• 2
 ≫ 

Srbija godišnje dobije 20 novih hotela: Termin "lanac" postaje pase, sada govorimo o brendovima

, Telegraf Biznis
 ≫ 

HoReCa sektor beleži odlične rezultate, ali se i dalje oporavlja od kovid-19 krize

  • 2
Mona Plaza

Foto: Telegraf.rs

Hotelijerstvo i ugostiteljstvo, odnosno snaga oba ova sektora, koji su u poslovnom svetu poznati i kao HoReCa, nesumnjivo su jedni od postulata za razvoj gradova, ali i manjih mesta, banja, planina.

U tom pogledu, Srbija je dosta napredovala prethodnih godina, nudeći sve luksuzniju i bogatiju ponudu. To je, između ostalog, ono što potrošači traže.

Svetski trendovi nam govore da se ove dve privredne grane sve snažnije oporavljaju nakon perioda kovida-19, a svetski putnici, kao i oni domaći, ponovo su željni putovanja i kvalitetne hotelske usluge.

Na izmaku 2022, kako stoje stvari u Srbiji na tom polju: u kom pravcu se kreće hotelijerska industrija?

Danas smo u Šonda baru, u hotelu Mona Plaza Beograd, iz "prve ruke" imali priliku da čujemo više o aktuelnim trendovima u HoReCa sektoru, kao i o dometima kompanija iz te industrije.

- Mona Plaza je kruna našeg rada, uloženo je 30 miliona evra u tu ideju. Hotel postoji tek tri godine, a rezultati su izvanredni. Ove godine će biti ostvareno blizu 45.000 noćenja, za razliku od lani, kada ih je bilo 20.000 manje. Poslednjih šest meseci rezultati su posebno dobri. To nam je, pre svega, vetar u leđa za dalje investicije. A ono što je važno za Beograd, više od polovine ovih noćenja, ostvareno je u domenu poslovne posete. U proseku, dnevno se potroši 300 evra, imamo više od 10 kongresnih sala, i to dovoljno govori o potencijalu poslovnog turizma - rekao je Ivan Vitorović, generalni direktor Mona Hotel Management grupe.

Kako dalje navodi, otvaraju se nova tržišta, mimo regiona, poput zemalja Zapadne Evrope, Azije, ostrvskih država - posebno zainteresovanih za Zlatibor, kao atraktivnu destinaciju.

Prisutnima se obratio i prof. dr Georgi Genov, predstavnik poslovnog udruženja hotelsko ugostiteljske privrede Srbije HORES, koji je istakao da širenje domaćeg hotelijerskog brenda ima veliki uticaj na razvoj novih standarda u industriji, te direktno pomaže urbanizmu i napretku grada. 

- Ne postoji veća katastrofa za ovu industriju od one koja se desila za doba pandemije. Gubitak je oko 1,5 milijardu evra, ali smo uspeli da se izvučemo. Svake godine se otvara 20 novih hotela u Srbiji, a Beograd je, uz planinski turizam, središte ove industrije u našoj zemlji. Beograd se vratio na nivo iz 2019, ali zahvaljujući novim smeštajnim jedinicama, inače ne bi bilo mesta. Dakle, uspevamo da napredujemo - dodao je Genov.

Ipak, ne krije i da su troškovi i izazovi enormni, tako da i dalje traje krizni menadžment. "Oporavak nije potpun, ali ima turista, posebno se očekuje dolazak Kineza".

Ono što ostaje Ahilova leta posle perioda korone, jeste odliv radne snage. Nije se vratio dovoljan broj njih u hotelijersku industriju.

Mona Plaza

Foto: Telegraf.rs

Profesor kaže i da je termin "hotelski lanac" zastareo, te se sada govori o "hotelskom brendu". 

Primer toga je, kaže, upravo Mona Plaza brend, kao prvenac. 

- Tokom 2019, bile su prisutne 72 zemlje u Srbiji, a ove godine ih je 74. Turizam svakako umnogome doprinosi ekonomiji, ali ono što nam je osrednje, prema oceni turista, to je higijena. Fali nam, takođe, veća saradnja između industrije i ministarstava - kaže Genov.

EU je, ističe, pomogla industrije zemalja članica sa 165 miliona evra tokom korone, što navodi kao odličan primer dobre saradnje.

Inače, dorćolski hotel Mona Plaza, koji se nalazi u samom srcu Beograda, ove jeseni je pokrenuo svoju prvu image kampanju Truly Unique, čije je zaštitno lice pevačica Sara Jo.

Video: Hotel u kome noć košta 5.000 evra, piće 150: Zavirite u dragulj jezera Komo za one sa dubljim čepom

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Au

    24. novembar 2022 | 13:34

    To samo znači jedno, a to je da droga se valja samo tako, jer tu je najlakše sakriti tj.oprati novac...Jadni smo!

    4
    0

    Podelite komentar

  • V8

    24. novembar 2022 | 16:12

    Za koga se grade ti toliki hoteli kad nas je sve manje, i koji prosečan Srbin može sebi da priušti neki hotel, možda za Avganistance..

    1
    0

    Podelite komentar