Kolaps u auto-industriji: Samo jedan evropski brend zadržao isti nivo kao 2021, ostali popadali
Tržište putničkih automobila u Evropskoj uniji smanjilo se prošle godine za 4,6 odsto - na samo 9,3 miliona jedinica, što je najniži nivo u bloku još od 1993. godine, izvestilo je ove nedelje Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).
Prema izveštaju, do pada je uglavnom došlo zbog uticaja nestašice komponenti u prvoj polovini godine.
Tržište se, međutim, poboljšalo od avgusta do decembra, sa povećanjem broja novih registracija automobila za 12,8% u poslednjem mesecu godine. Sve u svemu, u 2022. samo Nemačka je uspela da ostvari rast (+1,1%) među četiri najveća tržišta EU.
Tome je doprineo i snažan rezultat u decembru, saopštila je ACEA.
Sva ostala tri tržišta su bila lošija nego 2021. godine, pri čemu je Italija zabeležila najveći pad (-9,7%), a zatim slede Francuska (-7,8%) i Španija (-5,4%).
Podaci su pokazali da je broj vozila registrovanih u zemljama EU (bez Malte, za koju statistika nije dostupna) porastao na više od 896.000 jedinica prošlog meseca - sa više od 795.000 godinu dana ranije.
Prodaja automobila Folksvagen Grupe (uključujući Škodu, Audi, Seat, Porše i druge) u Evropskoj uniji smanjena je za 5,2% prošle godine, saopštila je ACEA.
Proizvođač automobila Stelantis zabeležio je pad prodaje za 14,1%, dok je prodaja Reno Grupe pala za 4,3%, a prodaja BMV-a za 5,1%. Prodaja Mercedes-Benza je bila praktično na istom nivou kao 2021. godine, sa 549.023 jedinica.
U međuvremenu, južnokorejski Hjundai (uključujući Kiu) povećao je prodaju svojih vozila u EU za 2,6%.
Video: Orgomne gužve na benzinskim pumpama po Francuskoj i dalje traju
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nenad
Očekivani pad. jedan od razloga je što raste prodaja EV, a tu ulaze Tesla i kinezi, Evropski proizvođači još ne shvataju da treba da pojačaju taj segment. Drugi razlog je što je posedovanja sopstvenog vozila psotalo skupo, jednostavno se ne isplati. više se ide na iznajmljivanje i na car sharing. I kod nas se prave početni koraci. Renta car agencije kao Autorent na primer imaju dugoročne najmove koji su veoma jeftini. Više ih koriste firme nego pojedinci naravno zvog našeg mentaliteta. I još jedan razlog za opadanje prodaja auta je što ih milenijalski više ne doživlavaju kao statusni simboli kao dokaz da su uspeli u životu
Podelite komentar