Kolaps u auto-industriji: Samo jedan evropski brend zadržao isti nivo kao 2021, ostali popadali

  • 1

Tržište putničkih automobila u Evropskoj uniji smanjilo se prošle godine za 4,6 odsto - na samo 9,3 miliona jedinica, što je najniži nivo u bloku još od 1993. godine, izvestilo je ove nedelje Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).

Prema izveštaju, do pada je uglavnom došlo zbog uticaja nestašice komponenti u prvoj polovini godine.

Tržište se, međutim, poboljšalo od avgusta do decembra, sa povećanjem broja novih registracija automobila za 12,8% u poslednjem mesecu godine. Sve u svemu, u 2022. samo Nemačka je uspela da ostvari rast (+1,1%) među četiri najveća tržišta EU.

Tome je doprineo i snažan rezultat u decembru, saopštila je ACEA.

Sva ostala tri tržišta su bila lošija nego 2021. godine, pri čemu je Italija zabeležila najveći pad (-9,7%), a zatim slede Francuska (-7,8%) i Španija (-5,4%).

Podaci su pokazali da je broj vozila registrovanih u zemljama EU (bez Malte, za koju statistika nije dostupna) porastao na više od 896.000 jedinica prošlog meseca - sa više od 795.000 godinu dana ranije.

Prodaja automobila Folksvagen Grupe (uključujući Škodu, Audi, Seat, Porše i druge) u Evropskoj uniji smanjena je za 5,2% prošle godine, saopštila je ACEA.

Proizvođač automobila Stelantis zabeležio je pad prodaje za 14,1%, dok je prodaja Reno Grupe pala za 4,3%, a prodaja BMV-a za 5,1%. Prodaja Mercedes-Benza je bila praktično na istom nivou kao 2021. godine, sa 549.023 jedinica.

U međuvremenu, južnokorejski Hjundai (uključujući Kiu) povećao je prodaju svojih vozila u EU za 2,6%.

Video: Orgomne gužve na benzinskim pumpama po Francuskoj i dalje traju

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nenad

    23. januar 2023 | 10:04

    Očekivani pad. jedan od razloga je što raste prodaja EV, a tu ulaze Tesla i kinezi, Evropski proizvođači još ne shvataju da treba da pojačaju taj segment. Drugi razlog je što je posedovanja sopstvenog vozila psotalo skupo, jednostavno se ne isplati. više se ide na iznajmljivanje i na car sharing. I kod nas se prave početni koraci. Renta car agencije kao Autorent na primer imaju dugoročne najmove koji su veoma jeftini. Više ih koriste firme nego pojedinci naravno zvog našeg mentaliteta. I još jedan razlog za opadanje prodaja auta je što ih milenijalski više ne doživlavaju kao statusni simboli kao dokaz da su uspeli u životu

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>