Da li je i turizam ovih dana obojen grinvošingom? Svi bi da slove za "eko", ali mnogi varaju
Interesovanje potrošača za održiva putovanja značajno se promenilo u poslednje dve decenije
Neki ljudi su rekli da ih je pandemija naterala da u budućnosti žele da putuju "odgovornije".
Šta to tačno znači? CNBC piše kako novi podaci pokazuju da to, zapravo, i rade. Prema izveštaju objavljenom u januaru, od strane World Travel & Tourism Council i grupe Trip.com Group, skoro 60% putnika izabralo je održivije opcije putovanja u poslednjih nekoliko godina.
Blizu 70% aktivno traži održive opcije putovanja.
Ali, pronalaženje kompanija koje su ozbiljne po pitanju održivosti nije lako, rekao je Džejms Tornton, izvršni direktor turističke kompanije Intrepid Travel.
- Vidite hotele kako kažu da su održivi, a onda u njima koristite one male putne bočice za šampone i gelove za tuširanje - kaže on i dodaje da je to samo "greenwashing".
Inače, u pitanju je termin koji opisuje napore kompanija da izgledaju ekološki prihvatljivije nego što jesu, a sa ovim pojmom smo vas upoznali kroz intervju sa modnom biodizajnerkom Majom Halilović.
Termin "greenwashing" se širio vremenom, uporedo sa povećanjem potražnje za održivim proizvodima i uslugama.
Rezultat je, na kraju, takav da imamo mešavinu onih koji su zaista posvećeni cilju — i onih koji u svojim marketinškim kampanjama koriste "eko" reči, fotografije sadnica, šuma i drugih "zelenih" fotografija, ali bez prave akcije da potkrepe svoje tvrdnje.
Budite oprezni kod ovih taktika
Interesovanje potrošača za održiva putovanja značajno se promenilo u poslednje dve decenije, rekao je Tornton, koji se pridružio Intrepid Travel-u pre 18 godina.
- Ljudi bi nas gledali kao da smo pomalo ludi, kada je naša kompanija pričala o održivosti - kaže on.
Sada mnoge firme to rade, bilo da su ozbiljne ili ne. Tornton je rekao da veruje kako je industrija putovanja trenutno podeljena u tri kategorije:
- Jedna trećina ima "neverovatno dobre namere i [radi] veoma aktivno na rešavanju klimatske krize, i dobro napreduje"
- Druga trećina ima "dobre namere, ali još uvek ne preduzima akcije i, često, nisu baš sigurni kako da to učine"
- Poslednja trećina "samo potpuno zabada glavu u pesak, nadajući se da će ova stvar nestati, a neće"
Kada je reč o turističkim kompanijama iz prve kategorije, valjalo bi da obratite pažnju na sledeće faktore: istoriju održivosti (prethodna zalaganja, tvrdnje, akcije), proverite merenja (da li kompanija meri svoje emisije gasova staklene bašte) i potražite sertifikate (putnici mogu da provere da li postoje nezavisne procene).
Video: Kako da menjamo radne navike i šta je Lean&Kaizen u Srbiji
(Telegraf Biznis)
Video: Anđelković o zaposlenima, situaciji na KiM i važnom gostu: Ono što je Pošta nekada bila, više nije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.