• 3

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ukupna vrednost pruge Beograd-Niš 2,8 milijarde evra. Vesić: Kredit je tačno 1,6 milijardi evra

Vreme čitanja: oko 2 min.

Vesić je naglasio da u periodu od 1976. do 2012. godine nije izgrađen nijedan centimetar nove pruge

  • 3
Vesić železnica

Foto: Privatna arhiva

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić odbacio je danas kritike opozicije, koja je tvrdila da se za prugu Beograd - Niš uzima kredit u iznosu od 2,8 milijarde evra, precizirajući da je reč o ukupnoj vrednosti pruge, a da je kredit u iznosu od 1,6 milijardi evra.

- Kredit je tačno 1,6 milijardi evra, od čega je 1,1 milijarda evra od Evropske investicione banke i oko 500 miliona evra od Evropske banke za obnovu i razvoj. EU će nam dati grant od 598 miliona evra, a ostatak oko 527 miliona evra biće finansiran iz budžeta Srbije - rekao je Vesić u Skupštini Srbije.

On je pozvao opoziciju da koristi tačne podatke o zaduženju.

Prema njegovim rečima, za izgradnju pruge između Beograda i Niša koja će omogućiti da građani za 100 minuta stižu od jednog do drugog mesta raspisuje se tender po procedurama Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.

Na pitanje opozicije ko određuje koje su pruge važne, Vesić je upitao ko je kralju Milanu odredio da gradi prugu između Beograda i Niša?

- Ja mislim da je ta pruga važna, nekome očigledno nije. Građanima koji žive u Nišu je važna. Imamo i drugih značajnih pruga, ali ta pruga je kičma Srbije koja spaja sever i jug - napomenuo je Vesić.

On je naveo i da su drugi železnički projekti rađeni u skladu sa tenderskom procedurom.

- Kada pričamo o drugim železničkim projektima kao što je Stalać-Đunis, takođe je rađen po tenderskoj proceduri. Kada pričamo o deonici Niš-Dimitrovgrad, takođe je rađen po tenderskoj proceduri i tu je EU dala grant od 110 miliona evra, 134 miliona evra je kredit Evropske banke za obnovu i razvoj, a ostatak 20 miliona evra trebalo je da se obezbedi iz budžeta Srbije - rekao je Vesić.

On je istakao da je, kada je reč o tom projektu, bilo nedopustivo kašnjenje od 2018. godine vezano za pripremu tenderske dokumentacije.

- Zato će neko u Železnici ko je kriv da odgovara, jer ja zaista mislim da je novac trebalo ranije da se potroši. Zato sam ubrzao procedure u vezi sa rekontrukcijom pruge Niš - Dimitrovgrad jer je u međuvremenu završen tender. Ove godine počinje rekonstrukcija pruge - rekao je Vesić.

Vesić je naglasio da u periodu od 1976. do 2012. godine nije izgrađen nijedan centimetar nove pruge, dodajući da je između 2012. i 2022. godine izgrađeno 134,7 kilometara novih pruga.

- Između 2001. i 2012. je obnovljena samo jedna pruga od 31 km, a od 2012 do 2022. godine obnovljeno 754,9 km pruga. U ovom trenutku se rekonstruiše ili gradi 156 km pruga, a u planu je da se u narednih 10 godina rekonsturiše 1729 km pruga. To su činjenice - podvukao je Vesić.

Video: Ministarstvo građevine i Telekom potpisali memorandum o saradnji

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • zubac

    25. februar 2023 | 12:56

    Bice kao i sa Beograd-Novi Sad, smanjuj na 80kmh.

    4
    4

    Podelite komentar

  • V8

    25. februar 2023 | 13:13

    Kako god, svaki Voz u Stalac mora da stane...

    3
    0

    Podelite komentar

  • Nadam se

    25. februar 2023 | 16:44

    Da kad potroše skoro 3 milijarde evra, biti brža od one iz 1884 i oboriti rekord od 8h, koji do današnjeg dana još nije oboren.

    1
    0

    Podelite komentar