• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

"Nisam čuo da još neko želi da postane agent osiguranja": Šta čeka jednu od najstarijih industrija u Srbiji?

Vreme čitanja: oko 3 min.

Industrija osiguranja nije skupa, ali je predrasuda ostala iz ranijih godina, i bilo je teško probiti tu barijeru, kaže sagovornik Telegraf Biznisa

  • 0
Milan Marić, osiguranje Foto: Tanjug/Jadranka Ilić, Shutterstock

Kao ljudi, gotovo da nemamo nikakav uticaj na prirodu, a kao poljoprivrednici, navikli smo da gledamo u otvoreno nebo. Osiguranje je opcija koju smo ranije izbegavali uglavnom pod raznim izgovorima da "to nije prioritet". Međutim, polisa je jedna od najboljih investicija, naročito u ovo vreme kada i osiguravajuće kuće menjaju svoje tradicionalne pristupe, i lansiraju nove proizvode, prilagođene današnjim generacijama.

O tome kako dodatno "prodati" priču o osiguranju i kroz koje izazove prolazi ova industrija, razgovarali smo na marginama ovogodišnjeg Kopaonik Biznis foruma sa Draganom Filipovićem, koji je zamenik predsednika UO Udruženja i predsednik IO Generali osiguranja.

Prema njegovim rečima, teret nekada velikih šteta pada na državu, u krajnjem slučaju na sve nas kao poreske obveznike...

  • Velika tema na KBG su ekonomski izazovi na Balkanu, a kako je vaša industrija reagovala?

- Naša industrija odoleva izazovima kroz transparentniji pristup prema klijentima. Inflacija nam je ugrozila poslovanje prošle godine. Međutim, to ne sme da ugrozi pristup našim klijentima.

Često kažem da smo mi savetnici našim klijentima. Tu smo da pojasnimo šta može da im zatreba, i da na osnovu toga pripremimo proizvod za njih.

U ovim izazovnim vremenima, to je još teže raditi. Međutim, vreme radi za nas, što je bolji standaard, broj polisa je veći, odnosno osiguranika. Industrija osiguranja nije skupa, ali je predrasuda ostala iz ranijih godina, i bilo je teško probiti tu barijeru.

Izazovi nam predstoje u podizanju svesti naših potrošača, zatim da se zaštitimo od inflatornih kretanja jer ni nama ne odgovora rast cena hrane -  obara stnadrad, a onda ljudi manje razmišljaju o osiguranju.

  • Kako objasniti građanima da osiguranje nije trošak, već investicija, naročito kada je poljoprivreda u pitanju? Da li je nešto i do vas, lidera u industriji?

- Mislim da na nivou industrije treba da napravimo pomak u smislu edukacije. Baš kao što ste rekli, nivo osiguranja u poljoprivredi i dalje nije dovoljan. Zapadna Srbija je godinama unazad pogođena vremenskim neprilikama, dok maline često stradaju od grada.

Tamo se i dalje pola broja farmera osigurava, a pola ne. Zatim, oni i što su osigurali, kada dođe do štete, odlaze ispred Vlade i traže pomoć države bez obzira što im se isplaćuje osiguranje.

I država može da nam pomogne stavom da je posao osiguravača da sanira štetu. Ukoliko to neka osiguravajuća kuća ne uradi, treba da snosi određene sankcije. Činjenica je da osim vremenskih nepogoda imamo sve trustnije područje, i ne bi trebalo da gledamo u državu kao jedunu opciju.

Osiguranje,  polisa , auto Foto: Shutterstock

U tom smislu, potrebno je dodatno objasniti građanima prednosti osiguranja.

  • Jedan od izazova na ovim prostorima jeste i nedostatak radne snage, da li se taj problem oseća i kod vas i dodatno, da li će to naterati kompanije da ubrzaju automazicaiju, pa i tradicionalne industrije poput vaše?

- Hoće, ubrzaće automatizaciju. Već neko vreme koristimo robote, odnosno robote - mašine kojima smo zamenili radna mesta, tj. repetetivne poslove koji su obavljali ljudi. Konkretno, te radnike smo zamenili i preusmerili na druge, kreativnije poslove, i dobili zadovoljnijeg zaposlenog. Digitalizacija je budućnost. Ne mislim na prodaju, to ostaje, međutim, digitalizacija procesa je neophodna, kao i to da kvalitetnim alatima brže dođemo do rezultata.

Neće moći tako lako da se dobije kvalitetna radna snaga, naročito mlada - ova industrija im nije privlačna, a ja nisam čuo skoro da je neko rekao "kada porastem biću agent osiguranja".

  • Šta biste voleli da vidite na našem tržištu kada je reč o osiguranju, da li možete da najavite i nove proizvode?

- Napravili smo već za našu grupu inovativan projekat, dynamic life, koji povezuje polisu životnog osiguranja za svakodnevnom štednjom naših klijenata, to je nešto što posoji u svetu, ali nije razvijeno. Mi smo smo sa domaćom startap firomom ušli u taj projekat, i očekujemo dobre rezultate.

Moramo da promenimo pristup, prema svega prema mladima koji žele osiguranje. Mislim da ćemo time pomeriti granice životnog osiguranja u našoj zemlji.

Video: Marko Carević: Zašto je Ananas novi svetski Amazon?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>