Ugrožena i modna industrija: Da li biste kupili farmerke koje nosi veštačka inteligencija?
Plan kompanije Levi's da testira virtuelne modele odeće koje generiše veštačka inteligencija, izazvali su burnu reakciju u industriji krajem prošlog meseca.
Neki kritičari partnerstva Levi Strauss & Co. sa firmom za dizajn veštačke inteligencije Lalaland.ai, optužili su prodavca da nastoji da jeftino reši probleme predstavljanja, potencijalno potiskujući profesionalne modele.
"Kada treba da angažujete modela, bukirate agenciju, pronađete stilistu, angažujete šminkerku i organizujete hranu na setu - sve to košta novac", priča Šon Grejn Karter, pofesor modnog poslovnog menadžmenta na Institutu u Njujorku.
- Hajde da ne pravimo grešku oko toga, Levis radi ovo jer želi da uštedi novac - dodaje.
S druge strane, portparol Levi's-a negirao je bilo kakvu nameru da uštede novac sa ovakvim projektom i dodali su da će model baziran na veštačkoj inteligenciji biti samo dodatak i da ne planiraju da zamene "žive" modele.
Jani Guf, model i osnivač Yanii Models, rekla je da se mnogi i dalje susreću sa problemima da održe doslednost dok se industrija oporavlja od pandemije.
Šudu, koja se smatra prvim digitalnim super modelom kreiranim 2017. godine, rezervisala je nastupe u protekloj godini sa vrhunskim brendovima kao što su BMW i Louis Vuitton.
Modeli zasnovani na veštačkoj inteligenciji su postali toliko realistični da je već nemoguće za mnoge potrošače da ih razlikuju od fotografija ljudi.
Jedna od influenserki, Ešli Frans, koja je kritikovala Levi's-ovo partnerstvo, rekla je da se nada da će regulatori reagovati.
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.