• 4

Vreme čitanja: oko 2 min.

Više od 1.000 kilometara pruga staro više od pola veka: Ovaj deo se sada rekonstruiše

Vreme čitanja: oko 2 min.

U Srbiji je više od 1.000 kilometara pruga starije od 50 godina, ali do 2012. godine u njihovu obnovu su ulagana minimalna sredstva

  • 4
pruga, železnički saobraćaj, Foto: Pixabay.com

Na pruzi Knjaževac - Zaječar - Prahovo započela je rekonstrukcija deonice duge 23 kilometra, za koju je izdvojeno 1,14 milijardi dinara, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Ministar je precizirao da će se radovi najpre odvijati na delu pruge od Zaječara prema Prahovo pristaništu, uključujući i železničku stanicu Trnavac, gde su 29. aprila iskliznule dve cisterne sa sumpornom kiselinom, bez opasnosti i posledica po ljude i životnu sredin, navodi se u saopštenju Ministarstva.

Nakon toga, uslediće rekonstrukcija deonice Knjaževac - Zaječar. Ministar je istakao da je pruga Knjaževac - Zaječar - Prahovo izgrađena uoči Prvog svetskog rata, 1914. godine, a rekonstruisana je davne 1962. godine, odnosno pre čak 60 godina.

- U Srbiji je više od 1.000 kilometara pruga starije od 50 godina, ali do 2012. godine u njihovu obnovu su ulagana minimalna sredstva. Od 1992. do 2002. obnovljeno je 53 kilometara pruga, a od 2002. do 2012. - 99 kilometara. Od 2012. do danas rekonstruisano čak 1.000 kilometara. Ovo je nastavak ulaganja u obnovu pruga kako bi bile sigurnije i bezbednije, za prevoz putnika i robe i opasnih materija - naglasio je Vesić.

Podsetio je da je ove godine za održavanje pruga izdvojeno čak 6,5 milijardi dinara. Prema njegovim rečima, obnova pruge Knjaževac - Zaječar - Prahovo nastavak je radova na rekonstrukciji kompletne pruge Niš - Zaječar - Prahovo pristanište.

Goran Vesić, Edin Forto Foto: Marko Jovanović

Radovi na pruzi trajaće oko tri meseca, ali će železnički saobraćaj biti obustavljen oko mesec dana, dok će se rekonstrukcija tokom preostala dva meseca odvijati uz funkcionisanje saobraćaja vozova, pojasnio je Vesić.

Dodao je da prugom od Knjaževca prema Prahovu uglavnom prolaze vozovi koji prevoze opasne materije, ali i četiri putnička voza dnevno, po dva u svakom smeru. Obnova deonice duge 23 kilometra podrazumeva demontažu koloseka i polaganje polovnih koloseka sa polovnim šinama i betonskim pragovima, kao i uređenje kolovozne konstrukcije na putnim prelazima.

(Telegraf Biznis)

Video: Otvaranje deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • неко тамо

    11. maj 2023 | 15:27

    зато се иде до Бара и преко 12 сати још увек, брже се стизало деведесетих

  • Mrki

    11. maj 2023 | 16:23

    "Rekonstruisali" su prugu Beograd-Mala Krsna, ali nikada nije puštena ,ima tome dve-tri godine,o čemu pričamo više ...

  • Ogi

    11. maj 2023 | 16:58

    Pa valjda je zbog tih loših pruga kroz Srbiju i srušena Glavna železnička stanica u Beogradu. Stvarno ne vidim drugi razlog.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>