Sve više sportske opreme sadrži BPA supstancu: 40 puta veći štetni uticaj od dozvoljenog
Pronađen je sve veći broj sportskih grudnjaka i sportske odeće sa visokim nivoom BPA, hemijskog jedinjenja koje se koristi za pravljenje određenih vrsta plastike, a za koje se smatra da može dovesti do štetnih efekata po zdravlje kao što su astma, kardiovaskularne bolesti i gojaznost, navodi SAD, a saopštila je u sredu nadzorna grupa.
Nakon što je u oktobru upozorio kupce na BPA pronađen u sportskoj odeći, Centar za zdravlje životne sredine (CEH) je saopštio da je poslao pravna obaveštenja za još osam brendova čije su helanke, šortsevi, sportski grudnjaci i atletske košulje - nakon testiranja - pokazali da odeća može da izloži nosioce do 40 puta većem uticaju BPA od bezbedne granice.
To je zaključak na osnovu standarda postavljenih u Kaliforniji.
Prema kalifornijskom zakonu – konkretno Predlogu 65, usvojenom 1986. – maksimalna dozvoljena doza BPA preko izlaganja kože je 3 mikrograma dnevno, navodi CNN.
Novotestirani brendovi i njihovi proizvodi uključuju helanke Athleta, Champion, Kohl’s, Nike i Patagonia, sportske grudnjake Sweaty Betty, atletske majice Fabletics i šortseve Adidas, Champion i Nike.
CNN se obratio ovim kompanijama za komentar, a portparol brenda Athleta je u izjavi od srede rekao da je Athleta, "kao sertifikovana B-Corp, duboko posvećena tome da svi proizvodi budu napravljeni u skladu sa važećim bezbednosnim standardima".
- Verujemo da tvrdnje CEH-a nemaju uporište i stojimo iza svojih proizvoda i praksi - istakao je.
CEH sa sedištem u Kaliforniji, koji je sproveo testiranje, jeste neprofitna grupa za zastupanje potrošača - fokusirana na razotkrivanje prisustva toksičnih hemikalija u potrošačkim proizvodima. Ranije je CEH upozorio potrošače da sportski grudnjaci Athleta, PINK, Asics, The North Face, Brooks, All in Motion, Nike i FILA, koji su testirani na BPA tokom perioda od šest meseci, pokazuju da odeća može da izloži one koji je nose visokim temperaturama.
Grupa je, takođe, u oktobru testirala atletske majice brendova koji su uključivali The North Face, Brooks, Mizuno, Athleta, New Balance i Reebok i pronašla slične rezultate. CEH je prošle godine poslao pravna obaveštenja kompanijama, dajući im rok od 60 dana da sarađuju sa Centrom.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.