• 19

Vreme čitanja: oko 2 min.

Tvrde da većina automobila ne bi mogla da prođe novi tehnički pregled: Proverili smo zašto je toliki "bauk"

Vreme čitanja: oko 2 min.

Da li je naš pravilnik oštriji i od onog u Evropskoj uniji?

  • 19
Majstor, auto, popravka, automehaničar, popravka automobila, tehnički pregled Foto: Shutterstock

Primena oštrijih propisa prilikom tehničkog pregleda za registraciju vozila, kao što su merenje ovalnosti diskova i neophodnost katalizatora, odložena je juče za dve godine, pa tako na snazi ostaje Pravilnik o tehničkom pregledu vozila od 5. jula 2021.

Na ovu odluku uticala je procena da čak četvrtina vozila u Srbiji ne bi prošla tehnički pregled, zbog neadekvatne ovalnosti diskova.

Telegraf Biznis proverio je u Udruženju tehničkih pregleda da li je ova odluka opravdana.

- Jednostavno, zakonodavac je prepoznao momenat da naš vozni park nije zreo. Nije dovoljno mlad, odluka da se odloži primena je racionalna mera i u tom periodu zakon mora da sa revidira sa ostalim aspektima - priča za naš portal Darko Nikolić.

Dodaje i da novi zakon deluje oštrije u odnosu na onaj koji je u Evropskoj uniji, kao i da će teretni kamioni možda biti pogođeniji kada Pravilnik zaista stupi na snagu.

- Niz nekih pravila je tu, primeniti nešto po standardu Evropske unije, imamo i lošije gorivo možda. Tek bi osetili udarac na privredu u vidu transporta.

Ukazuje i na to da je sama tehnika merenja ovalnosti diskova nešto oštrija.

- Fali tu i svesti kod građana o održavanju automobila, ali dešavalo se da su ljudi kupovali novi deo i da i dalje nisu imali dobre rezultate. Sve u svemu, jako pametan potez, ne može se izbeći, ali možemo unaprediti da bude relaksiranije - naglašava Nikolić.

Motor automobila Ilustracija / Foto: Pixabay

Šta će biti sa motorima?

Iako ne može da tvrdi, Nikolić smatra da starost naših autmobila ne ide ispod 14 godina, a na pitanje novinara Telegraf Biznisa da li automobil koji je 2002. godište, a redovno je održavan u servisu, može i dalje da prođe tehnički pregled, odgovara sledeće:

- Možda su bila i kvalitetnija, u zavisnosti od brenda, ljudi su češće menjali delove. Ipak, novo je novo i treba misliti i na životnu sredinu.

Dodaje da mnoga vozila posle 2004. i 2005. godine zadovaljavaju kriterijume, ali da vozači umeju da skinu lambda sondu, koja reguliše izduvne gasove u automobilu.

- Umeju i da skidaju i vade, ne možeš da kažeš da nemaš - kaže Nikolić.

Podsetimo, "Programom za zaštitu vazduha" je predviđeno da se od 2024. godine standard motora podigne prvo na euro 5 normu, a potom i na euro 6.

Međutim, Nikolić veruje da će odlaganje novog Pravilnika uticati i na tu odluku.

- Verujem da će se pomeriti, ali s obzirom da je u pitanju zaštita životne sredine, pretpostavljam da će zakonodavac sa te strane biti oštriji.

(Telegraf Biznis)

Video: Servisi: Više od polovine vozila ne bi prošlo stroža pravila za tehnički pregled

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Trabant

    6. jul 2023 | 15:51

    Sve ono što ne valja sa zapada dolazi kod nas. Ne mislim na vozila, nego na pravila. Svako bi voleo da vozi novo ili skoro novo vozilo, ali 90% nije u mogućnosti da kupi.

  • Neša

    6. jul 2023 | 16:30

    Kod nas, samo gluposti i gluposti i ništa više! Glumimo neku bogatu zemlju, a mi, teška gologuzija! Pre neki dan sam registrovao sinu Punta, skoro 20 hiljada! Teška pljačka ovog glupog naroda! Svake godine plaćaš neku registraciju kao registruješ da možeš da voziš!!

  • Sima

    6. jul 2023 | 16:01

    Samo otimačina para i ništa više, čuj nema katalizator? Pa u Obrenovcu dišu na škrge zbog termoelektrane, njoj ne treba katalizator??

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>