Vreme čitanja: oko 4 min.
Pazite kako vozite kroz Hrvatsku, ovo su kazne: Za pojas 130 evra, različite tarife za prekoračenje brzine
Vreme čitanja: oko 4 min.
Oprez u vožnji je neophodan uvek, pogotovo kad su velike gužve
Počeo je špic turističke sezone, a s njom i gužve na auto-putevima u Hrvatskoj. Pred nama su udarni vikendi kad stotine hiljada ljudi automobilima putuje prema Jadranu i obratno s mora prema kontinentu. Gužve, zastoji i kolone u određenim razdobljima su neizbežni i zbog toga vozači moraju ostati što je više moguće mirni i poštovati saobraćajne propise.
Hrvatski auto-putevi četvrtu godinu zaredom, od početka pandemije korona virusa, nisu uveli sezonske cene auto-puteva koje su 10 posto veće, a nije se ni povećavala putarina, pa se očekuju još veće gužve na auto-putevima nego što bi to bile da su se cene povećale, jer bi možda određeni broj vozača tada izabrao putovanje državnim putevima, piše Večernji. U svakom slučaju oprez u vožnji je neophodan uvek, a pogotovo kad su gužve velike.
Stoga, zbog svoje sigurnosti, sigurnosti svojih putnika i drugih učesnika u saobraćaju nemojte praviti saobraćajne prekršaje, jer oni su još opasniji kada se čine u saobraćajnim gužvama.
A mogli bi vas i skupo stajati. U nastavku je podsećanje na visinu kazni za neke od najčešćih saobraćajnih prekršaja. Brzina je najčešći prekršaj u drumskom saobraćaju, a ujedno i uzročnik najviše saobraćajnih nesreća. Sa 130 evra će se kazniti vozač koji brzinu kretanja ne prilagodi osobinama i stanju puteva, te drugim uslovima u saobraćaju kao što je npr. gustina saobraćaja.
Na putu izvan naselja vozač ne sme voziti brzinom većom od dopuštene saobraćajnim znakom, što znači 130 km/h na auto-putu, 110 km/h na brzom putu i 90 km/h na ostalim putevima. Novčana kazna za prekoračenje brzine za više od 50 km/h na putevima izvan naselja jest od 660 do 1.990 evra. Za prekoračenje od 30 do 50 km/h je 260 evra, a od 10 do 30 km/h 60 evra.
Na putu u naselju vozač se ne sme kretati brzinom većom od 50 km/h, odnosno izuzetno brzinom ako je to dopušteno saobraćajnim znakom. Kazne su još paprenije, za prekoračenje za više od 50 km/h čak 1.320 do 2.650 evra ili kazna zatvora do 60 dana. Za prekoračenje od 30 do 50 km/h od 390 do 920 evra, od 20 do 30 km/h 130 evra, od 10 do 20 km/h 60 evra i do 10 km/h 30 evra.
Uz brzinu je vožnja pod uticajem alkohola najčešći uzrok najtežih nesreća, a taj je prekršaj među pet najčešćih prema ispisanim kaznama vozačima. Dakako, ne treba ni spominjati da je vožnja u alkoholizovanom stanju u saobraćajnoj gužvi vrlo opasna, a kazne su takođe velike. Za vožnju s više od 1,5 promila od 1.320 do 2.650 ili do 60 dana zatvora, od 1 do 1,5 promila alkohola u krvi od 660 do 1.990 evra, od 0,5 do 1 promil od 390 do 660 evra.
Korišćenje telefona u vožnji postala je prava pošast pojavom pametnih telefona, a pritom je telefoniranje za vreme vožnje postalo manje opasno od korišćenja telefona za dopisivanje, korištenje društvenih mreža ili pregledavanje internetskih sadržaja. Zakon kaže da vozač ne sme upotrebljavati telefon ili druge uređaje na način koji bi umanjio mogućnost reagovanja i sigurnog upravljanja vozilom, a telefon se može upotrebljavati samo ako se upotrebljava naprava kojom je omogućeno njegovo korišćenje bez upotrebe ruku. U protivnom je propisana kazna od 130 evra.
Nevezivanje sigurnosnog pojasa je odmah nakon prekoračenje brzine drugi najčešći prekršaj na našim putevima. Vozač i svi putnici u vozilu u kojem su ugrađeni sigurnosni pojasevi tokom vožnje moraju biti vezani, a kazna za taj prekršaj je 130 evra.
Treba naglasiti da se još nije dovoljno probudila svest o važnosti vezivanja putnika na zadnjem sedištu, koji su takođe dužni da budu vezani uvek, a pogotovo je to važno na auto-putu gde su brzine veće.
Kazna od 130 evra propisana je i za vozača koji na nepropisan način prevozi decu nižu od 150 cm. Deca moraju biti smeštena u posebnom sedištu. Za vreme velikih gužvi na putevima vozači mogu biti nervozni, pa im padaju napamet vrlo opasni manevri. Jedan od najčešćih je slalom vožnja, odnosno prelaženje vozilom iz trake u traku. Još opasnije, vozač ne sme preticati zaustavnim trakom, ali ni požurivati druga vozila davanjem svetlosnih ili zvučnih signala. Takva vožnja se kažnjava s 260 evra.
Na dužim putovanjima umor je jedan od najopasnijih stanja vozača. Vozač koji je u tolikoj meri umoran ili bolestan ili se nalazi u takvom psihofizičkom stanju da je nesposoban za vožnju, ne sme upravljati motornim vozilom. Dakle, čim primetite znake umora, skrenite na prvo moguće odmorište i odmorite se koliko je potrebno. Kazna za vožnju u takvom stanju je od 130 do 260 evra, ali ono što je još bitnije posledice saobraćajne nesreće zbogumora mogu biti fatalne.
Pri putovanju na godišnji odmor većina vozača će stati na odmor, što je zbog umora svakako preporučljivo. Leti su velike gužve i na odmorištima, pogotovo uz benzinske pumpe, pa je potreban dodatni oprez na takvim mestima gde je mnogo ljudi. Na odmorištima vozite što je moguće sporije i pazite na druga vozila i pešake. Osim toga, kad napuštate vozilo pazite da ste ga zaključali i ne ostavljajte vredne stvari na vidljivim mestima u automobilu.
Štaviše, za nepravilno napuštanje vozila predviđena je i prekršajna kazna. Prema Zakonu o sigurnosti saobraćaja na putu vozač koji ostavlja vozilo na putu pre napuštanja vozila dužan je poduzeti sve mere kojima se sprečava da vozilo samo krene ili da ga neovlašćene osobe stave u pokret, što podrazumijeva isključivanje rada motora, zatvaranje prozora, zaključavanje vozila i uzimanje ključeva vozila sa sobom. Kazna za taj prekršaj iznosi 30 evra.
(Telegraf.rs)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Djuro
Zadnjih tri godine intezivno vozim po Hrvatskim auto-putevima zbog posla...na 160 na auto-putu Vas niko nece zaustaviti...a na lokalnim putevima, retko cete naleteti na radar-policiju...postoje stacionarni radari, ali Vas navigacija u autu upozori...cim udj3m u Srbiju, panduri iskacu iz kanala....das im 10e i nastavis dalje
Podelite komentar
Toni
Tako treba
Podelite komentar