• 16
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 5 min.

Budva poluprazna, a verovali da obaraju rekord ove godine: Obim posla isti kao u junu, to se nikad nije desilo

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 5 min.

Realizacija najava, posebno s državnih adresa, da će ova sezona oboriti rezultate rekordne 2019. godine na "terenu" se ne vidi, a toliko iščekivani špic leta nikako da počne, iako je jul praktično pri kraju

  • 16
Crna Gora more Budva Foto: Shutterstock

Toliko najavljivanog turistički buma, kolona turista, prebukiranih privatnih smeštaja, punih plaže, restorana i lokala, što bi leto 2023. popelo na tron kada je reč o uspešnosti sezona u crnogorskoj turističkoj istoriji, sudeći po trenutnoj situaciji u perjanici turističkog prometa Crne Gore, Budvi, još nema.

Realizacija najava, posebno s državnih adresa, da će ova sezona oboriti rezultate rekordne 2019. godine na "terenu" se ne vidi, a toliko iščekivani špic leta nikako da počne, iako je jul praktično pri kraju.

Uprkos tome što se optimisti i dalje nadaju da će od ponedeljka metropola turizma biti puna, skraćivanje špica leta na samo dvadesetak dana loš je signal za turističku privredu, jer je to, prema mišljenju mnogih, nedovoljno da se ostvare profiti koji bi izvukli lošiju posetu tokom maja i juna zbog nepovoljnih vremenskih prilika, ali i "julsku rupu" kada je bio evidentan manjak gostiju.

- Sam početak sezone od kraja marta je obećavao rekordnu turističku sezonu, međutim, trebalo bi da smo u špicu sezone, a grad je poluprazan - kaže u razgovoru za Vijesti vlasnik starogradskog lokala Mozart Luka Vučković.

Ističe da mu je obim posla u poređenju s junom isti što se, kako kaže, nikada nije desilo.

- Iz razgovora s kolegama koji se bave izdavanjem smeštaja saznajem da im je ista poslovna situacija kao i nama. Tačno je da smo podigli cene od deset do dvadest odsto, ali ne vidim u tome glavni problem jer je su cene značajno više u zemljama okruženja nego kod nas. Moram da napomenem da nam je PDV od sedam odsto na hranu i bezalkoholno piće značajno pomogao u poslovnom oporavku od loših sezona izazvanih koronom - naglašava Vučković.

Gostiju više nego ranije

Prema podacima Turističke organizacije Budve, u gradu ipak boravi više gostiju nego lani u isto vrijeme. Ipak, ti podaci moraju se uzeti s rezervom, jer TO Budve nema precizne podatke o broju ležaja u privatnom smeštaju, te se navode samo procene.

A na rivijeri od Jaza do Buljarice, kako se navodi u najnovijem izvještaju TO Budve, boravi 37.755 gostiju, što je za četiri odsto bolja popunjenost nego sredinom jula prošle godine. U privatnom smeštaju, prema istim izvorima, boravi 20.959 gostiju, sedam odsto više nego lani, dok je u hotelima smeštano 15.861 turista, ili tek jedan odsto više nego u istom periodu prošle godine.

Da tokom jula nisu ostvareni dobri rezultati, potvrđuje predsednik Udruženja ugostitelja Budve Aleksandar Jovanović.

- Jul je podbacio kada je u pitanju privatni smeštaj i vanpansionska potrošnja. Trenutno ima gostiju, ali su očekivanja bila veća, shodno dobroj predsezoni i najavama. Budva je malo skuplja za tradicionalne goste iz regiona i to je razlog slabije potrošnje. Takođe, nova tržišta - Saudijska Arabija, Poljska i baltičke zemlje, nemaju kupovnu moć zapadnih gostiju, Skandinavaca, Britanaca - ističe Jovanović.

Direktorka Udruženja izdavalaca privatnog smeštaja u Crnoj Gori Branka Džoganović navodi da su u privatnom smeštaju u južnoj regiji u najvećem broju gosti iz regiona i dijaspore.

- Njihov dolazak je uslovljen godišnjim odmorima, raspustom i studentskim rokovima. Došlo je do određenih pomeranja i to se pored vremenskih prilika odrazilo na trenutno stanje. I prošle godine je špic sezone počeo oko 20. jula, što ne može nikako da se nadoknadi u nastavku sezone. Uporno neplansko upravljanje kapacitetom privatnog smeštaja od strane nadležnih institucija drži izdavaoce smeštaja u prilično nepovoljnom i neravnopravnom položaju. Cene su u rangu najavljenih, u pojedinim gradskim zonama i povoljnije. Privatni smeštaj je najpovoljnija usluga u ukupnom turističkom proizvodu - naglašava ona.

Da se gužve tek očekuju, potvrđuje i zakupac Mogrena, jedne od najpopularnijih budvanskih plaža, Roberto Viola.

- Trenutno smo zadovoljni sezonom, i ako se ovako nastavi nadam se da možemo da pokrijemo gubitke od maja i juna kad je bilo dosta kiše. Još očekujemo da krene pravi špic i da se Budva napuni - rekao je Viola.

I prema rečima vlasnika noćnih klubova, špic sezone kasni.

- Ono što mi, kao ugostitelji, primećujemo kroz posetu u našim objektima jeste da sezona definitivno kasni. Činjenica je da letnja sezona nikada kasnije nije počela. Kada su u pitanju ugostiteljski objekti koji se bave noćnim životom, po čemu je Budva svetski poznata destinacija, jako puno zavise od izdavaoca privatnog smeštaja, od kojih imamo informaciju da njihova popunjenost nije na zadovoljavajućem nivou - naglašava jedan od njih.

I dok ugostitelji ne mogu da se pohvale dosadašnjim rezultatima, opšti stav turističkih poslanika je da trenutno u Budvi najbolje posluju trgovački lanci.

Izvršni direktor kompanije "Megapromet", vlasnik najjačeg budvanskog lanca supermarteka "Mega market" Balša Mitrović, rekao da su za sada zadovoljni tokom turističke sezone kada je riječ o zaradi.

- Posećenost objekata je na zadovoljavajućem nivou i za sada ispunjavamo naše planirane ciljeve. Znam da je potrošačima uvijek bitna cena, ali mi tu ne možemo puno uticati jer naše cene u najvećoj meri diktiraju dobavljači jer smo mi dominantno maloprodaja i snabdevamo se od domaćih distributera i zastupnika raznih brendova i proizvođača hrane. Uvozna, a ne proizvođačka ekonomija, pokazuje svoje negativne efekte. Nadam se da će i druge delatnosti osetiti pozitivne efekte sezone u narednom periodu kada se očekuje špic turističke sezone - izjavio je Mitrović.

Brojne probleme pod hitno rešavati

Luka Vučković upozorava da Budva i dalje kuburi sa brojnim problemima koji moraju pod hitno da se reše.

- Lično smatram da grad mora pod hitno da reši problem nedostatka parking prostora, zaobilaznicu za tranzit vozila, da sagradi bolnicu i da se svi zajedno posvetimo ekologiji, jer na taj način ćemo se značajnije i ozbiljnije pozicionirati na turističkoj mapi sveta. Tek posle značajnih infrastrukturnih projekata treba se posvetiti uređenju šetališta i kozmetici grada. Apelujem na celu privredu i Opštinu Budva da moramo zajednički da se posvetimo produženju sezone i da postanemo turistički grad tokom cele godine - ističe on.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Зоран ловћенац

    23. jul 2023 | 15:45

    Високе цене,нњљубазност итд ииииии

  • Crnogorac

    23. jul 2023 | 16:07

    Evo ja sam u BD ,cijene su bzv podigli, naročito pića i hrane po ugostiteljskim objektima, po marketima je isto dosta veća cijena nego u ostalim gradovima koji nisu na moru...pa normalno da neće niko da dodje da ga klepate po ušima za nikakvu uslugu...za ove pare možete i u Spaniju, mada i Albanija je blizu a duplo i više jeftinija...ni CG građani više ne idu na svoje more zbog cijena nego na druge destinacije...zamislite se malo 'ugostitelji' ...

  • 🇷🇸

    23. jul 2023 | 16:15

    Usluga na nivou osamdesetih godina prošlog veka, a cene kao na najekskluzivnijim destinacijama. E pa prošla su ta vremena. Ne brinem ja za njih, pokriće oni taj gubitak od turizma uvozom banana, ili onim što se nalazi u kutijama sa bananama.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>