Strmoglavi pad prodaje i profita: Lego "pati" zbog izlaska iz karantina
Čuveni proizvođač igračaka, Lego, zabeležio je pad profita u prvoj polovini ove godine, jer je rast prodaje koji je zabeležen tokom pandemije - počeo da bledi.
Danska kompanija je radila izuzetno dobro tokom karantina, jer su se brojne porodice okretale zabavi kod kuće i društvenim igrama.
Međutim, prihodi su zaustavljeni nakon izlaska iz karantina, a prodaja je porasla za samo 1% u prvoj polovini 2023, piše BBC, dodajući da je profit Lega pao za 17,7 odsto - na 5,5 milijardi danskih kruna ili 807 miliona dolara.
Kompanija je svoje nade polagala u Kinu, državu čija rastuća srednja klasa "vapi" za proizvodima sa Zapada.
Lego je tamo otvoriočak 58 prodavnica u prvih šest meseci 2023, pošto je druga najveća svetska ekonomija počela ponovo da se otvara. Međutim, prodaja u Kini nije bila toliko jaka koliko se očekivalo.
Lego, dodaje se, već ima velike vodeće prodavnice u Šangaju i Pekingu, a takođe gradi dve nove fabrike u Vijetnamu i Sjedinjenim Državama koje će biti otvorene 2024. i 2025. godin. Proširiće i svoje postojeće fabrike širom sveta, uz plan da potroši više novca na održivost, nakon što se suočio sa pritiskom zbog količine plastike koju koristi.
Kompanija se obavezala da će utrostručiti potrošnju tokom tri godine, jer nastoji da eliminiše plastiku koja dolazi iz fosilnih goriva.
Sve u svemu, uprkos padu, Lego ostaje vodeći svetski proizvođač igračaka. Veliki deo svog uspeha pripisuje franšizama Ratovi zvezda i Lego ikonama, zajedno sa drugim, kultnim proizvodima.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.