Kako će e-trotineti biti regulisani Zakonom? Bez vožnje dece, uz registracionu nalepnicu i kacigu
Predlogom Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima po prvi put će biti regulisana upotreba i električnih trotineta.
Podsetimo, iznajmljivanje električnih trotineta zabranjeno je od 1. septembra na ulicama Pariza, a u anketi koju je Telegraf Biznis nedavno sproveo, 68 odsto vas je reklo da vam "smetaju trotineti na ulici". Kao ključni razlog naveli ste odsustvo bezbednosti, a pojedini su spomenuli da upotreba ovih električnih vozila treba da bude definisana zakonom.
Stoga proverili smo, ako Zakon bude usvojen, kako će regulisati ove dvotočkaše na ulicama?
U Zakonu se spominje "lako električno vozilo", u koje spadaju i trotineti, a definicija je sledeća: ,,lako električno vozilo je vozilo sa najmanje dva točka, sa mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga elektromotora nije veća od 0,6 kW, čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 km/h i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kg,ˮ.
Gde će sve moći da se vozi e-trotinet?
Prema Predlogu izmena zakona, vozač lakog električnog vozila obavezan je da za kretanje koristi biciklističku stazu, pešačko-biciklističku stazu ili biciklističku traku.
Kao i da tokom upravljanja na glavi nosi zaštitnu biciklističu kacigu.
"Izuzetno od stava 1. ovog člana, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, vozač lakog električnog vozila može se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 30 km/h", navodi se predlogom Zakona i dodaje:
"Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozač lakog električnog vozila koji je navršio 18 godina života može se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 50 km/h".
Takođe, prilikom prelaženja kolovoza, vozač ne sme da vozi lako električno vozilo, osim na prelazu biciklističke staze, odnosno pešačko-biciklističke staze preko kolovoza.
Bez deteta na trotinetu
Ukoliko izmene budu usvojene, konačno će biti regulisano i pitanje prevoza maloletnih lica na trotinetu. Odnosno bilo koje druge osobe.
Naime, vozač neće smeti da prevozi drugo lice na lakom električnom vozilu. Takođe, uslov za upotrebu lakog električnog vozila je da korisnik ima najmanje 14 godina, imajući u vidu specifičnosti upravljanja tim vozilom zbog nepovoljnih karakteristika vezanih za upravljivost.
Takođe, vozač lakog električnog vozila mora nositi svetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom.
"Registracija" električnog vozila
Obaveza vozača lakog električnog vozila biće i da ima vidno istaknutu nalepnicu na vozilu iz koje se može utvrditi snaga elektromotora, konstruktivna brzina i masa praznog vozila, koja će omogućiti identifikaciju vrste vozila i opštu kontrolu.
(Telegraf Biznis)
Video: Čadež na e-trotinetu stigao u Palatu Srbije: Za manje zagađenja vazduha i više biciklističkih staza
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Iki
Znaci novi porezi e to je i cilj samo da se oporezuje nedaj boze nesto da je gratis i da ide u korist obicnog coveka,porez taksa porez taksa porez porez 🤮
Podelite komentar
Mitar
Suludo je stavljati trotinete u kolovoznu traku.Pogibeljno za trotinete a za vozace dodatna opasnost da povrede ili ubiju nekog.A jedan metar kolovoza sa jedne i sa druge strane dodatno opterecuje saobracaj.
Podelite komentar
Miki
Setili se kako da uzimaju pare sa registracionom nalepnicom🤣
Podelite komentar