Vreme čitanja: oko 3 min.
Rekonstrukcija 400 kilometara pruga u Vojvodini: Nove investicije u železničku infrastrukturu
Vreme čitanja: oko 3 min.
Nakon osam godina ponovo je uspostavljena železnička linija na relaciji Subotica – Segedin
"Brze pruge omogućavaju razvoj turizma, lokalnog biznisa i veću mobilnost stanovništva", izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i najavio nove investicije u železničku infrastrukturu među kojima i rekonstrukciju 400 kilometara pruga u Vojvodini.
Kako je rekao, prva od tih pruga je Subotica-Sombor-Bogojevo-Sajlovo-Novi Sad dužine oko 150 kilometara, druga je pruga koja od Pančeva ide na Orlovat, Zrenjanin, Kumane, Banatsko Miloševo, Čoku, Sentu do Subotice, dužine oko 200 kilometara, dok je treća pruga Vrbas-Sombor u dužini oko 50 kilometara.
- Ako tome dodamo da krećemo sada sa Svetskom bankom u projektovanje pruge Pančevo-Vršac-rumunska granica, to jasno govori da ćemo u narednom periodu kao zemlja dati akcenat na rekonstrukciju železničkog saobracahja i te pruge koje rekonstruišemo, njima se neće voziti 200 na sat, ali će se voziti 100 ili 120 kilometara na sat što je u odnosu na sadašnje vreme veliki pomak - rekao je Vesić gostujući na televiziji.
Podsetio je da je, posle osam godina, ponovo uspostavljena železnička linija na relaciji Subotica – Segedini koja je, naveo je, veoma važna kako za život građanki i građana Subotice tako i Segedina.
Ta pruga je, naveo je, elektrificirana i njome sada vozovi idu 120 kilometara na sat.
- Za početak ćemo imati pet polazaka dnevno iz Subotice prema Segedinu i obratno – dva ujutru, dva popodne i jedan uveče - rekao je Vesić i dodao da se procenjuje da je to za sada dovoljno, ali da će se, ukoliko bude bilo potrebe, razmišljati i o povećanju broja vozova.
Vesić je podsetio da se gradi brza pruga do Subotice koja će, kako je rekao, biti završena do kraja 2024. godine nakon čega će biti potrebno nekoliko meseci za njeno testiranje, dok se očekuje da će vozovi tom prugom početi da saobraćaju najkasnije u martu 2025. godine.
Istakao je da će se tom prugom od Beograda do Subotice i obratno stizati za sat i deset minuta što će, dodao je, potpuno promeniti život ljudi u Subotici i čitavom tom kraju.
- Brze pruge omogućavaju razvoj turizma, lokalnog biznisa i ono što je najvažnije veću mobilnost stanovništva jer možete da živite u jednom gradu, a radite u drugom - rekao je Vesić.
Naveo je da će izgradnja brze pruge Beograd-Niš, dužine 230 kilometara, početi tokom sledeće godine i dodao da će, kada ona bude završena, putovanje između ta dva grada trajati sto minuta, a da će se između Niša i Subotice vozom stizati za manje od tri sata, ako se uzme u obzir da će se od Beograda do Subotice putovati 70 minuta.
- Potpisali smo memorandum sa Vladom Severne Makedonije i konkurišemo za nastavak pruge pred Evropskom unijom od Niša, odnosno od Brestovca do Skoplja. To je 136 kilometara kod nas i 50-ak kilometara kod njih - rekao je Vesić.
Naveo je da nas čeka rekonstrukcija regionalnih pruga i dodao da očekuje da će sledeće godine početi rekonstrukcija drugog dela pruge Beograd-Bar, od Valjeva do Vrbnice.
- Rekonstruisali smo prugu od Beograda do Valjeva. Trenutno radimo rekonstrukciju pruge Niš-Dimitrovgrad dužine oko 70 kilometara. Takođe, radimo rekonstrukciju pruge Niš-Brestovac, a počinjemo da radimo i obilaznicu oko Niša. Završavamo sa Evropskom unijom projektovanje za rekonstrukciju pruge Stalać-Kraljevo-Rudnica, dužine preko 150 kilometara, koja je veoma važna - rekao je Vesić.
Osim toga, dodao je da se zajedno sa vladom BiH konkuriše pred Evropskom unijom za dobijanje fiansijskih sredstava za rekonstrukciju pruge Beograd-Sarajevo.
Ministar se osvrnuo i na novi most preko Zapadne Morave u Mrčajevcima koji je izgrađen na mestu starog, srušenog u junskim poplavama.
Naveo je da je domaća kompanija “Loteks” sagradila taj most tri i po meseca pre roka i dodao da je to primer da imamo dobre domaće kompanije koje mogu da se nose sa stranim kompanijama i rade ovakve vrste komplikovanih poslova.
Vesić je rekao da novi most ima nosivost 60 tona i da bez problema može da primi saobraćaj koji je tu predviđen i dodao da je, u međuvremenu, završen i most u Adranima na Ibarskoj magistrali, koji se takođe urušio u junskim poplavama.
(Telegraf Biznis)
Video: Nakon osam godina ponovo uspostavljena železnička linija Subotica - Segedin
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikola
Mozete li odgovoriti koliko km pruga je skinuto po Vojvodini i prodato u staro gvozdje?
Podelite komentar
Objektivan
Nama i nisu potrebne u pruge od 200 km,ili 500 km/h mi smo geografski mala zemlja a brzina voza od 120 je jednaka maksimalnoj brzini auta na autoputu.Ako sa krajnjeg severa ili juga mogu biti npr u Beogradu za 2 sata ne pada mi na pamet da koristim auto.
Podelite komentar
Слађана Точиловац Шаљић
Браво!
Podelite komentar