• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

NBS utvrdila određene nepravilnosti u postupanju banaka: Tiče se korisnika "neaktivnih" tekućih računa

M. P.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Radi se o računima koje korisnici dugi niz godina nisu upotrebljavali za izvršavanje platnih transakcija

  • 0
Narodna banka Srbije, BNS, Zgrada Narodne banke Srbije Foto: Nikola Anđić

Sprovodeći postupke kontrole banaka u oblasti zaštite korisnika, Narodna banka Srbije je utvrdila određene nepravilnosti koje se odnose na postupanje banaka prema fizičkim licima korisnicima tzv.„neaktivnih“ tekućih računa, stoji u zvaničnom saopštenju NBS.

Kako su naveli, radi se o računima koje korisnici dugi niz godina nisu upotrebljavali za izvršavanje platnih transakcija, a na kojima postoji njihovo određeno dugovanje, koje je usled dugogodišnje naplate naknade za održavanje računa i kamate na nedozvoljeno prekoračenje, odnosno zatezne kamate, značajno uvećano.

"Kod nekih računa je negativan saldo postojao već utrenutku izvršenja poslednje transakcije od strane korisnika, dok je u određenim slučajevima obračunavanjem naknade za održavanje računa korisnik uveden u nedozvoljeno prekoračenje, nakon čega je započet obračun kamate", navodi se dalje u saopštenju.

Tri banke izvršile trajni otpis 

U saopštenju se dodaje da su na osnovu naloga Narodne banke Srbije u tim kontrolnim postupcima, tri banke izvršile trajan otpis potraživanja u iznosu od 735 miliona dinara.

"Tim otpisom je obuhvaćeno oko 49.000 korisnika. Nakon toga, Narodna banka Srbije je uputila zahtev preostalim bankama da postupe na istovetan način, pa je tako još 16 banaka trajno otpisalo svoja potraživanja po osnovu neaktivnih računa u iznosu od 2,2 milijarde dinara, a otpisom (potpunim ili delimičnim) je obuhvaćeno oko 157.000 korisnika", navodi se i dodaje:

"Dakle, ukupan iznos potraživanja koje banke neće naplaćivati od korisnika iznosi 2,94 milijarde dinara, odnosno prosečno 14.280 dinara po korisniku".

Navodi se da, u vezi sa svim otpisanim potraživanjima banke ne mogu pokretati postupak prinudne naplate, a podaci o docnji se brišu iz evidencije Kreditnog biroa, i to najkasnije nakon isteka tri godine od kada su u skladu sa mišljenjem Narodne banke Srbije bili ispunjeni uslovi za otpis tih potraživanja.

"Ovaj primer i podaci pokazuju da Narodna banka Srbije aktivno koristi sve raspoložive supervizorske mere radi zaštite prava i interesa korisnika

finansijskih usluga, te da te mere donose konkretne materijalne benefite za korisnike", zaključuje se u saopštenju.

(Telegraf Biznis)

Video: Burno među bankarima: Ovakve krize se ne pamte od 2008. godine

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>