Vreme čitanja: oko 1 min.
Da li svetu preti "nova inflacija" zbog krize u Crvenom moru? Prva se oglasila IKEA
Vreme čitanja: oko 1 min.
Veliki brendovi su upozorili na nestašicu i probleme u snabdevanju, zbog prekida transporta kroz Suecki kanal
Prekid rada teretnih brodova u Crvenom moru zbog napada militanata Huti iz Jemena dovodi do toga da globalni špediteri preusmeravaju brodove, što potencijalno dovodi do povećanja cena robe.
Svet se i dalje suočava sa posledicama prvobitne inflacije - nastale usled pandemije i rata u Ukrajini (a potom i Izraelsko-palestinskog sukoba), a sada se već pominje i "nova inflacija", podstaknuta krizom u Crvenom moru.
Švedski gigant nameštaja, IKEA, objavio je ove nedelje da istražuje mogućnosti da obezbedi dostupnost svojih proizvoda koji se, uglavnom, isporučuju preko Crvenog mora i Sueckog kanala iz azijskih fabrika na zapadna tržišta.
"Situacija u Sueckom kanalu će dovesti do kašnjenja i može dovesti do ograničenja dostupnosti određenih IKEA proizvoda", rekao je za Blumberg Oscar Ljunggren, portparol Inter IKEA Group.
U međuvremenu, kompanija Abercrombie & Fitch planira da pređe sa pomorskog teretnog na vazdušni transport kad god je to moguće, kako bi ublažila poremećaje u transportu.
Ranije ove nedelje, danska brodarska grupa Maersk saopštila je da je preusmerila brodove oko Afrike preko Rta dobre nade, zbog povećanog rizika od napada, smanjujući time efektivni kapacitet putovanja Azija-Evropa za 25%.
I nemačka transportna kompanija Hapag-Lloyd je sledila taj primer. Međutim, slanje brodova oko Afrike povećava povratno putovanje za skoro dve i po nedelje, što neizbežno smanjuje kapacitet transporta i povećava troškove.
Suecki kanal je, inače, vitalna transportna arterija koja upravlja sa oko 15% svetske pomorske aktivnosti, uključujući skoro 30% globalne trgovine kontejnerima.
Nedavni napadi, koji su se dogodili usred rata između Izraela i Hamasa, izazvali su novu vanrednu situaciju u trgovini i transportu, koja podseća na incident iz 2021. godine kada je jedan od najvećih kontejnerskih brodova blokirao kanal na šest dana, što je rezultiralo dnevnim troškovima od 9,6 milijardi dolara u globalnoj trgovini.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Đole Srba
Najveći uzročnici ekonomske krize su kao i uvek ameri. Gde god oni prste umešaju nastaju krize. Po stoti put ponavljam da bi svet bez njih bio puno lepši.
Podelite komentar
Nikolas
ZATVARANJE SUECKOG KANALA ZNACIO BI NOVU SVETSKU KRIZU VELIKIH RAZMERA!!!
Podelite komentar