Nemci oprezni: Ne vraćaju se na ključni plovni pravac tako lako, dužina čekanja robe do 18 dana
Jedna od najvećih svetskih brodarskih kompanija, Hapag-Lloyd, neće nastaviti sa korišćenjem Sueckog kanala, uprkos međunarodnoj vojnoj operaciji za očuvanje bezbednosti tog područja. Istovremeno, danski div Maersk je rekao da će postepeno vraćati svoje brodove na taj ključni, plovni put.
Doduše, Maersk je u saopštenju, objavljenom u nedelju, rekao da iako su mere bezbednosti uvedene, „ukupni rizik u ovoj oblasti nije eliminisan u ovoj fazi“.
Ipak, nemačka kompanija smatra da je prolaz kroz jedan od najpopularnijih trgovačkih puteva na svetu i dalje "previše opasan"; stoga će nastaviti da preusmerava svoje brodove preko Rta dobre nade.
Podsećamo, jemenski pobunjenici, Huti, koji podržavaju Hamas u ratu između Izraela i Palestine, rekli su da gađaju brodove za koje veruju da idu ka Izraelu. Nekoliko firmi je prestalo da koristi ovu rutu nakon napada
Inače, Hapag-Lloyd je peta najveća brodska kompanija na svetu, po kapacitetu. Njen portparol je rekao da će "preispitati svoju odluku u petak", piše BBC, a neki brodovi koji koriste Crveno more za transport, sa Jemenom na jugu, bili su na udaru dronova i raketa pobunjenika Huti.
Kao odgovor na to, više od deset zemalja pridružilo se američkoj koaliciji pod nazivom "Prosperity Guardian", da pokuša da zaštiti komercijalni brod u toj oblasti. Saopštenje kompanije Hapag-Lloyd dolazi dan nakon što je Mediterranean Shipping Company (MSC) saopštio da je jedan od njenih kontejnerskih brodova napadnut dok je prolazio kroz južno Crveno more, na putu za Pakistan iz Saudijske Arabije.
U saopštenju, kompanija sa sedištem u Švajcarskoj, kaže da je obavestila koalicionu pomorsku operativnu grupu i da je „prema uputstvima učestvovala u manevrima izbegavanja (rute)“. Sva posada je bila bezbedna, bez prijavljenih povreda, dodao je MSC.
Sa Sueckim kanalom, severno od Crvenog mora, ova ruta čini jednu od najvažnijih svetskih ruta za isporuke robe široke potrošnje, nafte i tečnog prirodnog gasa. Alternativna ruta, oko Rta dobre nade, duža je za oko 3.500 nautičkih milja putu - što dovodi do straha od poremećaja u snabdevanju robom koja se transportuje kroz Suecki kanal, ali i do straha od povećanja cena, kako bi se pokrili veći troškovi transporta.
Gigant nameštaja, IKEA, prethodno je saopštio da bi isporuke njegovih proizvoda mogle biti odložene, dok je gigant BP rekao da će privremeno obustaviti sve isporuke sirove nafte kroz Crveno more.
Dužina kašnjenja sa kojima se brodovi suočavaju da stignu na odredište varira u dužini od 18 dana za one koji idu ka ili iz istočnog Mediterana, pa do 10-14 dana za one koji putuju u ili iz severne Evrope i 7 dana za putovanja na istočnu obalu SAD.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.