• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kineski BYD sve bliže tome da svrgne Teslu: Postaje svetski lider u industriji e-vozila?

B. L.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Od 2008. godine, BYD ubraja i Berkšir Hatavej, kompaniju američkog investitora Vorena Bafeta, kao svog akcionara

  • 0
byd Foto: SOPA Images Limited / Alamy / Alamy / Profimedia

Kineska kompanija BYD je korak bliže svrgavanju sa trona američkog proizvođača e-vozila Tesla, kada je reč o obimu prodaje te vrste vozila na globalnom nivou. BYD je u ponedeljak saopštio da je prodao rekordnih 526.000 vozila samo na baterije, i to u poslednja tri meseca 2023. godine. Tome je, kažu, doprineo rast prodaje veći od 70% u decembru.

Američka kompanija Tesla trebalo bi da objavi svoje najnovije kvartalne podatke o proizvodnji i isporuci vozila pre otvaranja Volstrita danas, 2. januara, piše BBC.

Tokom cele godine, BYD sa sedištem u Šenženu, saopštio je da je prodao više od 3 miliona takozvanih "vozila nove energije" (NEV), što uključuje vozila koja koriste samo litijumske baterije ili su hibridna. Skoro 1,6 miliona, od ukupne prodaje, bila su vozila samo na baterije, dodaje se.

Analitičari iz ove industrije predviđaju da je Tesla prodao oko 483.000 električnih vozila u poslednja tri meseca 2023. i 1,82 miliona za celu godinu. Prošlog januara, vlasnik te kompanije, Ilon Mask, rekao je da Tesla ima potencijal da ostvari dva miliona isporuka u 2023. godini, ali je od tada upozorio da viši troškovi pozajmljivanja vrše pritisak na potražnju za automobilima Tesle.

Izvršni direktor BYD-a, Vang Čuanfu, suosnivao je tu kompaniju sa svojim rođakom u Šenženu 1995. godine. Kompanija je, najpre, stekla renome kao proizvođač punjivih baterija – koje se koriste u pametnim telefonima, laptopovima i drugoj elektronici – a koje su se takmičile sa skupljim japanskim uvozom.

Počela je da prodaje svoje akcije na berzi 2002. godine i diverzifikovala se kupovinom državnog proizvođača automobila u teškom stanju, "Qinchuan Automobile Company". Od 2008. godine, BYD ubraja i Berkšir Hatavej, kompaniju američkog investitora Vorena Bafeta, kao svog akcionara.

Analitičari kažu da kineska kompanija rast duguje svom originalnom poslu - baterijama. One su među najskupljim delovima EV, te domaća proizvodnja tih baterija BYD-u štedi mnogo novca; mnogi njegovi konkurenti se oslanjaju na treće strane.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>