• 4

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nemačka na ivici haosa, počeo šestodnevni štrajk železničara

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prema nekim procenama koje su objavljivali zapadni mediji, štrajk bi mogao da košta nemačku privredu čak i milijardu evra, ali svakako povređuje već narušenu reputaciju Nemačke kao poslovne lokacije

  • 4
Nemačka, Štrajk Železnice, železnica, voz Foto: Tanjug/AP

Nemačka se sprema za velike poremećaje u železničkim uslugama nakon što su mašinovođe u sredu započele šestodnevni štrajk koji će izazvati haos u putovanjima, lancu snabdevanja i zadati novi udarac poremećenoj ekonomiji.

Ovo je drugi put ovog meseca da su članovi nemačke GDL unije napustili posao zbog spora oko plata sa Dojče banom. Prethodni štrajk bio je 10. januara, o čemu je Telegraf pisao.

Državni železnički operater je rekao da će  štrajk dovesti do kašnjenja i otkazivanja međugradskih, regionalnih i gradskih prigradskih usluga do ponedeljka.

Teretni transport će se takođe suočiti sa „značajnim ograničenjima“. Unapred rezervisane karte za putovanja tokom štrajka ostaće važeće i za buduća putovanja, dodao je Dojče ban.

Nemačka, Štrajk Železnice, železnica, voz Foto: Tanjug/AP

Putnici takođe da otkažu mogu otkazati svoju rezervaciju i dobiti pun povraćaj novca. Najduži protest u 30-godišnjoj istoriji Dojče bana stvoriće veći pritisak na ogroman nemački proizvodni sektor, koji se već bori sa visokim troškovima energije, kašnjenjima u lancu snabdevanja, povišenim kamatnim stopama i slabom domaćom i stranom tražnjom. Industrijska proizvodnja, u kojoj dominira manufaktura, javlja CNN.

Industrijska proizvodnja prošle godine je zabeležila pad od 2 odsto, saopštio je prošle nedelje državni Zavod za statistiku. To predstavlja veliku kočnicu za ekonomiju u celini, sa bruto domaćim proizvodom koji je pao za 0,3% u 2023, što je verovatno najslabiji učinak među velikim evropskim zemljama.

Nemačka, Štrajk Železnice, železnica, voz Foto: Tanjug/AP

Prema rečima glavnog ekonomiste Komercbanke Jerga Kremera, iako bi najnoviji poremećaj mogao koštati transportni sektor „samo“ 30 miliona evra (32,6 miliona dolara) dnevno, troškovi će biti mnogo veći „ako fabrike budu morale da smanje svoju proizvodnju zbog nedostatka snabdevanja“.

Prema nekim procenama koje su objavljivali zapadni mediji, štrajk bi mogao da košta nemačku privredu čak i milijardu evra.

Štrajk „napinje živce javnosti“ i povređuje „već narušenu reputaciju Nemačke kao poslovne lokacije“, dodao je Kremer.

Nemačka, Štrajk Železnice, železnica, voz Foto: Tanjug/AP

Šestodnevna obustava rada predstavlja "veliki logistički izazov" za hemijski i farmaceutski sektor, saopštilo je nemačko udruženje hemijske industrije za CNN.

„Železnice su veoma važne za logistiku industrije kada je u pitanju snabdevanje sirovinama, isporuka poluproizvoda i gotovih proizvoda“, dodali su iz trgovinskog tela, čije kompanije članice zapošljavaju skoro 550.000 ljudi.

Značajan deo od 16.000 vozila proizvedenih u Nemačkoj svakog radnog dana takođe se prevozi železnicom, prema nemačkom udruženju automobilske industrije, koje je upozorilo da će se poremećaj proširiti i van granica Nemačke.

Nemačka, Štrajk Železnice, železnica, voz Foto: Tanjug/AP

„Kratkoročni prelaz sa železnice na put je izuzetno težak“, rekao je portparol. „Spor oko plata koji je u toku nanosi štetu Nemačkoj kao poslovnoj lokaciji. Apelujemo na sve uključene strane da se brzo vrate za pregovarački sto i pronađu rešenje.

Isto tako, portparol Dojče bana Anja Broker pozvala je u utorak GDL da „pregovara i pronađe kompromise“.

„Sve je sada na stolu“, rekla je ona, uključujući „velikodušnu ponudu“ povećanja plata do 13 odsto i skraćenja radnog vremena.

Trenutna ponuda Dojče bana uključuje postepeno povećanje plata: 4,8% bi se primenilo u avgustu, a zatim dodatnih 5% u aprilu 2025. Zatim bi u januaru 2026. zaposleni mogli da odluče da smanje svoje nedeljno radno vreme na 37 sati uz istu platu ili odlučiti za dalje povećanje plata od 2,7%.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • M.K

    27. januar 2024 | 15:17

    Na kraju, auto ostaje jedina atraktivna alternativa. Toliko o zelenoj agendi.Pregovaranje podrazumeva pronalaženje kompromisa i ne nametanje svoje volje., cela zemlja znog toga u kolapsu , ulazete što više u infrastrukturu . Do tada Deutsche Bahn (železnica )ostaje ono što jeste: gomila ljudi koji su odlično plaćeni za hronicno otkazivanje vozova, i notorna kašnjenja .

  • MILOSCIMESA

    24. januar 2024 | 15:09

    Zamislite tu svest i nasu nesvest.

  • Ljatif Zakodji

    24. januar 2024 | 18:35

    Americka industrija posrce, japanska ekonomija se ljulja kao barka na uzburkano more, nemacka privreda propada, samo u srpsko preduzece cveta cveca. Zivela srbija, do Tokija i Milvokija.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>