• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kako je ajfon postao jedan od najprodavanijih proizvoda? Ova stvar je presudila da pobedi Nokiju

B. L.
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sve se promenilo 2008, godinu dana nakon lansiranja prvog uređaja

  • 0
iPhone punjenje Foto: charnsitr / Shutterstock.com

Kada je Epl (Apple) najavio ajfon (iPhone) davne 2007. godine, Stiv Džobs ga je nazvao "revolucionarnim proizvodom" u kategoriji telefona, za koju je, inače, rekao kako "treba ponovo da se izmisli". Dakle, američki genije očigledno nije bio zadovoljan tadašnjom ponudom.

Sada, skoro dve decenije i 42 modela kasnije, ajfon je jedan od najpopularnijih telefona na svetu. Pritom, sam brend je doprineo da kompanija Epl dostigne ono što niko do tada nije: tržišnu vrednost od 3 biliona dolara.

Pre neki dan je i Majkrosoft doživeo svoj "istorijski trenutak".

Sve u svemu, Epl je dosad prodao više od 2,3 milijarde jedinica ajfona i ima više od 1,5 milijardi aktivnih korisnika, prema istraživanju Demand Sage-a, piše CNBC.

Originalni ajfon, lansiran u junu 2007. godine, ekskluzivno se prodavao za 499 dolara.

- Investitori su bili optimistični u pogledu uticaja ajfona na Epl - rekao je Džin Manster iz Deepwater Asset-a i dodao:

"Prvi podaci koji su izašli iz AT&T bili su razočarenje u prvih nekoliko dana prodaje. Sećam se da sam razgovarao sa investitorima posle tog prvog vikenda, i opšti osećaj je bio da je ovaj proizvod, citiram jednog investitora, u startu mrtav".

Nokia je bila broj 1

Međutim, Epl je prodao 1,4 miliona ajfona u prvoj godini lansiranja, sa 80% ostvarene prodaje u četvrtom kvartalu. Iste godine Nokia, proizvođač legendarnog modela Nokia 3310, prodala je 7,4 miliona mobilnih telefona samo u četvrtom kvartalu.

Rezultat ankete Telegraf Biznisa Rezultat ankete Telegraf Biznisa / Printskrin: Telegraf.rs

- Nokia je viđena kao nezaustavljiva, nenadmašna. Investiciona zajednica je to, uglavnom, shvatala kao prepreku za probijanje Epla na tržištu - rekao je za CNBC tehnološki reporter Kif Lesving.

Ali, stvari su za Epl počele da se menjaju 2008. godine, kada je pokrenuo App Store, koji je pomogao podsticanje novog talasa modernih tehnoloških kompanija, poput Ubera, i stavio Epl na mesto ispred konkurenata.

- App Store je omogućio da vaš telefon postane mnogo više. To je bio element, taj uvid koji drugi proizvođači telefona nisu videli da dolazi - rekao je Manster.

U godinama nakon uvođenja App Store-a, Epl je zabeležio povećanje prodaje i označio veliku prekretnicu u svom poslovanju, sa više od 50 miliona prodatih jedinica 2011. godine, uz pomoć modela Ajfon 4s. Do 2015, Epl je prodavao više od 200 miliona ajfon uređaja godišnje.

- Mislim da nema sumnje da je ajfon postavio standard koji su od tada pratili skoro svi telefoni - rekao je Mark Veber iz Muzeja istorije kompjutera. "App Store je bio ogromna stvar, a Android je u osnovi pratio taj model sa Play Store-om".

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>