Umro čovek koji je osmislio naš omiljeni koncept prodaje
Hirotake Jano, japanski milijarder, osnivač kompanije Daiso Industries, koji je pomogao u popularizaciji koncepta diskontne prodavnice sve za dolar (nešto poput naših radnji sve za 100 dinara), umro je od zatajenja srca javljaju strani mediji.
U saopštenju kompanije navodi se da je Jano preminuo u Hirošimi 12. februara. Članovi uže porodice održali su privatnu sahranu i biće organizovana komemoracija, dodaje se.
Janoova neto vrednost iznosila je oko 1,9 milijardi dolara u vreme smrti, prema Blumbergovom indeksu milijardera, a prenosi CNN.
Nakon što je 1967. diplomirao na Univerzitetu Čuo u Tokiju, Jano je radio različite poslove pre nego što je oko pet godina kasnije osnovao malu radnju koja je prodavala proizvode za 100 jena, što je tada bilo ekvivalentno oko 30 centi, prema Daisou.
Osnovao je kompaniju 1977. godine, nazvavši je Daiso, što u prevodu znači „stvarati nešto veliko".
Lanac, koji je sada globalna kompanija, prodaje sve vrste poslastica i potrepština za domaćinstvo, uključujući kancelarijski materijal i grickalice, uglavnom ispod dolara po komadu.
Prerasla je u maloprodajno carstvo, sa preko 4.360 prodavnica širom Japana i više od 990 prodavnica u inostranstvu do kraja 2023. godine, navodi se na veb stranici.
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.