Jedna od najvećih fabrika koja više ne postoji je i EI Niš.Zapošljavala je u svom zenitu oko 28000 ljudi.Imala je bruto prihod od 700mil.$ što je današnji ekvivalent preko 1,5mlrd.$
Da nije bilo rata, možda bi se i privatizovale te fabrike i nastavile, ovako 5 godina ne funkcionisanja je previše i proizvodnja tih franšiza se prebacila na druga mesta, a tehnologija je zastarela, a novaca za ulaganje nije bilo.Pogotovo što je Kina preuzela sa kapacitetima i jeftinom radnom snagom, ne bi niko ni mogao da se takmiči.Drugo i da je uspelo da se održi, ne bi se održao taj broj zaposlenih po fabrici, jer se proizvodnje stalno automatizuju.Nešto je ipak uspelo da se održi i da se naprave novi giganti.Recimo u Srbiji Imlek, Bambi, Knjaz, Zastava do skoro, Zastava oružje,Frikom, nastala je Delta, Sportvision, koji recimo sada šije za Elesse,Umbro..kupio je Kronos, pa onda Nektar, Nelt...Klima u biznisu se menja jako brzo, na početku su se umanjila tržišta, ali sada recimo Nelt zastupa najozbiljnije franšize, kako u Srbiji, tako i u Africi, Atlantik group, kupuje Štark, Nektar kupuje Fruktal...Sve u svemu vremena se menjaju, ali mislim da su umesto navedenih, došle neke nove firme, koje posluju na moderan način.
Млади да ставе прст (а не прс', као у тим фабрикама) на чело, и данас, и за БУДУЋНОСТ: КАКО би нешто што вреди могло да пропадне на тржишту? Русија под највећим икад виђеним санкцијама, а њен уран и ђубриво купује Америка, жито Италија..., а нафту сви - само је препакују, као шверцери код нас '90.их година. Економија је чудо - нема милости према аматерима који су запошљавали ДЕСЕТИНЕ ХИЉАДА људи - а довољно је било мање од 1000, по свакој таквој фабрици. Али, тада смо били против Русије па су стизали зелембаћи...
"Ove moćne fabrike su hranile SFRJ" - НЕКО вас је ГРДНО преварио... СВЕ те фабрике су биле НЕРЕНТАБИЛНЕ. "Застава" је само пар година била на граници рентабилности - произвела око 200000 возила. Све је било плаћано зелембаћима из кредита - до планираног распада и растурања Србије на 3 дела.
Vidim ja da ti nisi dobacio dalje od bukvara. Kako god bilo ti nikada neces znati kako je nama 60ih, 70ih i 80ih bilo dobro. Jedini ekonomski problem Jugoslavije je bila ta, nesrecna, planska privreda, a i ona, kao takva, je bila bolja nego ovo sto imamo danas.
TOZ je bio vrlo rentabilan do 2001
Soko Mostar namenska proizvodnja pravila MNOGO JEFTINIJE avione od stranih proizvođača
TAS je bio vrlo ali vrrrrlo isplativ kao i Jugoplastika.
Da skratim: u konkretnom tekstu isplativost je upitna samo u Slučaju slovenačkog Tama i Adria Airwaysa
Vremeplov
Jedna od najvećih fabrika koja više ne postoji je i EI Niš.Zapošljavala je u svom zenitu oko 28000 ljudi.Imala je bruto prihod od 700mil.$ što je današnji ekvivalent preko 1,5mlrd.$
Podelite komentar
Rada
Željezara Zenica.Radili su moji roditelji,oba strica,ujak,moj muž,njegov tata i brat.
Podelite komentar
Bossko
ZAJECAR. Kristal. Porcelan, fabrika kablova... sta reci
Podelite komentar
Ivan
@Bossko
29 Novembar Subotica,Sever Subotica ,Zorka ,subotica,Azotara Subotica
Podelite komentar
Vitez Koja
Da nije bilo rata, možda bi se i privatizovale te fabrike i nastavile, ovako 5 godina ne funkcionisanja je previše i proizvodnja tih franšiza se prebacila na druga mesta, a tehnologija je zastarela, a novaca za ulaganje nije bilo.Pogotovo što je Kina preuzela sa kapacitetima i jeftinom radnom snagom, ne bi niko ni mogao da se takmiči.Drugo i da je uspelo da se održi, ne bi se održao taj broj zaposlenih po fabrici, jer se proizvodnje stalno automatizuju.Nešto je ipak uspelo da se održi i da se naprave novi giganti.Recimo u Srbiji Imlek, Bambi, Knjaz, Zastava do skoro, Zastava oružje,Frikom, nastala je Delta, Sportvision, koji recimo sada šije za Elesse,Umbro..kupio je Kronos, pa onda Nektar, Nelt...Klima u biznisu se menja jako brzo, na početku su se umanjila tržišta, ali sada recimo Nelt zastupa najozbiljnije franšize, kako u Srbiji, tako i u Africi, Atlantik group, kupuje Štark, Nektar kupuje Fruktal...Sve u svemu vremena se menjaju, ali mislim da su umesto navedenih, došle neke nove firme, koje posluju na moderan način.
Podelite komentar
Перагеније
Млади да ставе прст (а не прс', као у тим фабрикама) на чело, и данас, и за БУДУЋНОСТ: КАКО би нешто што вреди могло да пропадне на тржишту? Русија под највећим икад виђеним санкцијама, а њен уран и ђубриво купује Америка, жито Италија..., а нафту сви - само је препакују, као шверцери код нас '90.их година. Економија је чудо - нема милости према аматерима који су запошљавали ДЕСЕТИНЕ ХИЉАДА људи - а довољно је било мање од 1000, по свакој таквој фабрици. Али, тада смо били против Русије па су стизали зелембаћи...
Podelite komentar
Aha
Eduard Slavoljub PenkalA
Podelite komentar
Goran
U Banjaluci Incel, Jelsingrad, Rudi Čajavec.
Podelite komentar
Vukadin
Fabrika obuće Borovo, oko 35.000 zaposlenih
Podelite komentar
Перагеније
"Ove moćne fabrike su hranile SFRJ" - НЕКО вас је ГРДНО преварио... СВЕ те фабрике су биле НЕРЕНТАБИЛНЕ. "Застава" је само пар година била на граници рентабилности - произвела око 200000 возила. Све је било плаћано зелембаћима из кредита - до планираног распада и растурања Србије на 3 дела.
Podelite komentar
Djomla67
@Перагеније
Ok je sve, al Tvornica olovaka ....nikad čuo a ta sam generacija.
Podelite komentar
borislav
@Перагеније
Dali si ikad pisao sa drvenom olovkom,na kojoj pise TOZ?Ako si ta generacija....
Podelite komentar
Kiza
@Перагеније
Vidim ja da ti nisi dobacio dalje od bukvara. Kako god bilo ti nikada neces znati kako je nama 60ih, 70ih i 80ih bilo dobro. Jedini ekonomski problem Jugoslavije je bila ta, nesrecna, planska privreda, a i ona, kao takva, je bila bolja nego ovo sto imamo danas.
Podelite komentar
Ćelavi
@Перагеније
TOZ je bio vrlo rentabilan do 2001 Soko Mostar namenska proizvodnja pravila MNOGO JEFTINIJE avione od stranih proizvođača TAS je bio vrlo ali vrrrrlo isplativ kao i Jugoplastika. Da skratim: u konkretnom tekstu isplativost je upitna samo u Slučaju slovenačkog Tama i Adria Airwaysa
Podelite komentar
Ćelavac
@Перагеније
Kako se ne sećate?!? U zlatno-žutoj elipsi toz spojeno, onako ukoso
Podelite komentar