Brajan je sledio ova četiri pravila, i nakon bankrota postao je milioner: Sada ih je podelio sa svetom

D. J.
D. J.    
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Deo razloga zašto mnogi dobitnici na lutriji i naslednici troše svoje neočekivane prihode ubrzo nakon što su se obogatili je taj što nikada nisu naučili veštine da upravljaju, čuvaju i uzgajaju takvu vrstu novca. Drugi razlog je taj što nikada nisu morali da se znoje, žrtvuju i rizikuju da bi uvećali bogatstvo koje im je palo u krilo.

Ipak, milioneri koji su sami napravili sve što imaju znaju koliko je teško izgraditi bogatstvo od sedam cifara, pa ne žure da se vrate odakle su počeli. Mučenje na svom putu do bogatstva ima tendenciju da gaji finansijsku disciplinu, što znači prenošenje stvari koje možda želite i koje možete sebi priuštiti. Tako malo bogatstvo pretvarate u veliko.

Upravo jedan od njih je i Brajan Krejn. On je osnivač i izvršni direktor "Spread Great Ideas", višemilionskog fonda koji ulaže kapital digitalnih preduzeća u brendove e-trgovine. Pomogao je u pokretanju četiri kompanije vredne više miliona dolara, uključujući Archives.com, koju je Ancestri.com kupio za 100 miliona dolara tri godine nakon pokretanja.

Njegov naporan rad se isplatio i sada je milioner, ali to bi retko ko rekao kada pogleda njegov način života.

- Na teži način sam naučio, odnosno veoma rano na svom preduzetničkom putu da trošenje novca bez ispravne provere i ravnoteže može učiniti siromahom. Kada sam prodao svoju prvu kompaniju u kasnim dvadesetim, doneo sam neke glupe investicione odluke koje su me dovele blizu bankrota. Srećan sam što sam brzo naučio -  rekao je Krejn.

Evo stvari na koje se ne troši kako bi osigurao da ne ponovi svoje rane greške u karijeri i rizikuje sve ono na čemu je toliko naporno radio.

Dizajnerski luksuzni brendovi

Filmske, muzičke i sportske zvezde su zloglasne po tome što svoje bogatstvo rasipaju na blistave stvari i statusne simbole koje uticajni ljudi na društvenim mrežama prodaju bez pominjanja da obezvređuju imovinu. Crane ne želi ništa od toga. Njegov omiljeni statusni simbol je onaj koji ne možete da nosite, vozite ili letite - naduvan bankovni račun.

- Sa gomilom novca, možda ćete biti privučeni da kupite najsjajnije, najmodernije stvari, bilo da se radi o odeći ili automobilima. Znati i razumeti važnost kvaliteta i cene. Imajte na umu da kada stavite troškove amortizacije na snagu, luksuzni brendovi mogu da probuše rupu u vašem džepu, što ste mogli da iskoristite da kupite kvalitetnu odeću iz jeftinije prodavnice. Ekstravagancija može izgledati dobro za oči, ali možete učiniti bolje ako uložite isti novac u prikladnija ulaganja - rekao je on.

Ogromne vile

Najveći statusni simbol je raskošna kuća prevučena vrhunskim dekorom i skupom tehnologijom. Ipak džinovske kuće dolaze sa ogromnim novčanicama - i može biti veoma teško prodati ih kada novi bogataši shvate da su preko glave.

- Većina milionera ulaže u luksuzne kuće, samo da bi pronašli način da ih preokrenu po većoj ceni ili iznajme i zarade nešto sporednog novca od imovine. Nema smisla da se trošite na ogromne kuće ako nikada nećete koristiti jedanaestu spavaću sobu ili kupatilo. Istinski bogati ljudi ne postaju bogati tako što se troše, već ulažući u profitabilna sredstva koja donose novac i koja im vremenom donose povoljan prinos - rekao je Krejn.

Ultra-luksuz za slobodno vreme i zabavu

Svi bezobzirno bogati dele sklonost dve stvari koje predstavljaju njihovo bogatstvo. Prvi su stvari — vrhunske dizajnerske torbe, odeća i dodaci, brzi automobili, fensi kuće i ostalo, poput onih koje je Krejn opisao. Drugi je dobar život, koji možete gledati kako influenseri žive i lažiraju po ceo dan na društvenim mrežama.

- Ručak iz pozlaćenog pribora za jelo može izgledati dobro na Instagramu, ali trošenje novca da biste održali svoj izgled i ležerne aktivnosti mogu da potroše resurse. Vrhunska zabava, kao što je odlazak na skupe odmore na moru, jedenje u najizbirljivijim restoranima ili razmetanje privatnim avionima, može izgledati dobro u časopisima, ali milioner od krpa do bogatstva uvek pazi na šta ulaže novac - rekao je on.

Kako je dalje dodao, u današnjem svetu, gde možete imati ista iskustva za mnogo manje, treba izbegavati rasipanje novca na ove prolazne trenutke, prenosi Yahoofinance.

Mali luksuzi koji se vremenom povećavaju

Jared Bauman ima skoro 20 godina iskustva u poslovnom menadžmentu i digitalnom marketingu. Njegova kompanija, 201 Creative, među svojim klijentima ubraja korporacije kao što su Disnei i Universal, a Bauman - koji je pokrenuo i prodao nekoliko preduzeća - je traženi govornik. On je takođe milioner i, poput Krejna, izbegava blistave reklame ličnog bogatstva.

- Luksuzni automobili i satovi su prolazni statusni simboli koje izbegavam - rekao je on.

Ali reći ne očiglednoj ekstravaganciji sa velikim ulaznicama je lak deo. Pravi test njegove finansijske discipline je u svakodnevnom životu, kada dođe vreme da kažete ne pristupačnom trošenju koje vas polako krvari tokom vremena.

- Preskupi kafići su zadovoljstvo koje preskačem“, rekao je Bauman. „Na kraju dana, izbegavam sve što iscrpljuje moju ušteđevinu, a da ne pružim stvarnu, trajnu ličnu vrednost. Navike koje su me dovele ovde me drže prizemljenog dok još uvek uživam u važnim stvarima - istakao je on.

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>