• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Deponije zatrpane jeftinim nameštajem i kućnim dekorom: Masovna kupovina ove robe stravično utiče na okruženje

V. K.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Masovna produkcija i distribucija kao i nekontrolisana kupovina su biznis model koji je orijentisan samo na profit

  • 0
deponija, nameštaj Foto: Shutterstock/BigDane

Brza moda se našla u centaru pažnje poslednjih godina, te mnogi potrošači sve više pokušavaju da izbegnu kupovinu jeftine, masovne odeće. Sada se pojavljuje još jedno tržište koje je štetno po životnu sredinu. "Brza dekoracija" (Fast Deco), kako je nazvana u nedavnom izveštaju, odnosi se na jeftin nameštaj i kućne dekoracije proizvedene na veliko.

Kao i odeća, oni su jeftina imitacija trendova visoke mode i brzo ih zamenjuje sledeća pomama. Nedavni izveštaj francuskih ekoloških udruženja ukazao je na sve veći uticaj brze dekoracije na životnu sredinu.

Autori navode da brza dekoracija i brza moda dele isti poslovni model: ogromne količine jeftinih proizvoda i rapidno obnavljanje kolekcija.

Komercijalni praznici kao što su Dan zaljubljenih i Dan majki koriste se za lansiranje novih kolekcija i stimulisanje kupovine.

Kao i kod mode, oni iskorištavaju prednosti društvenih medija tako što podstiču „otpakivanje“ i „izvlačenje“ videa.

- Očigledno, giganti brze mode, e-trgovine i masovne distribucije, ali i novi igrači u klirensu i e-trgovini, učinili su sve da ojačaju ovaj trend kako bi ostvarili što veći profit, sa katastrofalnim posledicama po planetu - kaže Polin Debrabandere, koordinatorka kampanje za Zero Vejst Frenc (Zero Waste France).

Tokom pandemije, mnogi ljudi su investirali u renoviranje svojih domova, što je dovelo do buma u ​​kupovini.

Studija objavljena u francuskim finansijskim novinama Les Echos pokazuje da je između 2017. i 2022. godine broj komada nameštaja stavljenih na tržište u Francuskoj porastao za 88 odsto.

Čak i sada 46 odsto kupaca proizvoda za uređenje doma obnavlja elemente dnevnog boravka najmanje jednom godišnje.

Sa povećanjem kupovine, povećana je i količina otpada. Između 2014. i 2020. godine, u Francuskoj se udvostručio otpad od nameštaja.

Danas eko-organizacije prikupljaju 1,3 miliona tona otpada od nameštaja. Skoro polovina je za jednokratnu upotrebu, ne može da se popravi i reciklira i spaljuje se u spalionicama ili se zakopava na deponijama, prenosi Euronjuz Grin (Euronews Green).

- Suočen sa zasićenjem robom, sektor dekoracije odlučuje da ubrza svoju proizvodnju prema nivoima koji su neodrživi za planetu, uvek sa istim ciljem: da stvori želju iz površne potrebe - kaže Pjer Kondamin, menadžer kampanje za hiperprodukciju u francuskoj organizaciji za zaštitu životnog okruženja i ljudi, Friends of the Earth France.

- U vreme kada se planetarne granice prevazilaze, moramo hitno da regulišemo sektor kako bismo ograničili njegovu prekomernu potrošnju resursa - dodaje.

Ekološke grupe se zalažu za ponovnu upotrebu i popravku

Organizacije za zaštitu životne sredine žele da se brza dekoracija zameni kulturom ponovne upotrebe i popravke.

Prema proceni RREUSE, evropske mreže društvenih preduzeća za ponovnu upotrebu, članovi su uspeli da spasu oko milion tona robe i materijala sa deponija 2022. godine.

Time se štedi ekvivalent godišnje emisije CO2 više od 108.000 građana Evrope.

(Telegraf Biznis)

Video: Da li biste dali 4 prosečne srpske plate za kauč koji se pretvara u mrtvački sanduk?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>