• 1

Vreme čitanja: oko 7 min.

Zoran Đorđević nakon osvajanja prestižnog priznanja: “Ključ uspeha je u izgradnji i održavanju odnosa”

Vreme čitanja: oko 7 min.

“Liderstvo ne podrazumeva samo donošenje odluka, već i spremnost na slušanje, učenje i prilagođavanje”, rekao nam je Đorđević

  • 1
Euromanager Foto: Euromanager

Bivši v.d. direktora JP Pošta Srbije, Zoran Đorđević, nagrađen je prestižnim priznanjem "Evropski Najmenadžer & Najkompanija za 2023. godinu", o čemu je progovorio i za Telegraf Biznis.

Zoran nam je ljubazno otkrio da li je očekivao pomenuto priznanje, šta je tokom karijere najteže naučio, ali i kome je nagradu posvetio.

  • Nagrađeni ste prestižnim priznanjem "Evropski najmenadžer i najkompanija za 2023. godinu", šta to tačno predstavlja za Vas?

- Primanje prestižnog priznanja "Evropski najmenadžer i najkompanija za 2023. godinu" za mene lično i za JP Pošta Srbije predstavlja izuzetnu čast i potvrdu kontinuiranog truda, inovacija i posvećenosti celog tima. To je potvrda da ako se usredsredite na ispravne vrednosti - klijente, zaposlene i kvalitet usluge - ostvarićete značajan napredak koji je prepoznat ne samo na lokalnom, već i na evropskom nivou. Za mene lično, ovo priznanje predstavlja potvrdu da je uspeh moguć kroz vredan rad, etičko poslovanje i stalnu težnju ka uspehu.

Ovo priznanje ima i dublji značaj jer predstavlja priznanje timskom radu, liderstvu koje motiviše, kao i kulturi naše kompanije koja teži kontinuiranom unapređenju, kako naših usluga, tako i načina na koji poslujemo. To je simbol da privreda prepoznaje naš doprinos ne samo u finansijskom smislu, već i u pogledu održivosti, inovacija, i pozitivnog uticaja na društvo i životnu sredinu.

Dodatno, ovakva vrsta priznanja podstiče nas da nastavimo da pomeramo granice, ulažemo u razvoj i budemo lideri u promenama koje utiču na našu branšu, ali i na širu društvenu zajednicu. Obzirom da od maja nisam više na čelu kompanije to je ujedno i moj poziv zaposlenima da nastave, da se ne zadovoljavaju na dosadašnjim uspesima, već da nastave da teže ka još višim standardima i da nastave da doprinose pozitivnim promenama u društvu.

  • Ovo je 45. dodela nagrada po redu. Da li ste očekivali da ćete dobiti priznanje?

- Iako smo u Pošti Srbije uvek težili izvrsnosti u svemu što radimo, primiti ovakvo priznanje među mnogim poznatim kompanijama širom Evrope nije nešto što smo smatrali zagarantovanim. Sa ponosom mogu reći da smo se nadali, ali smo takođe bili i ponizni u našim očekivanjima, fokusirajući se pre svega da radimo najbolje što možemo.

Uvek postoji onaj deo tebe koji se nada da neko vidi tvoj uspeh, i to te uvek motiviše da težiš ka izuzetnosti, uprkos svim izazovima i problemima koji se pojave na tom putu.

Naše ambicije su uvek bile usmerene ka tome da budemo lideri u našoj industriji, ne samo u pogledu profitabilnosti, već i inovacija, održivosti i društvene odgovornosti. Dok smo radili na ostvarenju ovih ciljeva, uvek smo imali na umu da bismo voleli da to naše kontinuirano zalaganje bude prepoznato.

Primajući ovo priznanje, potvrđeno je da smo na pravom putu. Ipak, poslovni svet je veoma dinamičan, i važno je izgraditi organizaciju koja je u stanju ne samo da ostvari trenutni uspeh, već i da inovira i prilagođava se kako bi ostala relevantna i u budućnosti. Ovaj trenutak sam doživeo kao podstrek da nastavim da radim još jače, razmišljam još inovativnije i postavljam još više ciljeve. Stoga, iako u dubini duše postoji očekivanje i nada za priznanjem poput ovog, zapravo ih nikada ne uzimam zdravo za gotovo, već samo kao podstrek da nastavim da se razvijam, učim i unapređujem u svakom smislu.

  • Kako ste i sami nedavno istakli, vaša filozofija jeste fokus na klijentima, briga o zaposlenima i kvalitet usluge iznad svega. Kako uspevate da održite balans i sve učinite zadovoljnim?

- Ključevi održavanja ovog balansa leže u predanosti komunikaciji, transparentnosti i kontinualnom poboljšanju. Aktivno slušanje klijenata i zaposlenih omogućava nam da shvatimo njihove potrebe i očekivanja, a zatim to pretvorimo u akcije koje poboljšavaju naše usluge i radno okruženje. Pritom, stalno usklađivanje internih procesa sa najboljim praksama i tehnologijama pomaže nam u dostizanju visokog kvaliteta usluge. Održavanje balansa između fokusa na klijente, brige o zaposlenima i obezbeđivanja najvišeg kvaliteta usluge zahteva kontinuirano posvećivanje, jasnu viziju i snažnu organizacionu kulturu koja podupire te vrednosti.

Prvo, naš pristup zasniva se na razumevanju da su zaposleni temelj svega što radimo. Ulaganje u ljude, njihov razvoj, zadovoljstvo na radu i blagostanje ne samo da unapređuje njihovu profesionalnu efikasnost, već jača i našu sposobnost da pružimo izuzetnu uslugu klijentima. Pružanje prilike za razvoj veština, promovisanje balansa između posla i privatnog života i stvaranje inkluzivne kulture gde svako oseća da može dati svoj maksimum, su ključni. Kada su zaposleni srećni i angažovani, to se direktno odražava na kvalitet usluge koje pružaju našim klijentima.

Drugo, istinski smo slušali i prilagođavali se potrebama naših klijenata. To znači postavljanje klijenata u središte svega što radimo, od razvoja proizvoda, izdvojio bih paketomate, e-novčanik, e-arhiv, do usluga podrške kao što je kol centar i naši objekti koji su na 1534 lokacija širom Srbije. Trudili smo se da budemo "korak ispred", predviđajući nekada potrebe naših klijenata pre nego što oni sami postanu svesni tih potreba. To uvek od vas zahteva agilnost, inovativnost i sposobnost brzog prilagođavanja promenama na tržištu.

Za održavanje visokog kvaliteta naše usluge, usredsređivali smo se na kontinuirano poboljšanje i upravljanje kvalitetom. Takođe, ulaganje u naprednu tehnologiju i procese omogućava nam efikasnost i doslednost, što je ključno za zadovoljstvo klijenata.

Ostvarivanje ovog balansa zahteva otvorenu komunikaciju unutar kompanije, gde povratne informacije i ideje mogu slobodno da teku u oba smera. To smo postigli između ostalog i redovnim održavanjem Kolegijuma direktora (održano 169 sednica) na kojima su pored rukovodioca prisustvovali i sindikati kao predstavnici zaposlenih. Takođe, to zahteva od lidera, nas koji smo na odgovornim mestima da svojim delima i ponašanjem služimo kao primer.

Konačno, sve ovo mora da bude urađeno sa strateškom vizijom i jasnim ciljevima. Postavljanje jasnih ciljeva i merenje napretka omogućava nam da pratimo kako se naše aktivnosti odražavaju na zadovoljstvo klijenata, angažovanost zaposlenih i kvalitet naših usluga. Ključno je priznati da održavanje ovog balansa predstavlja kontinuirani proces. Uvek ima prostora za poboljšanje i učenje, i to nas je motivisalo da se neprestano trudimo da budemo bolji.

  • Kome ste posvetili nagradu?

Ovu nagradu bih posvetio svim zaposlenima u Javnom preduzeću Pošta Srbije. Oni su srce kompanije i glavni razlog našeg zajedničkog uspeha. Svaki pojedinac je igrao ključnu ulogu u tome da dostignemo nivo uspeha koji je prepoznat ovom nagradom. Njihova posvećenost, inovativnost, i nepokolebljiva podrška misiji naše kompanije su ono što nas čini izuzetnima. Nagrada je odraz njihovog truda, predanosti i strasti koju svakodnevno unose u svoj rad.

Takođe, želeo bih da posvetim ovu nagradu našim klijentima, čija nam je neprestana podrška i povratna informacija omogućila da neprestano poboljšavamo naše usluge i prilagodimo se njihovim potrebama. Oni su razlog zašto svakodnevno nastojimo da budemo bolji.

Na kraju, nagrada je posvećena i mojoj porodici, koja mi pruža neophodnu podršku i razumevanje, omogućavajući mi da se posvetim poslu koji volim. Njihova nesebičnost, ljubav i podstrek su mi uvek davali snagu da se uspinjem, čak i kada su izazovi izgledali nepremostivi.

  • Tokom Vaše karijere, šta Vam je najteže palo i koju ste lekciju najteže naučili?

U tako diverzifikovanoj karijeri koja obuhvata privatni sektor, ministarske pozicije i upravljanje jednim od najvažnijih javnih preduzeća, izazovi su bili raznoliki i poučni. Najteže mi je palo suočavanje sa ograničenjima koje nameće birokratija i često „neki uticaji“ koji mogu da uspore ili čak blokiraju inicijative za koje sam duboko verovao da mogu doneti značajne pozitivne promene.

Naučio sam da bez obzira na vašu poziciju ili moć koju mislite da imate, reforme u bilo kojoj državnoj instituciji ili u uvođenju inovacija u „tradicionalnim“ sektorima kao što je poštanski sektor zahtevaju vreme, strpljenje i neprekidnu komunikaciju sa svima. Nekada može biti veoma teško uskladiti različite interese i uveriti sve strane u dugoročne koristi promena, pogotovo kada se suočavate sa duboko ukorenjenim stavovima i otporom promenama.

Najteža, ali istovremeno i najvrednija lekcija koju sam naučio je da je ključ uspeha u izgradnji i održavanju odnosa. Bilo da se radi o timu koji vodiš, kolegama u ministarstvu i Vladi, različitim sektorima u privatnoj industriji ili javnosti kojoj služiš, izgradnja čvrstih, iskrenih i transparentnih odnosa omogućava vam da premostite mnoge izazove. Sposobnost da slušate, učite i prilagođavate se, kao i da diplomatski pregovarate i pronalazite zajednički jezik, čini osnovu za svaku uspešnu inicijativu.

Ovo zagovaranje horizontalne komunikacije, otvorenosti za sugestije i ideje svih članova tima, kao i podsticanje kulture uzajamnog poštovanja, pokazalo se kao ključno u premošćavanju razlika i ostvarivanju ciljeva. Liderstvo ne podrazumeva samo donošenje odluka, već i spremnost na slušanje, učenje i prilagođavanje kada je to potrebno za zajednički uspeh.

Promena kulture kompanije i usvajanje novih tehnologija ne dešava se preko noći i zahteva čvrstu i doslednu „lideršip“ viziju i otvorenost za učenje iz neuspeha kako bismo napredovali.

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>