• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

FAA naredila inspekciju 2.600 Boingovih aviona: Sumnja se na problem sa maskama za kiseonik

D. J.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Uprava je dodala da je njena direktiva odmah stupila na snagu i da zahteva inspekcije i korektivne mere ako je potrebno u roku od 120 do 150 dana kada je reč o modelu "737 maks"

  • 0
United Airlines Boing 737 Foto: Shutterstock

Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) saopštila je da zahteva inspekciju 2.600 aviona "Boing 737", jer bi putničke maske sa kiseonikom mogle da pokvare u hitnim slučajevima.

FAA je saopštila da zahteva inspekciju aviona modela "737 maks" i NG nakon brojnih izveštaja o pomeranju generatora kiseonika u jedinici za putničke usluge, što bi moglo dovesti do nemogućnosti da se putnicima obezbedi dodatni kiseonik tokom pada pritiska, preneo je Rojters.

Boing je 17. juna izdao bilten avio-kompanijama pozivajući se na vizuelne inspekcije, saopštila je FAA.

Uprava je dodala da je njena direktiva odmah stupila na snagu i da zahteva inspekcije i korektivne mere ako je potrebno u roku od 120 do 150 dana kada je reč o modelu "737 maks".

FAA takođe zabranjuje avio-kompanijama da instaliraju potencijalno neispravne delove.

Avio-kompanije moraju da izvrše opštu vizuelnu inspekciju i ako je potrebno zamene generatore kiseonika novim ili ispravnim generatorima kiseonika i termalnim jastučićima sa trakama, saopštila je agencija.

Ministarstvo pravde SAD je krajem meseca zahtevalo da vodeći svetski proizvođač aviona "Boing" prizna krivicu na osnovu krivičnih optužbi nakon što je utvrđeno da je kompanija prekršila nagodbu o odloženom krivičnom gonjenju iz 2021. godine zbog dve avionske nesreće iz 2018. i 2019. godine u kojima je poginulo 346 ljudi, rekla su danas dva dobro obaveštena izvora za Rojters.

U januaru, vrata kabine Boinga 737-Max 9, koji je leteo za "Alaska Airlines", eksplodirala su nekoliko minuta nakon poletanja iz Portlanda u američkoj državi Oregon.

Izvor je rekao za Si-Bi-Es u martu da tužioci razmatraju da li bi bilo šta što je dovelo do eksplozije ili joj doprinelo moglo da utiče na sporazum o odloženom krivičnom gonjenju.

U izveštaju uzbunjivača, zaposlenog u "Boingu" Sema Mohavka, iz juna izražava se zabrinutost da je ta kompanija koristila neispravne delove u konstrukciji svojih mlaznjaka. Još jedan uzbunjivač, bivši menadžer za kvalitet Santjago Paredes, rekao je da je bio pod pritiskom da umanji probleme koje je otkrio dok je pregledao trup aviona, deo koji je eksplodirao u januaru.

Generalni direktor "Boinga" Dejvid Kalhun bio je saslušan u Senatu SAD u junu kada je rekao da je kompanija "daleko od savršene", ali je tvrdio da je posvećena tome da svaki zaposleni oseća obavezu da javno govori o problemima koji postoje.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>