Južnokorejski LG u pregovorima sa kineskim kompanijama o proizvodnji jeftinijih baterija za električna vozila

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Južnokorejski LG Energy Solution (LGES) u pregovorima je sa tri kineska dobavljača za proizvodnju jeftinih baterija za električna vozila za Evropu, rekao je visoki rukovidolac a konkurencija će se intenzivirati nakon što je EU uvela dodatne tarife na kineska električna vozila.

Potencijalna partnerstva LGES-a dolaze u trenutku kada se globalna industrija električnih vozila bori sa naglim usporavanjem potražnje i naglašava rastući pritisak sa kojima se nekineske kompanije za baterije suočavaju od proizvođača automobila da snize cene na nivoe koji odgovaraju jeftinijim kineskim rivalima.

Francuski Reno (Renault) je ovog meseca saopštio da će uključiti tehnologiju litijum-gvožđe-fosfatnih (LFP) baterija u svoje planove za masovnu proizvodnju električnih vozila, birajući LGES i svog kineskog rivala CATL kao partnere za izgradnju lanca snabdevanja u Evropi.

Ovo saopštenje usledilo je nakon odluke Evropske komisije u junu da uvede dodatnu tarifu do 38 odsto na električna vozila uvezena iz Kine nakon višemesečne istrage protiv subvencija koja je izazvala nalet investicionih obećanja kineskih proizvođača električnih vozila i kompanija za baterije u Evropi.

- Razgovaramo sa kineskim firmama koje će sa nama razviti LFP katodu i proizvoditi ih za Evropu - rekao je Vonjoon Suh, lider LGES-ovog odeljenja za napredne automobilske baterije, za Rojters, odbivši da navede imena kompanija.

- Razmatramo različite mere, uključujući uspostavljanje zajedničkih preduzeća i potpisivanje dugoročnih ugovora o snabdevanju“, rekao je on, dodajući da bi takvo partnerstvo trebalo da pomogne LGES-u da smanji troškove proizvodnje LFP baterija na nivoe koji odgovaraju kineskim rivalima za tri godine.

Katoda je najskuplji element EV baterije i čini oko trećinu ukupne cene baterije. Kina dominira snabdevanjem LFP katoda na globalnom nivou, a njeni najveći proizvođači su Hunan Iuneng Nju Energi Bateri Material,Shenzhen Dinanonic, Hubei Vanrun Nev Energi Technologi, prema SNE Research-u za praćenje tržišta baterija.

Većina EV baterija danas koristi jednu od dve vrste katoda: na bazi nikla ili LFP.

(Telegraf Biznis)

Video: Predstavljanje novog kineskog brzog voza - Soko

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>