U Jugoslaviji su svi radili, nije se živelo na dug i sve smo imali: Ovo je 5 zabluda o ekonomiji bivše države

 

Komentari

  • Боки

    18. oktobar 2024 | 11:30

    Било је одвратно

  • Pravda

    17. oktobar 2024 | 17:38

    Kako bilo da bilo lepse nam je bilo u nasoj jugi nego danas nikla je ta zemlja iz niceg ratom opustosena stvorili su divnu jugoslsviju unistio je zapad i njihov lopovluk bogati smo bili od celog zapada imali smo sto oni nikad imati nece mir slobodu ljubav lepotu zdravi bili rasli u zdravoj srrdini oni na zapadu to nemaju

    • 18. oktobar 2024 | 09:06

      Knjigolistac

      @Pravda

      Vi kao moja zena! Svi su krivi samo nismo mi. Zapitajte se.

  • Shandor

    16. oktobar 2024 | 19:27

    U SFRJ se vozilo makar naizmenicno u Engleskoj ni toliko i u mnogim evropskim drzavama nije bilo bonova , ali ni goriva. Portugalija , Grcka, Belgija Irska, gledale u ledja SFRJ. ono sto se prodavalo po Rumuniji krajem 70ih, isto se nosilo i prodavalo u Trstu 60ih, imali sve ali ne i para da kupe.Ova prica o SFRJ me neodoljivo podseca na danasnju EU. Nezaposlenost u " slobodnoj" evropskoj stampi 3%, realno vise od 10% u zaposlene se racunaju i oni sto prodaju cvece po kafanicama, jer placaju porez, a i od onih zaposlenih50% teski neradnici zaposleni na silu. Grcka jos najmanje zaduzena od ostatka Eu. U Poljskoj najbolje svi rade u Nemackoj, a Bugari jos uvek nazaduju. Nemcima bolje da gledaju sta ce i kako ce, nego da pisu o SFRJ

  • Bojan

    13. oktobar 2024 | 18:25

    Važno je da sada nema zablude, jer smo mi ekonomski tigar

  • MareB

    13. oktobar 2024 | 17:20

    Ako hoćeš da saznaš ISTINU čitaj komentare. Vest može danas da piše svako.

  • Starac Focho

    12. oktobar 2024 | 15:02

    Nije sve u novcu i ekonomiji. Kada imaš obezbedjeno funcionisanje institucija i uhodanu državu i krize je lakše prebroditi, a i osećaš se sigurnije i spokojnije. Ro novcem ne može da se izrazi. A i u novcu nisu bile tako katastrofalne razlike kao sad. Funkcioneri su imali vikendice na boljim mestima od ostalih. Pa šta?

    • 18. oktobar 2024 | 07:47

      Knjigolistac

      @Starac Focho

      Da a jeste li znali sta se desi ako kazes nesto kriticki protiv partije? Ne da vredjas partiju nego kriticki. Cena tog vaseg blagostanja je Goli otok, Dugi otok i ostali kazamati.

  • roman

    11. oktobar 2024 | 18:58

    Sad je jedino vazno je promeniti ime ulice, i taj Tito, i Sava Kovacevic i Rifat Burdzevic su uradili vise za ovu zemlju nego sto ce ovi ikada.

  • Zz

    11. oktobar 2024 | 14:52

    Može bajka o tome kako smo sad ekonomski tigar?

  • Zaza

    10. oktobar 2024 | 17:27

    Društvena svojina je uništila Jugoslaviju. Cerupali je i prelivali u svoje džepove, mocnici, Pa kada su je dobro ocerupali, setili se nacionalizma i eto ti rata.Steta što nije bila kapitalisticka zemlja.A opet ,proleteri su izneli rat i Tito ih je morao nekako nagraditi.Jbg ,Jugoslavija nije bila bajka.

    • 18. oktobar 2024 | 07:50

      Knjigolistac

      @Zaza

      Jedna od stvari sa kojom se mogu sloziti donekle. Najvece trpanje u dzep je bilo da mozda imas pored 4 sobnog stana i dve vikendice. Sada je nebo granica.

  • Čaba Molnar

    10. oktobar 2024 | 14:00

    700 i nešto dolara po glavi? Jak dug! A sad? Tek sad se masovno napuštaju bivše članice SFRJ. Deca su naše najveće blago i ove godine se očekuje dobar izvoz. Uglavnom živelo se bolje i stabilnije nego sad. U svakom slučaju, srećnije.

  • Mile od Stalaća

    10. oktobar 2024 | 09:58

    Ljudi obično pričaju nešto,a ne sagledavaju ceo kontekst i uslove pod kojima se nešto dešavalo.Prvu Jugoslaviju,za šta obično ljudi pljuju po kralju Aleksandru,s obzirom šta se sve kasnije dešavalo,je odluka donešena na tadašnjoj situaciji.A to je,da je posle prvog svetskog rata, Srbija ostala bez četvrtine radno sposobnog stanovništva,da je bila desetkovana finansijski, vojno...da u nekoj podeli posle rata bi veliki broj srpskog stanovništva,ostao u Istri,Dalmaciji,koji bi pripao Italiji,veliki deo obala,luka,plodnog zemljišta..bili su potrebni ljudi koji će pokrenuti privredu,kupovati proizvode,osnažiti vojsku za nove izazove,jer smo posle balkanskih,a pogotovo posle prvog svetskog bili u banani.Pa je tada bilo logično,da ujedini južnoslovenske narode,koji pričaju istim jezikom i tada nisu bili opterećeni kao sada neko lošom istorijom.Drugu Jugoslaviju i njeno rukovodstvo su podržali ponovo pobednici,SAD,Britanija,SSSR i izabrali Tita,odnosno partizane,kao one koji su zaslužni za borbu protiv Švaba.E sada oni onda organizuju sistem i život prema svojoj ideologiji,koja je imala dobrih,ali i loših strana.Gradila se zemlja ponovo iz pepela i izgradila u jednu za to vreme jako respektabilnu zemlju.E onda ide hladni rat,pa pobednici su organizovali prilagođavanje njihovom sistemu u koji se mi sa takvim sistemom nismo uklapali,a s obzirom da su Švabama kao svom satelitu za Evropu dali da organizuju,oni su nas razvalili i kupili za male pare.A sad,ko smo i šta smo svi,znate i sami

  • Dax

    10. oktobar 2024 | 09:29

    Hoću bajku o Srbiji, ekonomskom tigru i zlatnom dobu gde su dva komada jaja, jako kvalitetan i za ceo dan dovoljan obrok (mada možete da dodate na kolutove iseckan najkvalitetniji parizer).

    • 10. oktobar 2024 | 14:58

      Joffrey

      @Dax

      Pa evo ti je napisana. Samo zameniš kpj sa drugom troslovnom skraćenicom, a na mesto JB Tito,dodje onaj ko već dodje,i eto bajke.

  • Milan

    10. oktobar 2024 | 07:00

    Ovo i ono stanje ne moze da se poredi. Tada su svi dobijali stanove posle nekog vremena u firmi ako nemaju svoj. Ne ovo sto ovi rade da stancaju stanove za zandarmeriju radi interesa. Moj otac je od prve plate otisao i kupio novog ficu, od svake plate je sa drustvom isao do Trsta, kupovala se nova odeca i kad se vrate ostajalo im je dovoljno para za zivot. Potpuna suprotnost sa ovim danas. Drzava je postojala i radila za gradjane, sistem je radio za gradjane. A danas? Imate platu 500-600e, a treba vam 1000+ eura mesecno za racune, hranu i kiriju andrzava se bavi izgradnjom lux stanova kojima posle duva cenu da obizni gradjani ne mogu da kupe nekretninu.

    • 10. oktobar 2024 | 09:54

      Dr

      @Milan

      Da li vas je neko obavestio da je petog oktobra dvehiljadite, samoupravni socijalizam , o kome vi pricate ,otisao u istoriju i zamenjen neoliberalnim kapitalizmom!?Tazili ste, gledajte!

    • 10. oktobar 2024 | 14:41

      Milan1968

      @Milan

      O tome on i priča....

  • Nena

    10. oktobar 2024 | 06:48

    A danas je bolje?! Pisete gluposti,kako bi predstavili ondasnju Jugoslaviju,losom zemljom. Bila je najrazvijenija zemlja u regionu. Sve zemlje istocnog bloka su nam zavidele. Volim moju zemlju Srbiju! Najlepse uspomene su mi iz ex Jugoslavije!😔🙏🇷🇸

  • Svi su živeli od kredita

    9. oktobar 2024 | 21:20

    Otplaćivali ih godinama, ali zato mnogi nikad nisu videli more, iako je relativno bilo pristupačno. Gladnih nije bilo, ali se zato štedelo na svemu, pa i na odeći.

    • 18. oktobar 2024 | 07:55

      Knjigolistac

      @Svi su živeli od kredita

      Sta se ti nalupeta. Na ovaj tekst ima jos da se doda koliko god hoces zabluda. Pitaj nekog ko ima sada 70+ godina imao je malo mozga u glavi u to vreme kako je bilo u toj divnoj sfrj (namerno malim slovima)?

  • Mikele

    9. oktobar 2024 | 18:51

    Naravno da su trebali krediti ,trebalo je zemlju dici iz pakla rata I industrijski razviti.Moze I dan Dan's da se vidi gde je novac ulagan u fabrike,naselja,mostove,brane,sportske centre,hale,sajmove it'd Titovo vreme je bilo zlatnobvreme u odnosu na sve pre I posle njega.Tek kad je umro,pocinje rasulo I kradja.

  • Rile

    9. oktobar 2024 | 17:51

    Ipak je bilo veće odgovornosti. Kada je bilo problema sa naftom, kafom, puterom, strujom, uljem......išlo se na stednju, uvodile su se restrikcije, a nije se srljalo u dodatno zaduženje.

  • Ce Gevara

    9. oktobar 2024 | 17:39

    Kada je Tito umro, 80te, takozvani gradjani (autosovinisti onog vremena) su se osilili i poceli rusenje Jugoslavije i socijalistickog sistema. Vecina takvih je nakrala sta se moze i otisla na Zapad, neki su usli u drzavne institucije gde se nista ne radi (na primer Institut za savremenu istoriju, Akademija nauka, drustvo knjizevnika...) i od tada do danas nam ispiraju mozak svojim mrziteljskim blebetanjem.

  • Pera

    9. oktobar 2024 | 15:48

    Za ovo sto vlada danas u svim republikama sem Slovenije ono je bio raj. Kazete preko milion ljudi otislo iz zemlje u inostranstvo,verovatno je sad bolje kad je samo iz Srbije i Hrvatske otislo dva miliona. Kazete zaduzenje zemlje 18 milijardi,Srbija danas 30 milijardi,Hrvatska duplo. Uz sve otpise i slicno. Tada pravljeni Djerdap,Krsko,brojne elektrane i sta sve ne,a danas vam put do Lajkovca ili kruzni tok u Zagrebu cuda tehnike. Nastavite da placate 200 evra za knjige osnovca i verujte da vam je punoletan golf kao nov. Niko ne kaze da je bio raj,ali vam u ovom tekstu niko nije rekao npr broj krivicnih dela vezanih za narkotike recimo. Niko vam nije rekao koliko je narod bio posteniji,normalniji. Eto vam danas ove vrednosti....na ponos i diku.

    • 9. oktobar 2024 | 16:16

      Locutus

      @Pera

      Ne možeš porediti cifre u različitim epohama, a da ne uračunaš inflaciju. 18 milijardi $ 1982 je preko 150 milijardi $ danas.

    • 9. oktobar 2024 | 16:59

      Vitez Koja

      @Pera

      @Locutus, da ali taj dug je bio za celu Jugoslaviju, a ovo je samo za jednu bivšu republiku(sadašnju državu)I kao što reče Pera, ulagalo se u suštinske i najskuplje investicije, kao što su hidroelektrane, kao što su termoelektrane, nuklearne, autoput,Bg-ZG,BG-Niš,magistralni putevi, izgradnja i ulaganja u razne velike privredne subjekte,Zastava,IMR,IMT,TAS,Trepča,Bor,železare,rafinerije Sisak,Pančevo, izgradnja stanova, koje su posle dobijali radnici, ceo NBG, odmarališta, banje,davanje zemlje u zakup, podsticaji poljoprivredi, zadruge,škola, fakulteta,pruge...današnje države nisu za ovih 30 godina, uložile , ni izgradile ni 10% onoga što je izgrađeno od 1960-1990, a ukupno su dužne višestruko puta više, prevedeno kako god hoćeš. Sada moraš da imaš ozbiljno para da letuješ u Dubrovniku, Rovinju, Hvaru, a ranije je to bilo lako dostupno, imao si odmarališta.Naravno idemo i sada dosta nas na letovanja, ali ništa više od nije naše, već radimo uglavnom za strance koji su to pokupovali za male pare,a mi smo im jeftina radna snaga.

    • 9. oktobar 2024 | 18:18

      Roman Brodar

      @Pera

      Da, da jugosloveni su tada vozili prestižne marke potpuno novih automobila a Hrvatska je bila premrežena autocestama.

    • 9. oktobar 2024 | 18:25

      Perica

      @Pera

      Sada u Srbiji svako dete koje se rodi duzno je preko 5000 eura.

    • 10. oktobar 2024 | 09:12

      @Pera

      @Pera

      Tvoje poređenje kulture življenja tada i sada ne pije vodu. Prvo, ekonomija je tada bila u fazi prikupljanja inovacija i novih tehnologija za to doba a trebalo je imati kadrove koji bi se bavili time i implementirali u soc-preduzeća kojima je rukovodila partijska bratija i politički podobni klimači glavama. Sve se to odvijalo u atmosferi narodnog jedinstva i pojedini izleti odvaženih da prevare društvo i državu, završavali su se njihovim procesuiranjem i zatvaranjem. Kultura javnog života je bila u skladu sa vremenom i dostignućima i nije toliko bilo razvijena informativna mreža već se jednoumlje nametalo samo po sebi. Dakle sve je bilo u skladu sa okolnostima pa čak i taj kriminal, narkomanija kao posledica uticaja nametanja kulture življenja od strane medija. Ovo danas je samo nastavak razvijanja svega onoga što je tada započeto tako da se danas mnogo brže živi i ta evolucija novog čoveka kako kod nas tako i u svetu, postala je neminovnost. To nam je i donelo ono o čemu ti zaključuješ ali to su samo posledice vremena iza nas a ne žal za tadašnjim društvom u razvoju. Vreme dakle nije moglo da stoji kao ni sveopšti razvoj tehnologija i kulture življenja, da bi bilo sve tako lepo idealizovano kao stara dobra vremena. Te posledice razvoja su zastrašujuće jer smo postali moderni robovi-potrošači uz prihvatanje nametnutih propagiranih životnih i ljudskih (bez)vrednosti i sav taj talog ljudske zlobe isplivao je na površinu i još se nametnuo kao autoritet nad životom.

    • 10. oktobar 2024 | 09:50

      Dusan

      @Pera

      Danas bratija ne klima glavama? Danas nemamo drzavu, imamo politicke stranke koje su drzave u drzavi. Jugoslavija je bila lepa i uredjena drzava, zivelo se daleko kvalitetnije, bila je to ozbiljna drzava. Odlaskom sovjeta iz istocne Evrope, propala carstva su dosla po svoje i sada su sve bivse drzave SFRJ, opet postale kolonije. Tacka.

    • 10. oktobar 2024 | 10:33

      @Pera

      @Pera

      @ Dušan Pa rekao sam da sve to što je bilo tada samo je nastavljeno na moderan, perfidniji i zloban način danas, ne znam šta je sporno?

    • 11. oktobar 2024 | 17:21

      Juga

      @Pera

      Juga je bila respektabilna sila u svakom smislu.....besplatno skolstvo ...zdravstvo....itd....radnik cijenjen...moglo se nociti bilo gdje da vam dlaka sa glave ne hvali.....sve u svemu ovo danas što imamo na balkanu je u poredjenju sa SFRJ......smijesno.

    • 18. oktobar 2024 | 08:04

      Knjigolistac

      @Pera

      Da ali isto tako mogao vas je i mrak pojesti da niko ne sme da pita gde ste? Ako se vratite onda ste se vratili ako ne onda nista. Vrlo lako se islo na Otoke, gole, duge i slicno

  • Kimi

    9. oktobar 2024 | 14:56

    Pa sve je to istina ali je još poražavajuća istina ovo sadašnje vreme. Sada je nestašica para, nestašica ljudi jer ih je previše pobeglo iz Srbije. Za 12 godina smo se više zadužila nego u tih 20 godina SFRJ. Veća stopa nezaposlenosti je danas jer su sada smislili da te posle nekog vremena izbrišu skroz iz Nacionalne službe za zapošljavanje. Tako da ih je jedno 60% minimum van njihove evidencije. Tako da je sve laž. A pogotovo prosek plata.

  • Manojlo Djurevic

    9. oktobar 2024 | 14:22

    Eto pola veka na planeti, sve sta sam video i doziveo - nisam, jer eto Sasa procitao domaci zadatak neke amerikanke, iz njujorka bre, pa ce meni, i nama svima da otvori oci. Zimska olimpijada ? Morali smo bre, zbog gladi. Struja i voda za sve, obrazovanje, zdravstvo, stanovanje ? Sarene laze, ziveli smo pod mostom i jeli stare carape. Poranio brate, jos ostalo knjiga i novina iz onog doba, bar u muzejima. Za jedno 20-30 godina kad moje generacije ne bude, i od svih zapisa ostanu samo elektronski - tada ce se istorija moci krojiti i krpiti kako izvolis. Jos ne.

    • 9. oktobar 2024 | 15:49

      Borat

      @Manojlo Djurevic

      Ja imam vise od pola veka i potvrdjujem sve sta je gospodja iz Njujorka napisala. Prividno blagostanje je placano od ogromnog zaduzivanja 17% godisnje. Nestasice 80-ih se odlicno secam, bonova, kafa se kupovala kod roma koji su je svercovali iz Beca, ulja nije bilo.......u poredjenju sa zapadnom Evropom, Jugoslavija je bila beda. Osnovne skole u provinciji nisu imali sanitarne cvorove, nema vodovoda ni danas, Struja je u podenim regionima i danas katastrofa, putevi se tek nakon 2012 poceli graditi, Beograd Surcin i Beograd Nis su bili jedini i to losi autoputevi. Nezaposlenost je bila ogromna i bila bi katastrofalna da gastarbajteri nisu otisli van, da su i ti milioni ljudi ostali u Jugoslaviji onda bi i Tito bio svedok prve obojene revolucije u Evropi, a ostali u istocnom evropskom sovejtskom paklu bi pratili oslobodjenje Jugoslavije svojim revolucijama dosta ranije. Nista tu nije bezbrizno.

    • 9. oktobar 2024 | 16:35

      Poznavalac

      @Manojlo Djurevic

      Gde li si ti straćio 50 godina ???

    • 9. oktobar 2024 | 16:37

      Poznavalac

      @Manojlo Djurevic

      Izvini , molim te , ovaj moj komentar se odnosi na "Kazakhstanca" tzv. @Borata !

    • 9. oktobar 2024 | 16:47

      Cole

      @Manojlo Djurevic

      U čitanju budalaština od gospodja koje nikad nisu ni bili u Jugoslaviji.

  • Maja

    9. oktobar 2024 | 14:07

    Tito je, uprkos autoritarnim tendencijama, uspeo da izgradi relativno stabilnu, ekonomski razvijenu i socijalno pravednu državu u posleratnoj Evropi. Njegove reforme su omogućile Jugoslaviji da se razvije u jedan od vodećih modela socijalističkih društava sa specifičnim jugoslovenskim putem ka socijalizmu. E sad, ovi propagandisti, bilo oni koji su režimski miljenici, ili oni politički hipsteri prethodnika i uništitelja svega srpskog, opravdanje za ovo "zlatno doba" koje živimo pripisuju sada davoj istoriji. Mantra - Tito je kriv, ukorenila se u masu gubitkom kognitivnih sposobnosti i trovanjem kritičkog razmišljanja. I jasno mi je da kod mlađe generacije ova priča "pije vodu", ali je fenomen kako ovo medijsko trovanje uspe da obogalji tu kritičku svest kod onih koji su 4. maja 1980. odavali počast minutom ćutanja. Ova baljezgarija od teksta jeste samo pretencioznost "novinara" koji ga je sročio, neizmerno se diveći sam svom skromnom delu i šturosti sopstvenog vokabulara. O međunarodnom uticaju Tita i vođenju nezavisne politike, govore istorijske činjenice. Takođe, o društvenoj i ekonomskoj jednakosti tog vremena, mnoge zaklete demokrate mogu u svojim snvoma (ili da citiram autora - bajkama) da maštaju. Niz možete i sami nastaviti, a ja ću dodati neke pojmove koje možete uporediti prema zvaničnim statistikama poput pismenosti, zdravstvenog standarda, stambenog zbrinjavanja, agrarnih reformi, modernizaciji poljoprivrede, industralizacije...

  • Nenad

    9. oktobar 2024 | 13:07

    Neki od nas se sećaju kako se živelo u okolnim zemljama: Mađarskoj, Rumuniji, Čehoslovačkoj, Poljskoj koje su danas mnogo razvijenije od nas. Ljudi su bili GLADNI i BOSI, dok smo mi zimovali, letovali, lečili se kvalitetno i besplatno, dok su nam deci predavali izvrsni profesori i učitelji u BESPLATNIM školama. Sve ovo što ste naveli je tačno, ali ne odslikava kvalitet života koji je bio NEUPOREDIV sa današnjim, jer su ljudi živeli RASTEREĆENO. Država ih je pomagala, nije im bila neprijatelj. A za međunardno prestiž SFRJ, pa i dan danas živimo na staroj slavi, u mnogim delovima sveta nas još uvek poštuju zbog značaja koju je imala SFRJ i koja ne može da se poredi sa ukupnom snagom svih država naslednica.

    • 9. oktobar 2024 | 13:58

      Borat

      @Nenad

      Nisi uopste procitao iako jesi, nisi razumeo sta pise u clanku. Opet se hvatate za nekakve "bezbrizne zivote, letovanja, zimovanja...", a Jugoslavija se zaduzivala 17% godisnje izmedju 1961 do 1981 da bi na ovakav nacin kupovala socijalni mir........jel to tebi u redu? Jugoslavija je bankrotirala 1982, o kojem blagostanju ti uopste govoris, porcitaj prvo sta je vreme zabelezilo.

    • 9. oktobar 2024 | 14:11

      komsija

      @Nenad

      Ta Češka je napravila metro za to vreme dok su isli "goli i bosi" a šta smo mi napravili da ne pricam od 50.000 tramvaja po celom istočnom bloku E da i da ne zaboravimo da im je pola GDPa otimala Rusija, pa je to jedan od razloga zašto su bili jadni

    • 10. oktobar 2024 | 06:57

      Darko

      @Nenad

      Nije im otimala Rusija već SSSR.

    • 15. oktobar 2024 | 14:09

      Eto!

      @Nenad

      Kako otimala maceha Rusija, najdivnija i najblaza majcica na svetu??? More, trebala je Jugi Rusija da je iz gaca istrese i tako golu na sneg - a tada ga je bilo - izbaci, pa da joj dodje iz D u G i da se potrudi da krene napred, a ne nazad kad joj se ukazala prilika! Umesto da kao razmazeno derle sve ove godine kmeci za "starim dobrim vremenima i sisom surove macehe!

    • 18. oktobar 2024 | 08:11

      Knjigolistac

      @Nenad

      Nije sija nego vrat. Otimali su.

  • Ćutimo

    9. oktobar 2024 | 12:54

    IMT, PKB, … ne bi se sekla Fruška gora da nema veronauke u školi.

  • Tata

    9. oktobar 2024 | 12:36

    Uglavnom sve je tacno. Iako sam bio mlad u vreme Jugoslavije, pamtim da je zivot, iako mnogo siromasniji, bio i mnogo opusteniji. Goto svako ko je imao stalan posao, mogao je i da dobije stan. Hrana je bila jeftina, kao i vecina stvari po prodavnicama (doduse izbor svega je u odnosu na danasnje markete bio sirotinjski). Auto (barem fica) je bio nesto sto je moglo da se priusti uz razumno odricanje. Skole su bile MNOGO bolje, sigurnost na ulicama takodje (vreme kad je narodna milicija pendrecila huligane i kriminalce). Mafija nije postojala. Sama Jugoslavija nije bila nikakva ekonomska sila, ali je industrijski bila mnogo ispred onoga sto su Srbija i Hrvatska danas. Energoinvest, Rade Koncar, Iskra, EI Nis, Gosa,IMT i IMR, te firme su proizvodile stvari koje su za nas danas samo misaona imenica Opet, redovi za ulje, secer, gorivo na kasicicu, restrikcije struje po 6-8 sati, danas da ovo imamo verovatno bi pola naroda pobeglo iz Srbije u roku od odmah.

    • 9. oktobar 2024 | 14:13

      komsija

      @Tata

      Nije tačno da je svako mogao da dobije stan, dobijali su ga samo odabrani. mafija je bila u razvoju u inostranstvu i to je bio drzavni projekat, a kada su nam uvedene sankcije svi su se vratili da operisu u svojoj zemlji sa svojim vezama

    • 9. oktobar 2024 | 17:23

      padre

      @Tata

      Onda je bilo mnogo tih "odabranih", najmanje dve trećine!

  • Marko

    9. oktobar 2024 | 12:15

    Neverovatno je koliko su udbasi i jugonostalgicari liseni objektivnosti. Ne mogu oni bez laganja a ima i logike jer samo uz lazi oni nisu zlocinci i magarci

  • rafaelo cokoladice

    9. oktobar 2024 | 12:03

    "Jugoslavija više nije imala novca za kupovinu (pre svega) energenata kao što je bila - nafta." Laz. YU je imala svoja gradilista u zemljama koje su izvlacile sirovu naftu i naftom su placale svoju izgradnju. Samo izdajicama to nije islo u prilog prilikom rusenja YU i pravili su vestacku krizu.Vidimo sada je sve potaman.Hrvati ce sada placati poreze drzavi na oduzete srbske nekretnine ili ce morati prodati strancima.

    • 9. oktobar 2024 | 14:03

      Borat

      @rafaelo cokoladice

      Opet o lagodnom zivotu, ali na kredu, drzava je vas kupovala, zaduzivanjem vas, vase dece i vasih unuka, 17% godisnje je rastao javni dug, pametnom dosta. Koje ste vi moralno gromade ako vam je zaduzivanje dece i unuka u redu da bi ste vi danas uzivali na muku onih koji se jos nisu ni rodili. Zato vam je tako dobro danas i vidim da se jos uvek niste opametili.

  • Ereo

    9. oktobar 2024 | 11:30

    Da..niko nije živeo na dug osim same države

  • Cigo

    9. oktobar 2024 | 10:45

    Danas je mnogo bolje. Dva jaja i parizer drzi te sita citav dan- u fabriku 3-razlicita obroka svaki dan Od carapa do kape made in Kina. od igle do lokomotive domaca proizvodnja Neka ti danas firma da stan koji kad odes u penziju otkupis za 2 penzije- banke se raduju tvojem zaduzenju do kraja zivota i nemos da otplatis dug za stan Jaca je diploma srednje skole nego danas - doktorati iz leposavica i Tutina

    • 15. oktobar 2024 | 01:16

      Igor

      @Cigo

      Ti sigurno svaki dan jedes jaja i parizer samo pa si zabrinut i ljut?;?

  • Balls of Steel

    9. oktobar 2024 | 10:22

    Moj otac je pocetkom 80ih godina otisao u inostranstvo bas zato sto nije mogao da nadje posao u Jugoslaviji... toliko o tome da su svi mogli da rade Generalno, Jugoslavija je mogla da funktionise u nekom konfederalnom smislu i bez komunizma, Ante Markovic je imao dobar plan ali malu podrsku, nacionalizam je vec krenuo siroko da se siri u svim Republikama

  • Vitez Koja

    9. oktobar 2024 | 09:43

    Manje više sve je tačno.Ali za sve se mora sagledati neki vremenski kontekst.U neko svoje "zlatno" vreme Jugoslavija je bila za pola Evrope, a o svetu da i ne pričamo, poštovana i sinonim za uspešnu državu u kojoj se za to vreme jako dobro živelo.Portugal,Španija,Grčka,Norveška,Čehoslovačka,Poljska,sve zemlje Sovjetskog bloka,južne Amerike,cele Afrike,maltene cele Azije...su bili po kvalitetu života daleko ispod tadašnje Jugoslavije.I danas da je opstala, da se reorganizovala ,kako je i trebalo, bi takođe bila na zavidnom svetskom nivou.Naravno da je bilo puno problema i nedostatka u takvom sistemu, ali i puno prednosti.Ali mi sa takvim sistemom, sa takvom jačinom, kako vojnom, tako i tržišnom, se nismo uklapali u sistem kako su to zamislili kapitalisti, pobednici hladnog rata, koji su dalje preko svojih satelita za Evropu,Nemačke, inače našeg vekovnog neprijatelja, odlučili da je bolje da je razbiju u delove, oni je privatizuju sa svojim firmama, uzmu tržišta, resurse, dobiju jeftinu radnu snagu i dobiju male marionetske države koje je onda lako potčiniti.I umesto da imaju konkurenciju, dobiju sve to za male pare.Naravno obratili su se već proverenim saradnicima na ovim prostorima, vratili Ustašku migraciju, ubacili svoje ljude gde treba, da se to temeljno i krvavo razvali.Neki su im se još i zahvaljivali na tome.Ali ovo je sada nova realnost, pa nam valja smisliti nešto racionalno,ali bojim se da racionalnosti nema.

    • 9. oktobar 2024 | 10:26

      baka

      @Vitez Koja

      Koncizno i tacno!

    • 9. oktobar 2024 | 12:40

      Locutus

      @Vitez Koja

      Gluposti. Ziveli smo bolje od istočnog bloka zato što smo trošili tuđe pare, dok je istovremeno SSSR držao zemlje istočnog bloka kao kolonije. Odmah nakon pada Berlinskog zida moglo se videti kakva je stvarna situacija na terenu. Oni koji su zaista vredni brzo su napredovali (Česi, Poljaci, Mađari, Baltičke zemlje), oni malo manje uređeni kao Slovaci su nas prestigli, ali ne toliko. Rumuni, tu i tamo. Bugarima, kao i nama u krvi je da budemo tu gde smo.

    • 9. oktobar 2024 | 12:44

      Simon

      @Vitez Koja

      Jugoslaviju je uništio nacionalizam ustaša i četnika koje je Tito držao na distanci dok je bio živ. Pošto su ustaše i četnici zloupotrebljavali demokratiju zapada i tamo ekonomski i ideološki ojačali stvoren je pogrešan utisak da je Jugoslaviju rasturio "zapad" a ne "istok".

    • 9. oktobar 2024 | 13:39

      Mile od Stalaća

      @Vitez Koja

      @Simon, nacionalizam i šovinizam je ubačen, baš u svrhu raspada i rata, jer kako bi drugačije ratovali, ako se ne ubaci mržnja, klice iz prošlosti gde se delimo.Za to je trebalo neko vreme da se krčka.Sa ove distance se jasno vidi ko je imao interes za to.Samo mi kaži ko je sa istoka imao interes, a ko sa zapada?Što se tiče bivših republika, a sadašnjih država, niko još nije dostigao ni posle 30 godina standard iz 90', jadni smo, bedni, nebitni, radimo kao jeftina radna snaga što kod njih, što ovde, ne biramo i ne odlučujemo ni o čemu, već radimo samo kako nam se kaže...

    • 9. oktobar 2024 | 14:07

      Borat

      @Vitez Koja

      Gluposti i notorne lazi iz komunisticke propagande. Milioni radno spsobnih ljudi je pobeglo iz drzave cim su se granice otvorile i cak pod tim okolnostima je bila ogromna nezaposlenost. Drzava se zaduzivala 17% godisnje da bi placala socijalni mir i vase virtualno blagostanje......sad kad vidite kako je zapravo tesko zaraditi taj novac vi bi ste i dalje da zivite od zaduzivanja, jedino ko ce vasoj drzavi davati potrosacki kredit? Vreme je da se opametite.

    • 9. oktobar 2024 | 14:17

      komsija

      @Vitez Koja

      Neverovatno na ovaj komentar da dobijete minuse, sve je tacno, lako proverljivo, i više puta dokazano, čak i u praksi Izgleda da nam crvena služba radi punom parom na dezinformisanju. cim se otrgnemo tog stiska, bicemo mnogo jači i bolji

    • 9. oktobar 2024 | 15:45

      Mile od Stalaća

      @Vitez Koja

      @Borat, nije se blagostanje u tom periodu merilo samo u količini novca.U tom periodu se forsirala srednja i radnička klasa, koja je dobijala stanove od firmi u kojima je radila, letovali i zimovali su u odmaralištima, dostupno je bilo skoro svakome da kupi novi auto domaće proizvodnje, postojali su sindikati, koji su štitili radnike, a radnici su se nešto i pitali.Školstvo je bilo besplatno, zdravstvo takođe i ljudi su pristojno živeli.Seljaci su imali zadruge...To ti je socijalizam.Naravno ne postoji savršen sistem, a ni onaj koji određeni vlastodršci nisu zloupotrebili.Ako misliš na porast broja gastarbajtera pre rata , naravno da je bilo jer su države na prvom mestu Nemačka, Austrija,Italija, Francuska ...Maršalovim planom od strane USA, koji je upumpao novac(naštampani i bez pokrića )u njihove privrede, a samim tim od njih napravio svojim političkim satelitima, je otvorio jako puno radnih mesta za pokretanje privrede, pa su uglavnom ljudi koji su na selu radili teške poslove, se odlučili da odu tamo i rade "lakše" poslove za neke veće pare.A o periodu za vreme i posle rata 90-ih ne bih trošio reči, koji su bili motivi.A što se tiče kredita, to je bilo normalno kao i sada, pa imaš i nazive dužan kao Grčka, Portugal je bankrotirao, Norveška je bila siromašna dok nisu našli naftu,Španija je bila u banani, Velika Britanija isto....Ali šta je tu je, sada je cela Evropa u banani,pa i mi i da vidimo šta nam je činiti na osnovu svega tog iskustva i valjda neke pameti.

    • 9. oktobar 2024 | 18:14

      Pera Vol

      @Vitez Koja

      Da nas nisu razbucali mi bi onda pokorili njih i za jeftine pare kupili njihove resurse.

    • 17. oktobar 2024 | 17:08

      Eto!

      @Vitez Koja

      Lupas!

  • Cro666

    9. oktobar 2024 | 09:12

    Jugoslavija ili srboslavija bila je šaka jada...

    • 9. oktobar 2024 | 09:22

      Zoran Zmrzlikar

      @Cro666

      Posebno vi Hrvati treba da ga slavite,vama je dao najvise!

    • 9. oktobar 2024 | 11:29

      Mihajlo

      @Cro666

      Da nije bilo Kraljevine SHS, Dalmacija bi bila italijanska. Od danasnje Hrvatske ostalo bi samo Zagorje i to kao austrijska pokrajina.

    • 9. oktobar 2024 | 12:45

      Nenad

      @Cro666

      I Kralju Aleksandru i Titu treba da dignete spomenik u Hrvatskoj. Izbegli ste kroz sve Jugoslavije svu krivicu za zlocine u Prvom i Drugom svetskom ratu...

    • 10. oktobar 2024 | 07:10

      vraćanje na fabrička podešavanja

      @Cro666

      Italia 60 miliona ndh 3 miliona

  • Nikolas

    9. oktobar 2024 | 08:24

    JOSKA FERDINAND JE BIO LAZNI TITO I SVE JE BILA LAZ KOMUNISTA U NJEGOVOJ JUGI!!!

    • 9. oktobar 2024 | 12:44

      Nikolas

      @Nikolas

      BILO JE TO VREME UBIJANJA BOGATIH,INTELEKTUALACA,GLUMACA ,ELITE I OTIMACINE IMANJA,KUCA ,VILA I FABRIKA!! CRVENA BURZOAZIJA JE VRSILA CRVENI TEROR !!! NESTALO JE 900.000 PRAVOSLAVNIH SRBA KOJI SU BILI ZA KRALJA I OTADZBINU!!!

    • 9. oktobar 2024 | 18:05

      salko

      @Nikolas

      Nikolase daj nam ime nekog tvog pretka koji je stradao u tim pogromima.Ali nemoj da izmisljas,porast ce ti nos ko u pinokia.

    • 10. oktobar 2024 | 14:59

      Milan

      @Nikolas

      Dosta nevinih je stradalo, ali je sigurno da je bilo i onih koji nisu stradali baš nevini. Na uzorku od 10 bogataša, samo je jedan stekao bogatstvo svojim radom i srećom u poslu. Ostalih 9 je steklo bogatstvo na isti način kao današnji tajkuni. I zato su tada tako završili. A i današnji tajkuni će isto tako završiti.

    • 18. oktobar 2024 | 08:22

      Knjigolistac

      @Nikolas

      Moj deda se vratio sa Golog otoka, drugi nisu. Baba robijala govor protiv partije. Hoces da nastavim?