• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kako WhatsApp zapravo zarađuje novac ako skoro 3 milijarde korisnika ne plaća ništa?

V. K.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Niko ko je ikada koristio ovu aplikaciju nije uslugu platio ni dinar.

  • 0
WhatsApp aplikacija, telefon, WhatsApp logo Foto: guteksk7 / Shutterstock.com

Milioni ljudi širom sveta šalju verovatno stotine miliona poruka dnevno putem WhatsApp aplikacije a mnogi možda i ne znaju da su sve te poruke, pa one najdosadnije, momentalno kriptovane i koristeći moćne kompjuterske servere ove kompanije smeštene u data centrima širom sveta.

To nije jeftina operacija, a ipak niko ko je ikada koristio ovu aplikaciju nije uslugu platio ni dinar. Platforma ima skoro tri milijarde korisnika širom sveta.

Dakle, kako onda WhatsApp zarađuje novac? Doduše, pomaže to što WhatsApp iza sebe ima ogromnu matičnu kompaniju Meta, koja takođe poseduje Facebook i Instagram.

Individualni, lični WhatsApp nalozi su besplatni jer kompanija zarađuje novac od korporativnih klijenata koji žele da komuniciraju sa korisnicima.

Od prošle godine kompanije su mogle besplatno da postavljaju kanale na WhatsApp aplikaciji, tako da mogu da šalju poruke koje će pročitati svi koji odluče da se pretplate na njega.

Ali, ono za šta plaćaju premiju je pristup interakcijama sa pojedinačnim klijentima putem aplikacije, kako konverzacijskim tako i transakcijskim.

Velika Britanija je na ovom polju relativno u povoju, ali u indijskom gradu Bangaloru, na primer, sada možete kupiti kartu za autobus i izabrati svoje sedište, sve preko WhatsApp.

- Naša vizija, ako sve ovo shvatimo kako treba, je da bi biznis i klijent trebalo da budu u mogućnosti da završe sve što im treba preko aplikacije -  kaže Nikila Srinivasan, potpredsednik za razmenu poslovnih poruka u kompaniji Meta.

- To znači, ako želite da rezervišete kartu, ako želite da pokrenete povratak, ako želite da izvršite uplatu, trebalo bi da budete u mogućnosti da to uradite bez napuštanja ćaskanja. A onda se samo vratite na sve druge razgovore u vašem životu - dodaje.

Kompanije sada takođe, mogu da odluče da plate za link koji pokreće novo WhatsApp ćaskanje direktno sa onlajn oglasa na Facebooku ili Instagramu do ličnog naloga korisnika. Nikila Srinivasan kaže da samo ovo sada vredi "nekoliko milijardi dolara" za tehnološkog giganta.

Druge aplikacije za razmenu poruka krenule su različitim putevima.

Signal aplikacija je neprofitna organizacija poznata po svojoj bezbednosti, finansira se donacijama, uključujući značajnih 50 miliona dolara od suosnivača WhatsApp-a, Brajana Aktona. Cilj im je da budu podržani malim donacijama od korisnika.

Discord, aplikacija popularan među gejmerima, funkcioniše po "freemium" modelu sa dodatnim plaćenim funkcijama i pretplatničkom uslugom pod nazivom Nitro.

Snap (Snapchat) kombinuje oglase i pretplate, sa više od 11 miliona korisnika koji plaćaju, a ostvaruje značajne prihode od oglašavanja (preko 4 milijarde dolara godišnje). Kompanija je takođe zaradila skoro 300 miliona dolara samo od kamata.

Svakako, mnoge aplikacije za razmenu poruka se oslanjaju na oglašavanje, koristeći podatke korisnika (bez gledanja sadržaja poruka) da efikasno ciljaju oglase. Ovo naglašava ideju da, ako korisnici ne plaćaju, možda su oni zapravo proizvod, piše Bi-Bi-Si (BBC).

(Telegraf Biznis)

Video: Postoji li posao iz snova u Srbiji? Budite radnik, ali pre svega "Ja d.o.o."

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>