Nemačka se "vraća na noge": Raspoloženje potrošača malo poboljšano, ali i dalje na niskom nivou
Raspoloženje nemačkih potrošača je u blagom porastu već drugi mesec zaredom, ali se i dalje nalazi na niskom nivou, zaključak je danas objavljenog istraživanja nemačke agencije za istraživanje tržišta GfK i Nirnberškog instituta za tržišne odluke (NIM).
Vrednost indeksa potrošačkog raspoloženja u prognozi za novembar porastao sa minus 21 poen na minus 18 poena, što je najbolji rezultat od aprila 2022.
Kako se navodi, vrednost podindeksa koji meri sklonost kupovini iznosi minus 4,7 poena, što predstavlja rast za 2,2 poena u odnosu na prethodni mesec i najvišu vrednost za skoro tri godine.
Potrošači očekuju veći rast prihoda nego prošlog meseca, a sklonost štednji je nešto niža nego u proteklom periodu.
Ekspert za potrošače u Nirnberškom institutu za tržišne odluke, Rolf Birkl, upozorava da je raspoloženje konzumenata u Nemačkoj uprkos poboljšanju i dalje na veoma niskom nivou.
On je primetio da neizvesnost zbog kriza, ratova i visokih cena i dalje negativno utiču na potrošnju u najvećoj privredi Evrope, navodi se na sajtu agencije GfK.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.