CG: Podrška bojkotu trgovinskih lanaca, zbog visokih cena, najavljenom za 31. januar

D. J.
D. J.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Ekonomski analitičar Predrag Zečević smatra da je najavljeni bojkot trgovina u Crnoj Gori, zbog visokih cena opravdan, ali da ne sme ugroziti domaće proizvođače i proizvode u kojima, kako kaže, leži trajno rešenje.

Poziv Alternative Crna Gora na bojkot trgovačkih lanaca u petak 31. januara zbog visokih cena na koje se građani posebno žale od početka godine, naišao je na opšte odobravanje u javnosti. Na bojkot je pozvao i predsednik Vlade Milojko Spajić.

Zečević smatra da je u trenutnim okolnostima bojkot opravdan, jer je, kako navodi, evidentno da na crngorskom tržištu deluje trgovački kartel poznat kao uvoznički lobi.

- Ovi lanci su nametnuli nerealne marže i dodatno opterećuju kupovnu moć građana. Međutim, moramo praviti jasnu razliku – bojkot ne sme ugroziti domaće proizvođače i proizvode. Jer nisu svi lanci karteli, naročito oni koji imaju domaću proizvodnju. Naš cilj mora biti zaštita i promocija domaće proizvodnje, koja je ključni stub održive ekonomije - naveo je Zečević.

Zečević ističe da rešenje situacije nije u dolasku stranih trgovačkih lanaca poput Lidla, jer njihovo prisustvo ne garantuje fer konkurenciju niti snižavanje cena.

- Naprotiv, situacija u Hrvatskoj pokazuje da Konzum, Lidl i Spar, kao tri najveća lanca, trenutno trpe bojkot zbog visokih cena i sličnih praksi. Dakle, problem nije u nazivu trgovca, već u sistemu u kojem oni posluju - kaže Zečević, prenosi portal RTCG.

U Savezu sindikata podržavaju bojkot i pozivaju svoje članstvo da učestvuje.

- Bojkot može uticati i Savez sindikata podržava takvu akciju. Apelujemo na članstvo i građane, a već radimo na tome da pozovemo članstvo, da daju pun doprinos bojkotu. Jer sve što smo postigli u dogovoru sa Vladom vezano za povećanje plata, trgovinski lanci nam to uzmu cenama. Znamo da su cene više nego u regionu i inostranstvu, a plate su im veće. Savez sindikata će osmisliti i dalje korake kako bismo postigli cilj, a to je smanjenje cena - naveo je generalni sekretar S SCG Duško Zarubica.

Predsednica Centar za zaštitu potrošača (CEZAP) Olga Nikčević podržava bojkot marketa kao način da se skrene pažnja na sve teži položaj potrošača koji se suočavaju sa rastućim cenama i smanjenom kupovnom moći.

- Na ovaj način potrošači šalju poruku da trenutna situacija nije održiva i da je neophodno hitno reagovati na sistemske probleme. Bojkot marketa može poslužiti kao privremena mera za vršenje pritiska, ali za dugoročne rezultate potrebno je sprovesti strukturne promene u ekonomiji, uključujući jačanje domaće proizvodnje, bolje uređenje tržišta i podsticanje veće konkurencije - zaključila je Nikčević.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Veselin Jevrosimović o razvoju IT industrije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bhm

    31. januar 2025 | 12:04

    Bojkot! Varaju nas sa akcijskim cenama gde su samo tada pojedini proizvodi sa skinutim cenama tek skupi a sa regularnom cenom su astronomski skupe,nenormalno! Po 3 puta skuplje nego pre 5,6 meseci 3 puta ne 30 posto!!! Bojkot do kraja pa neka se česu! Hrvati i Slovenci su istrajni i jesinstveni pa su izgurali snizenja za 1.800 artikala ili proizvoda sve jedno i to za stalno skinute cene a ne 3 dana pa sve po starom!

  • Srebrni

    31. januar 2025 | 12:01

    U zombilendu zvanom Srbija zive zlatne ribice koje pamte samo 3 sekunde i s kojima mozes da radis sta hoćes jer nemaju stav,zombirani samo idu i udaraju glavom u zid.Drzava je rekla da će se pozabaviti ovim monopolistima ali onda je krenula situacija sa protestima i sve je ostalo na prici.Zastitnik potrosaca je iapitao razloge nenormalnih cena u Srbiji i dosao do uakljucka da proizvodaci ne marziraju tako mnogo svoje proizvode ali da postoji posrednik preko kojeg sve ide i on dize cene u u nebesa pre trgovinskih lanaca pa tek onda oni marziraji robu i mi dobijamo proizvode najskuplje u Evropi,prehrambena pre svega ono sto trosimo svakodnevno non stop,hranu,konditorske,alkohol,hemiju,kozmetiku...sve je nenormalno.Najlepse Zelje 90 grama kostaju 270 dinara a do pre par meseci je toliko kostala Milka od 300 grama,neću dalje....

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>