Ovde je 158 km puta izgrađeno bez ijednog jedinog radnika, pogledajte šta su Kinezi smislili

D. J.
D. J.    ≫   
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Pod radarom medija prošla je vest da je Kina u oktobru 2024. godine postigla novu prekretnicu, završivši prvu potpuno autonomnu izgradnju puta na svetu, na deonici autoputa Peking-Hong Kong-Makao u dužini od 157,79 kilometara. Ovaj revolucionarni projekat naglašava transformativnu ulogu veštačke inteligencije, dronova i autonomnih mašina u segmentu izgradnje moderne infrastrukture, redefinišući efikasnost, kvalitet i bezbednost u izgradnji puteva.

Tehnologija autonomnog asfaltiranja

Flota autonomne opreme za izgradnju puteva, koju je razvio kineski proizvođač teških mašina Sany, odigrala je ključnu ulogu u ovoj velikoj operaciji, prema pisanju britanskog portala Highwaysindustry. Postrojenje je obuhvatilo finišer širok 20 metara bez posade, šest valjaka sa dvostrukim bubnjem od 13 tona i tri valjka sa gumenim točkovima od 30 tona, svi su radili u sinkronizovanom rasporedu 1+3+3+3.

Ovi mašinski uređaji funkcionisali su s preciznošću putem kineskog sistema satelitskog pozicioniranja Beidou, naprednih algoritama i komunikacione mreže niske latencije, obezbeđujući tačno planiranje puta i besprekorno postavljanje novog asfalta. Glavni stroj bio je finišer SAP200C-10, koji je postigao svetski uspeh polaganjem 19,25 metara široke deonice asfalta u jednom prolazu. Ova inovacija ubrzala je izgradnju, smanjujući spojne tačke, poboljšavajući glatkoću puta i njegovu strukturnu izdržljivost. Projekat je označio napredak u asfaltiranju, postavljajući nove standarde za izgradnju puteva širom sveta.

Povećanje bezbednosti kroz automatizaciju

Bezbednost je bila glavni prioritet u ovom kineskom projektu autonomne izgradnje, sa svakim autonomnim strojem koji je imao elektronske ograde, funkcije zaustavljanja u nuždi i detekciju prepreka u stvarnom vremenu. Ove zaštitne mere omogućile su autonomnoj opremi da dinamički reaguje na promene u okolini i potencijalne opasnosti. Projekat je takođe eliminisao potrebu za manjim valjcima, postigavši "nulte" greške pri obrezivanju ivica putem naprednih algoritama praćenja.

Smanjenjem ljudske uključenosti u opasna radna okruženja, inicijativa je značajno povećala bezbednost radnika uz smanjenje troškova rada. Uspeh ovog potpuno autonomnog pristupa u izgradnji putne infrastrukture naglašava potencijal za široku primenu ove tehnologije.

(Telegraf Biznis/Zimo)

Video: Snimak iz drona brze saobraćajnice Šabac - Loznica

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>