
Tramp otkrio kada će krenuti da se sprovode carine na uvezena vozila: "Sujeveran sam, neka bude 2. april"
Predsednik SAD Donald Tramp rekao je u petak da planira da uvede carine na uvezena vozila oko 2. aprila, što bi moglo naneti udarac japanskim, nemačkim i južnokorejskim proizvođačima automobila.
Tramp nije naveo detalje, uključujući koje zemlje bi mogle biti ciljane.
- Uradio bih to 1. aprila. Malo sam sujeveran. To košta puno novca, samo taj jedan dan, ali mislim da ćemo to uraditi 2. aprila - rekao je.
Trampova nejasna najava usledila je dan nakon što je naredio zvaničnicima administracije da se pripreme za sprovođenje reciprocitetskih carina, a njegov nominovani sekretar za trgovinu, Hauard Latnik, rekao je da bi takve mere mogle biti uvedene već 2. aprila.
Nije odmah bilo jasno da li su planirane carine na automobile deo povećanja uvoznih poreza koji će administracija uvesti na određene proizvode kako bi se uskladili sa taksama koje druge zemlje naplaćuju na robu iz SAD-a.
- Godinama je SAD tretiran nepravedno od strane drugih zemalja, i prijatelja i neprijatelja - rekao je Tramp u četvrtak dok je izdavao naredbu o istrazi o trgovinskim uslovima između Sjedinjenih Država i drugih zemalja.
Američko tržište je najveće odredište za izvoz japanskih proizvođača automobila, čineći otprilike trećinu ukupnog izvoza. U 2023. godini, izvezli su oko 1,44 miliona putničkih vozila u Sjedinjene Države, prema podacima Japanske asocijacije proizvođača automobila.
Kao i njihovi rivali, mnogi vodeći japanski proizvođači automobila takođe izvoze gotova vozila na ovo ključna tržište sa fabrika u Kanadi i Meksiku, koji imaju sporazum o slobodnoj trgovini sa Sjedinjenim Državama, pa bi, ukoliko carine budu uvedene na obe susedne zemlje, uticaj bio veći.
Japan ne uvodi carine na uvezena vozila, kamione i autobuse, dok američka vlada naplaćuje carinu od 2,5 odsto na putnička vozila, 25 odsto na kamione i 2 odsto na autobuse uvezene iz Japana.
Tramp je insistirao da će carine spasiti mnoge američke industrije i pomoći zemlji da smanji trgovinske deficite, najavivši carinu od 25 odsto na sav čelik i aluminijum uvoz iz u ponedeljak. One bi trebale da stupe na snagu 12. marta.
Nakon što se vratio na predsedničku funkciju 20. januara, Tramp je takođe uveo dodatnu carinu od 10 odsto na robu iz Kine.
Njegovi planovi za velike dažbine na uvoz iz Kanade i Meksika stavljeni su na čekanje na period od 30 dana kako bi omogućili pregovore sa susednim zemljama.
Do sada je najavio tri vrste carina – carine prema zemljama, prema sektorima i reciprocitetske dažbine.
Još uvek nije jasno u koju kategoriju će spadati njegove predložene carine na automobile. On je pominjao auto industriju i kada je najavio carine na sav čelik i aluminijum uvoz, kao i reciprocitetske carine.
Tramp je naložio zvaničnicima administracije da se bave ne samo carinama, već i drugim ne-recipročno trgovinskim faktorima, kao što su subvencije i regulatorni zahtevi.
S obzirom da Japan ne uvodi carine na američke automobile, neki ekonomisti i stručnjaci za bilateralne odnose kažu da bi administracija Trampa mogla okriviti japanske bezbednosne standarde i regulative za mali udeo američkih automobila na tom tržištu, piše Kjodo.
(Telegraf Biznis)
Video: Prošetali smo se kroz "Svetofor": Samo pogledajte ove cene, pa prosudite da li vredi istražiti
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.