Nemački gigant i dalje posrće: Još 3.000 radnika ostaje bez posla po kratkom postupku

A. N.
A. N.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Automobilski dobavljač Continental planira da smanji broj zaposlenih za oko 3.000 - uključujući zatvaranje jedne fabrike u Nirnbergu. Ove mere su odgovor na krizu u automobilskoj industriji. Kompanija nastoji da smanji troškove istraživanja i razvoja dok predstavnici zaposlenih kritikuju planirane rezove kao neodržive. Continental takođe planira da odvoji automobilski sektor u zasebno preduzeće do kraja godine.

Do kraja 2026. godine, u slabije poslujućem sektoru automobilskih dobavljača, planira da se ukine dodatnih 3.000 radnih mesta u istraživanju i razvoju, od čega 1.450 u Nemačkoj. Najviše će biti pogođene nemačke savezne zemlje Hesen i Bavarska dok će se lokacija u Nirnbergu potpuno zatvoriti. Continental je već pre godinu dana najavio ukidanje 7.150 radnih mesta u automobilskom sektoru - od čega 5.400 u administraciji i 1.750 u razvoju. Prema kompaniji, oko 80 do 90% tih mera je već sprovedeno. S dodatnih 3.000 otkaza, ukupan broj smanjenih radnih mesta prelazi 10.000. Kompanija opravdava dalje smanjenje broja zaposlenih pogoršanjem situacije u automobilskoj industriji.

Frankfurt ponovno pogođen

U Frankfurtu, gde Continental zapošljava 4.000 radnika, planira se ukidanje dodatnih 220 radnih mesta u razvoju. Prošle godine u Frankfurtu je već otpušteno na stotine zaposlenih. Slična situacija je i u Babenhausenu u Hesenu, gde trenutno radi oko 1.800 ljudi. Zatvaranje inženjerskog centra u Nirnbergu pogodiće 140 zaposlenih. Dodatna radna mesta biće ukinuta i u Ingolštatu (20 od 1.550) i Regensburgu (40 od 3.800). U Veclaru i Švalbahu, gde je Continental već 2024. najavio zatvaranje, manje zaposlenih nego što je prvobitno planirano biće prebačeno na druge lokacije. Zbog toga će u Veclaru biti ukinuto dodatnih 200 radnih mesta, a u Švalbahu 10.

Smanjenje broja zaposlenih dogodiće se i u softverskom preduzeću Elektrobit sa sedištem u Erlangenu i lokacijama u Berlinu, Štutgartu i Braunšvajgu. Tamo će biti ukinuto 480 radnih mesta, od čega 330 u Nemačkoj.

Svako deseto radno mesto u razvoju biće ukinuto

Na globalnom nivou, Continental planira da ukine oko 10% od trenutnih 31.000 radnih mesta u razvoju. Kompanija nastoji da smanji broj zaposlenih društveno prihvatljivije, pri čemu bi većina promena trebalo da bude ostvarena kroz prirodnu fluktuaciju, poput odlaska u penziju. Detalji će biti dogovoreni s predstavnicima zaposlenih.

“Zbog izazovne tržišne situacije, pokazalo se da dosadašnje mere nisu dovoljne za postizanje naših ciljeva”, rekao je predstavnik Continentala. Cilj je smanjiti troškove istraživanja i razvoja na manje od 10% prihoda do 2028. godine.

“Buduće tehnološke ponude ključne su za našu kompaniju”, rekao je Filip fon Hiršhejdt, šef automobilskog sektora.

" Stoga ćemo u nadolazećim godinama značajno ulagati u istraživanje i razvoj, istovremeno kontinuirano poboljšavajući našu konkurentnost za održivi tržišni uspeh" zaključio je Filip fon Hiršhejdt.

Kritike s strane zaposlenih

Predstavnici zaposlenih oštro su kritizirali odluke kompanije.

"Duboko smo zabrinuti što se duboki rezovi u istraživanju i razvoju automobilskog sektora pretvaraju u opsežno smanjenje”, rekao je Mihael Iglhojt, predsednik opšteg radničkog veća.

“Smanjenje broja zaposlenih i smanjenje troškova po svaku cenu nisu održiva strategija za budućnost.”

Continental je u decembru najavio odvajanje automobilskog sektora, koji već godinama posluje slabije, u zasebno preduzeće koje će biti izdvojeno na berzu. Glavna skupština mora još odobriti ovaj plan, a izdvajanje pod novim imenom planirano je do kraja godine. Ovaj sektor dugo se smatra problematičnim delom koncerna, budući da je poslednjih godina beležio gubitke.

(Telegraf.rs/Fenix de)

Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>