
"Platiš više, a ni ne znaš": Prodavačica otkriva 5 trikova zbog kojih kupci nesvesno "gube" novac na kasi
Mnogi kupci su u žurbi na kasi, a i prodavačica skenira proizvode brže nego što vi stižete da ih složite. Izgovori ukupan iznos, vi jednostavno prislonite karticu na uređaj – i već je gotovo. Malo ko tada pogleda račun, a to može biti skupo.
Zaposleni u supermarketima svesni su da mnogi računi sadrže greške. Međutim, ni oni, naročito kada istovremeno uslužuju dvoje kupaca, ne mogu sve držati pod kontrolom, a kamoli svaki pojedinačni artikal i njegovu cenu.
Šta sve može poći po zlu, za Bild je otkrila dugogodišnja kasirka. Kaže da oni koji ne provere račun lako mogu platiti i 10 ili 20 evra više.
- Ljudi slepo veruju da je sve tačno, a to je ogromna greška - kaže kasirka koja je u penziji, ali vikendom još uvek radi u Edeki.
Ovo su 5 najčešćih grešaka na blagajni:
1. Dvostruko skenirani artikli
Klasična greška – isti proizvod se skenira dvaput jer kasirki promakne pregled nad pretrpanom trakom, posebno ako kupac ima više istih proizvoda. Prema rečima kasirke, ovo se dogodi barem jednom po smeni.
2. Zamena kod voća i povrća
Kupili ste zlatni kivi, a naplaćen vam je običan? Ili ste platili skuplje bio banane umesto običnih? Ovakve zamene dešavaju se često i mogu vas koštati nekoliko evra više – zavisno od vrste proizvoda. Najčešće se mešaju paradajz, luk, grožđe, bobičasto voće i velika pomorandža sa grejpfrutom.
3. Otvorena pakovanja
Ako iz paketa sokova uzmete samo dve boce i stavite celo otvoreno pakovanje na traku, može se desiti da kasirka skenira bar-kod na foliji, što rezultira naplatom svih šest boca iz pakovanja.
4. Pogrešno skenirano meso i mlečni proizvodi
Manji proizvođači i mesare isporučuju robu već označenu bar-kodom. Ako supermarket preko toga nalepi svoj kod, može se dogoditi da kasirka skenira pogrešan kod, pa se na računu pojavi drugačiji (skuplji ili jeftiniji) proizvod. Ovo nije česta greška, ali se dešava.
5. Zaboravljen bon za povratnu ambalažu
Vratili ste boce u automat na ulazu, dobili bon, ali ste ga zaboravili da date na blagajni? Veoma česta situacija. Bon možete iskoristiti pri sledećoj kupovini u istoj prodavnici, ali ne i u drugoj poslovnici, čak i ako pripada istom lancu supermarketa.
Saveti kasirke: Stavite bon na traku uz razdelnik proizvoda. Tako će vam to postati navika i više ga nećete zaboravljati. Takođe, pazite da vam ne sklizne ispod prednjeg ruba blagajne – i to se često dešava.
Uvek proverite račun odmah nakon kupovine
Naviknite se da proverite račun odmah u prodavnici, dok ste još unutra. To važi i za digitalne račune koje dobijate u aplikaciji. Jednom kada izađete iz prodavnice, reklamacija je znatno teža.
(Telegraf Biznis/Fenix)
Video: Predivan snimak jaganjaca kao vesnika proleća u Srbiji: Na farmi od januara stiglo čak 140 prinova
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.