Međunarodna organizacija rada: Unapređena efikasnost za rešavanje žalbi na radnom mestu u Srbiji

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Međunarodna organizacija rada saopštila je danas da je u saradnji sa nemačkim GIZ-om uspešno završen projekat kojim je značajno unapređen pristup i efikasnost internih žalbenih mehanizama za rešavanje internih žalbi na radnom mestu u Srbiji, a čime je omogućeno i jačanje kapaciteta kompanija, sindikata i drugih relevantnih institucija.

- Ovi mehanizmi pokazali su se kao efikasno sredstvo u zaštiti radničkih prava, povećanju produktivnosti i jačanju poslovnog imidža, dok istovremeno smanjuju troškove i vreme potrebno za rešavanje radnih sporova - navedeno je u zajedničkom saopštenju MOR-a i GIZ-a.

MOR je istakao da je tokom trajanja projekta obučeno više od 230 predstavnika iz 150 različitih firmi, dok je više od 30 kompanija koje posluju u okviru lanaca snabdevanja preduzeća iz EU implementiralo ili unapredilo interne žalbene mehanizme.

Dodaje se da su kompanije integracijom ovih mehanizama u poslovne prakse osigurale efikasniju zaštitu prava svojih radnika, već su i unapredile svoju konkurentnost na tržištu te povećale otpornost na poslovne rizike.

Istaknuto je i da je 120.000 radnika iz ovih kompanija dobilo je pristup efikasnijoj zaštiti radnih prava, a evidentirano je i više od 40 internih žalbi, što ukazuje na povećanu proaktivnost radnika u zaštiti svojih prava i doprinosi generalnom poboljšanju radnih uslova.

- Projektnim aktivnostima su naročito unapređeni kapaciteti više od 500 članova sindikata UGS Nezavisnost i Saveza samostalnih sindikata Srbije, kao i prestavnika njihovih pravnih timova koji su prošli kroz stručne obuke na temu dužne pažnje i internih žalbenih mehanizama i postali efikasniji u zastupanju interesa svojih članova u ovim oblastima - navedeno je u saopštenju.

Savetnik šefa odeljenja za rad i socijalna pitanja u ambasadi Pir Krumri je izjavio da će Nemačka i dalje biti posvećena uspostavljanju boljeg položaja radnika i stvaranju kvalitetnijeg radnog okruženja u Srbiji, iako je ovaj projekat završen.

- Posebno bih istakao da je postojanje radnih standarda uz uvažavanje ljudskih prava cilj kome težimo i želimo da pomognemo da takav ambijent postoji i u Srbiji. Socijalna i korporativna odgovornost, kao i usklađivanje žalbenih mehanizama u skladu sa međunarodnom praksom i jedan potpuno inkluzivniji pristup kada je u pitanju uvažavanje radnika i njihovih prava su dugoročni ciljevi - rekao je Krumri.

Predstavnik Međunarodne organizacije rada Lejo Sibel naveo je da je projekat jasno pokazao relevantnost žalbenih mehanizama za srpska preduzeća koja su deo lanca snabdevanja sa nemačkim i drugim kompanijama sa sedištem u Evropskoj uniji.

- Ona koja žele da uđu u ove lance snabdevanja i ona koja samo veruju u prednosti postojanja žalbenog mehanizma na radnom mestu. Tokom ovog projekta 19 preduzeća, koja zapošljavaju oko 23.000 radnika, uspostavilo je ili unapredilo žalbene mehanizme, podrška sindikalnim kapacitetima omogućila je podnošenje dve žalbe na kršenje prava radnika prema nemačkom Zakonu o lancu snabdevanj - naveo je Sibel.

Ocenio je i da sada Udruženje poslodavaca Srbije ima bolje mogućnosti da promoviše uspostavljanje žalbenih mehanizama među svojim članovima, kao i da je napravljen priručnik za poslodavce i radnike koji žele da uspostave žalbene mehanizme na svom radnom mestu.

Nacionalna koordinatorka projekta MOR-a Aleksandra Petrović ukazala je da je posebno važno da interni žalbeni mehanizmi ne samo da štite prava radnika, već i da promoviše transparentnost i otvorenu komunikaciju unutar kompanija.

Ovo je ključno ne samo za unapređenje industrijskih odnosa, već i za privlačenje novih investicija i poboljšanje uslova na tenderima i pri dobijanju kredita. U nekim zemljama, a posebno onim u regionu interni žalbeni mehanizmi su regulisani zakonom, što nije slučaj kod nas. Ipak, uzimajući u obzir važnost i pozitivne efekte ovih mehanizama za radnike i privredu, verujemo da će ovaj mehanizam uskoro biti uključen u naše radno zakonodavstvo", rekla je Petrovićeva.

Naglasila je da je projektom postavljena snažna osnova za dalje unapređenje društveno odgovornog poslovanja u Srbiji, doprinoseći stabilnijem i pravednijem radnom okruženju.

Projekat Unapređenje pristupa i efikasnosti internih žalbenih mehanizama u Republici Srbiji sprovoden je u okviru programa Nemačke razvojne saradnje koji implementira GIZ u Srbiji.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Jelena je bila uspešna bankarka u Italiji, ali je svoju šansu našla u Srbiji: Danas pravi haljine

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>