
Kostadinov iz Viber-a za Telegraf Biznis: Viber postaje alat za ubrzan rast malih i srednjih preduzeća
Na ovogodišnjoj Tehnobank konferenciji, koja je održana 10. aprila u hotelu Crowne Plaza u Beogradu, jedan od ključnih panelista bio je Konstantin Kostadinov, Senior Global Partnerships Director u kompaniji Rakuten Viber, koji je svojim stručnim uvidima i iskustvom doprineo važnoj diskusiji o budućnosti poslovnih komunikacija.
Ekipa Telegraf Biznisa imala je priliku da razgovara sa njim i sazna više o tome kako Viber postaje super-aplikacija, koja donosi nove mogućnosti za male i srednje biznise, ali i za korisnike širom sveta.
- Viber postaje super-aplikacija. Koji su najnoviji alati koji mogu pomoći malim i srednjim preduzećima da rastu?
- Nedavno smo pokrenuli SMB rešenje koje ima za cilj da pruži brojne mogućnosti malim i mikro biznisima da komuniciraju i da budu vidljivi i dostupni prosečnom korisniku. Jednostavnim klikom na opciju pretrage, korisnici mogu da ukucaju ime biznisa, industriju, kategoriju ili konkretan proizvod, i dobiće rezultate koji su uglavnom zasnovani na njihovoj lokaciji. Na primer, ako tražim frizerski salon i ukucam "šišanje", videću one koji su mi najbliži – u pešačkoj udaljenosti. Dajemo i različite opcije biznisima da postave spisak svojih usluga, cena, a postoji i mogućnost "karusela" za pregled proizvoda. Smatramo da je ovo veliki iskorak jer nije namenjen samo velikim kompanijama koje su već dugo s nama, već i malim i mikro biznisima, što će značajno doprineti lokalnim ekonomijama.
- Kako Viber pomaže brendovima da komuniciraju direktno i lično sa korisnicima, u poređenju s tradicionalnim načinima komunikacije?
- Imamo rešenje poslovnih poruka koje već godinama funkcioniše i predstavlja modernu zamenu za nekadašnji SMS. Ono omogućava dvosmernu komunikaciju – korisnik može da odgovori, postavi pitanja, zatraži dodatne informacije, pa čak i da se žali ako je potrebno. Iako biznisi možda ne vole žalbe, to je ključ korisničkog zadovoljstva i zadržavanja. Takođe, uveli smo i opciju poslovnih poziva – korisnici mogu da pozovu biznis bilo kad i s bilo kog mesta u svetu, potpuno besplatno. Dugo smo radili na ovom rešenju i sada je dostupno u sve više zemalja. Pored toga, razvili smo i Secure Plus poruke koje omogućavaju verifikaciju primaoca, što je važno kod jednokratnih lozinki, informacija o stanju na računu i drugih poverljivih podataka. Naš cilj je zaštita privatnosti i minimizacija rizika od prevara.
- Da li su ljudi u Srbiji i regionu otvoreni za ovakvu interaktivnu komunikaciju sa brendovima? Kako merite njihovo zadovoljstvo?
- Primećujemo rast broja sesija između korisnika i biznisa, često putem čat-botova. Biznisi ne koriste čat-botove samo da bi privukli nove korisnike, već i da bi omogućili 24/7 korisničku podršku i prikupili povratne informacije. Kažemo da "čat-bot ne spava" – korisnici ne moraju da zovu, ne čekaju muziku iz pozivnog centra, sve dobijaju odmah. Naš API omogućava hibridni model – ako čat-bot ne može da reši problem, klikom se uključuje agent koji već vidi korisnikovu istoriju i može da pruži podršku odmah.
- Kako će "Paychat", koji se razvija u saradnji sa Narodnom bankom Srbije, promeniti način na koji plaćamo i da li se očekuje da će to biti početak digitalnih plaćanja kod nas?
- Očekujemo lansiranje uskoro. Imamo veliku podršku od NBS i regulatornih tela, što je retkost jer ovakvi procesi inače znaju da budu spori – ali ne i ovaj put. Vizija nam je da omogućimo veliki rast digitalnih transakcija. Ideja super-aplikacije je da korisnik može u okviru jedne aplikacije da komunicira s porodicom, prijateljima, biznisima, da plati račune, naruči taksi, hranu... Viber koristi više od 96% tržišta u Srbiji, i sve će se moći obaviti bez instaliranja dodatnih aplikacija – samo jedna verifikacija i korisnik može slati novac, deliti troškove, plaćati usluge i robu direktno preko Vibera.
- Koji su novi marketinški alati koje Viber nudi i kako pomažu brendovima da dopru do pravih korisnika u Srbiji?
- Ponosni smo što imamo alate za svaki deo potrošačkog puta. Počinjemo sa podizanjem svesti kroz interaktivne reklame, stikere, video oglase i Viber "lenses", preko kojih korisnici ulaze u interakciju s čat-botom ili kanalima brenda. Kada korisnik stupi u kontakt s čat-botom, može da se registruje i sazna sve što mu treba. Za postojeće korisnike, biznisi koriste poslovne poruke – za transakcione ili promotivne informacije, kako bi prodali ili predstavili nove proizvode. Na kraju, tu su i poslovni pozivi – neki korisnici više vole da pozovu, drugi da četuju, a važno je ponuditi obe opcije, tako korisnici znaju da mogu da vas kontaktiraju u svakom trenutku i dobiju pomoć odmah.
(Telegraf Biznis)
Video: Šarlota Samelin ambasadorka Švedske u Srbiji: "Želimo da do 2045. godine imamo nultu emisiju gasova"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.