
Ovo niste znali o auto-putu Miloš Veliki: Najskuplji put u istoriji Srbije, evo gde je njegova KRAJNJA TAČKA!
Izgradnja auto-puta Miloš Veliki, koji predstavlja deo Koridora 11 i ključnu vezu između Beograda i Crne Gore, počela je 2010. godine. Ideja o savremenom saobraćajnom pravcu koji će spojiti centralnu Srbiju sa jugozapadom postojala je decenijama, ali je tek u 21. veku došlo do konkretne realizacije.
Ime "Miloš Veliki" dodeljeno je auto-putu u čast knezu Milošu Obrenoviću, osnivaču moderne srpske države i inicijatoru prvih infrastrukturnih projekata u Srbiji.
Deonice i faze gradnje
Auto-put Miloš Veliki se gradi u više faza i obuhvata sledeće ključne deonice:
Beograd – Obrenovac (od petlje Surčin do Obrenovca)
Dužina: oko 17 kilometara
Otvoren: avgust 2019.
Obrenovac – Ub – Lajkovac – Ljig
Dužina: oko 62 kilometra (Ukupno, uključujući sve tri poddeonice)
Završeno: tokom 2016–2019.
Ljig – Preljina (Čačak)
Dužina: oko 40 kilometara
Otvoren: avgust 2016.
Preljina – Požega
Dužina: oko 31 kilometar
Radovi još u toku, završetak se, kako je predsednik Vučić najavio, do Vidovdana, tačnije 28. juna.
Požega – Boljare (granica sa Crnom Gorom)
Planirana dužina: oko 107 kilometara
Deonica je trenutno u fazi projektovanja i pripreme radova. Dinamika zavisi od finansijskih sredstava i tehničkih uslova, zbog izuzetno teškog terena (mnogo tunela i mostova).

Segmenti gradnje
Gradnja je bila podeljena u sektore zbog kompleksnosti terena — uključujući gradnju velikog broja mostova (npr. most kod Obrenovca preko Save i Kolubare) i tunela (npr. tunel "Brančići" kod Ljiga).
Poseban izazov predstavljala je izgradnja na planinskom terenu između Požege i Boljara, gde se predviđa da čak oko 60% trase čine mostovi i tuneli.
Troškovi i investicije
Ukupni troškovi izgradnje dosadašnjih deonica auto-puta Miloš Veliki procenjuju se na oko 2,5 milijardi evra. Gradnja se finansirala kombinacijom kredita (uglavnom kineskih banaka), budžetskih sredstava Republike Srbije i direktnih investicija izvođača.
Neki značajniji ugovori:
Deonica Obrenovac–Ub i Lajkovac–Ljig izgrađena je uz pomoć kineske kompanije CRBC (China Road and Bridge Corporation).
Beograd–Obrenovac segment radila je kompanija Shandong Hi-Speed Group.
Krajnja tačka i rok završetka
Krajnji cilj auto-puta Miloš Veliki je povezivanje Beograda sa granicom Crne Gore na prelazu Boljare.
Kada ceo projekat bude završen, putovanje od Beograda do granice trebalo bi da traje oko 2,5 do 3 sata.

Kada će biti završen?
Deonica Preljina – Požega trebalo bi da bude završena krajem 2025. godine.
Deonica Požega – Boljare još nije formalno započeta, a predviđanja govore da bi, uz optimalne uslove i finansiranje, mogla biti završena oko 2028–2030. godine.
Izgradnja ove poslednje i najzahtevnije deonice zavisiće i od dogovora sa Crnom Gorom, jer bi njen nastavak trebalo da se nastavi u vidu crnogorskog auto-puta Bar–Boljare.
Auto-put Miloš Veliki ne samo da smanjuje vreme putovanja i povezuje centralnu Srbiju sa jugozapadnim krajevima i Crnom Gorom, već ima i veliki strateški, ekonomski i infrastrukturni značaj za celu zemlju. Sa završetkom radova, Srbija će dobiti savremeni koridor koji će snažno uticati na razvoj regiona.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako teku radovi na auto-putu Miloš Veliki, na deonici Preljina - Požega
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lale
Ne bih rekao da je najskuplji od svih u Srbiji rekao bih i u svetu. Koliko košta po kilometru dok su se svi ugradili cena ode u nebesa!
Podelite komentar
Ziki
Kad se izracuna koliko je ljudi stradalo na ibarakoj magistrali ovaj auto put vredi sve pare i bolje nekako.da se napravi pa makar i mi to plaćali nego nikako i da putujemo po srbiji po onim karakondjulama i onim putevima iz 28 veka
Podelite komentar