
KRIZA potresa auto-industriju! Dramatičan pad profita nemačkih giganata
Velike nemačke kompanije u auto-industriji su imale slab početak 2025. godine, a profiti Folksvagena i Mercedes-Benca su pali za po 40 odsto međugodišnje, delimično zbog slabog poslovanja u Kini.
Profit Folksvagena je u prvom kvartalu ove godine pao za 41 odsto međugodišnje na 2,19 milijardi evra, saopštila je grupacija iz Volfsburga koja je zabeležila osetan pad na kineskom tržištu, kao i veći gubitak u poslovanju sa baterijama za električna vozila.
Firma je potvrdila svoju raniju godišnju prognozu zarade koja ne odražava posledice novih američkih carina, a njen finansijski direktor Arno Antlic je upozorio da Folksvagen mora da obezbedi konkurentnu strukturu troškova kako bi nadalje bio uspešan u svetu koji se brzo menja.
Mercedes-Benc je takođe zabeležio slabe rezulate u Kini u prvom kvartalu, a operativni profit proizvođača iz Štutgarta je od januara do marta pao za 40 odsto na 2,3 milijarde evra.
Efekti carina SAD na tržište su nepredvidljivi
Kompanija je saopštila da neće objavljivati godišnje izglede zbog velikih neizvesnosti koje proističu iz američke carinske politike, prenosi Špigel.
Kako navodi Mercedes-Benc, carine američkog predsednika Donalda Trampa i efekti na tržište na automobila su toliko nejasni da je nemoguće pouzdano proceniti razvoj poslovanja u ostatku godine.
Evropski proizvođač automobila Stelantis je danas saopštio da je njegov profit u prvom tromesečju 2025. pao za 14 odsto međugodišnje na 35,8 milijardi evra i takođe odbio da objavi godišnja očekivanja prihoda i profita zbog velike nesigurnosti na tržištu.
Stelantis, grupacija brendova među kojima su "fijat","pežo" i "džip", prethodno je u 2024. zabeležio pad profita za 64 odsto, uglavnom zbog slabog poslovanja u Sjedinjenim Američkim Državama.
Izvoz automobila u Ameriku je sada dodatno poskupeo za 25 odsto zbog carina, a posebne više tarife na auto-delove će se primenjivati od maja.
Američki predsednik Donald Tramp najavio je juče da će ublažiti efekte specijalnih carina koje je uveo, prvenstveno za kompanije koje proizvode automobile u SAD.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Kraj pakla na granici: Ovako izgleda prelazak iz Bugarske u Grčku po novim pravilima
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.