Kandić: Građani spojili praznike, opao broj turista koji putuju van zemlje

E. T.
E. T.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Državni sektretar u Ministarstvu turizma Uroš Kandić izjavio je danas da je većina građana spojila uskršnje i prvomajske praznike i otputovala na neku od najpopularnijih turističkih destinacija u Srbiji.

"Većina građana je spojila praznike, a tradicionalno su destinacije manje-više godinama iste. Na prvom mestu Zlatibor, potom naše dve najpopularnije banje, Vrnjačka banja i Sokobanja, zatim idu Kopaonik, Fruška gora, Podunavlje, Srebrno jezero, Golubac i ostale destinacije. Sve ono što se može nazvati kremom srpskog turizma u ovom trenutku je popunjeno gotovo 100 odsto", rekao je on za RTS.

Prema njegovim rečima, ove godine je došlo do pada turista koji putuju van zemlje za oko 10 odsto.

Kandić je istakao da su cene u prethodnim godinama, naročito u periodu nakon pandemije kovida, rasle bržim tempom u odnosu na inflaciju.

"Prošle godine međugodišnji rast cena u ugostiteljstvu bio je oko 13-14 odsto, dok je inflacija bila oko 4 odsto. Sada se to malo smirilo i u anketi koju smo radili sa ključnim destinacijama vidimo da su cene iste u odnosu na prošlu godinu. To je jako važno da bismo sačuvali odnos cene i kvaliteta što je najbitnije za konkurentnost našeg turizma", rekao je on.

Dodao je i da je turizam jedna od najosetljivijih grana za svaku političku nestabilnost, kao i da je u odnosu na prva četiri meseca prethodne godine ove godine došlo do pada turističkog prometa u Srbiji za oko četiri odsto.

Kandić je izjavio da je primetan porast stranih turista koji dolaze u Srbiju, ali da je došlo do opadanja poseta domaćih turista.

"Osećamo da oko 10 odsto imamo manje domaćih turista u odnosu na prošlu godinu. Nadam se da će ova serija vaučera koju smo pre mesec dana pustili popraviti tu situaciju i da ćemo do kraja godine imati pozitivne bilanse", istakao je Kandić.

On je rekao da bi i blagi rast u odnosu na prethodnu godinu, a kada je turizam u pitanju, zadovoljio planove resornog ministarstva.

"Mi bismo bili zadovoljni time da imamo i blagi rast jer je prošla godina bila rekordna u odnosu na sve ostale. Ukoliko ova godina ponovi prošlu i bude malo bolja, mi ćemo biti apsolutno zadovoljni", objasnio je Kandić.

Govoreći o prijavama za turističke vaučere kandić je rekao da tek nakon proteka mesec dana turisti imaju pravo da ih koriste.

Kako je rekao, srpske banje povremeno daju popuste za najstarije sugrađane koji na taj način imaju priliku i da bez vaučera ostvare pogodnosti.

Kandić je rekao da je kod stranih turista Beograd i dalje najpopularnija destinacija.

"Već godinama svaki drugi turista koji dođe iz inostranstva bude u Beogradu. Strani turisti rastu i ove godine imamo oko dva odsto više nego što ih je bilo u prošloj godini. Čini mi se da turisti iz Turske i iz Kine održavaju taj visok nivo, a tu su zatim i turisti iz Rusije. U poslednje vreme imamo sve više gostiju iz Severne Makedonije", naglasio je on.

Dodao je da ove godine po prvi put turisti organizovano dolaze sa Kipra u Vrnjačku banju, što je, kako je rekao, interesantna pojava za koju očekuje da postane trend.

Kandić je poručio da se imidž Srbije znatno popravio u poslednjih nekoliko godine kada je u pitanju turizam.

"Gostoprimljivost naših ljudi učinila je da se stranci bolje osećaju i da vole da dođu u našu zemlju. Ovo je zemlja sa hiljadu gastronomskih ukusa, jedna od najboljih kuhinja u ovom delu Evrope, zatim kulturno-istorijski spomenici, netaknuta priroda. Veoma važna stvar je i odnos cene i kvaliteta, što nas održava konkurentnim", objasnio je on.

Dodao je da je povezanost sa ostatkom sveta izuzetno važna, kao i da nacionalna avio kompanija Er Srbija leti na više od 80 destinacija.

"Nadam se da će ovog leta biti i više, tako da su sve to faktori koji utiču da nam dolaze strani turisti", rekao je Kandić.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Za 1.maj građani najćešće birali evropske gradove,manje putovanja za 5 do 10%

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>