"Psi su dozvoljeni, DECA NE!": Menadžer poznatog restorana razbesneo javnost

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Austrijski ugostitelj Mario Pulker izazvao je polemiku izjavom da više voli goste koji dolaze sa psima nego one sa decom. Objašnjava da psi mirno leže pod stolom, dok deca trče i viču po restoranu, vuku stolnjake, prosipaju so, lome čačkalice i cipelama gaze po stolcima. Pulker je kritikovao roditelje koji dopuštaju takvo ponašanje i pita se da li takvu nevaspitanost tolerišu i kod kuće. Njegova poruka je jasna – ako deca ne umeju da se ponašaju, neka jedu negde drugde.

Sličan slučaj dogodio se u restoranu Toccoa Riverside u američkoj državi Džordžija, gde roditelji sa bučnom i neposlušnom decom plaćaju dodatnu taksu nazvanu "pristojba za loš odgoj". Naknada može iznositi do 50 dolara (oko 47 evra).

U Nemačkoj su porodice sa decom ređi gosti restorana, uglavnom zbog visokih cena. Prema istraživanju nemačkog udruženja ugostitelja (Dehoga), 27% ispitanika ide u restorane ređe od jednom mesečno, 22% jednom mesečno, dok oko 20% nekoliko puta mesečno. Tema ponašanja dece u restoranima ponovo je aktuelna. Dok neki ugostitelji javno kritikuju nemarne roditelje, drugi uvode finansijske kazne. Ipak, osnovni zahtev ostaje – deca moraju da poštuju pravila ponašanja.

Ponašanje dece u restoranu – odgovornost roditelja

Deca su dobrodošla u većini restorana, ali samo ako su pod stalnim nadzorom roditelja. Nije prihvatljivo da trče po sali, prave buku, diraju druge goste, razbacuju hranu ili skaču po stolovima i stolicama. Restoran nije mesto za igru, već prostor za miran obrok i druženje. Odgovornost za ponašanje dece uvek snose roditelji.

Roditelji bi trebalo da uče decu osnovama kulture ponašanja – kako pravilno koristiti pribor za jelo, obrisati usta, čekati svoj red bez uznemiravanja drugih gostiju. Takvo vaspitanje doprinosi prijatnoj atmosferi i svim prisutnima omogućava uživanje u obroku.

Kućni ljubimci u restoranu

Prisustvo kućnih ljubimaca, posebno pasa, u restoranima je dozvoljeno samo ako to objekat eksplicitno dozvoljava. Psi moraju biti mirni, na povodcu i smešteni pored vlasnika, kako ne bi ometali osoblje i druge goste. Vlasnici su odgovorni za ponašanje svojih ljubimaca, isto kao što roditelji odgovaraju za decu.

Osnovna pravila ponašanja u restoranu

Dolazak na vreme, primereno oblačenje i osnovna urednost obavezni su elementi pristojnog ponašanja. Ljubaznost prema osoblju i smirenost u slučaju eventualnih problema su od ključnog značaja. Glasno razgovaranje, smeh, korišćenje telefona na glas ili bez slušalica nije poželjno.

Po završetku obroka, preporučuje se ostavljanje stola urednim, a ostavljanje napojnice – znak je zahvalnosti za dobru uslugu i poštovanja prema osoblju.

Ukratko, restoran je mesto gde svi dolaze da uživaju, pa je neophodno da svaki gost svojim ponašanjem doprinese prijatnoj i kulturnoj atmosferi, posebno kada su u pitanju deca. Poštovanje pravila i odgovornost roditelja ključni su za to da svi prisutni imaju prijatan doživljaj.

(Telegraf Biznis/Dnevno)

Video: Obišli smo Temerinsku pasuljijadu i saznali u čemu je caka: OVO je tajna dobrog pasulja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>