Kancelarija za IT i eUpravu sa eInspektorom među tri najbolje inovativne inicijative u Evropi
U kategoriji našle su se kompanije i organizacije koje su implementirale inovativne prakse i tehnologije u svojim proizvodima, uslugama ili procesima, što je rezultiralo značajnim poboljšanjem efikasnosti u radu
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu našla se, sa svojim informacionim sistemom eInspektor, među tri najbolje inovativne inicijative na ovogodišnjem skupu lidera Evrope u Londonu.
Na dodeli nagrada "Emerging Europe", održanoj 28. juna u sedištu Evropske banke za obnovu i razvoj, direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović istakao je da su postavljanje digitalizacije za jedan od prioriteta Vlade premijerke Ane Brnabić, kao i njena odluka da formira Kancelariju za IT i eUpravu kao službu Vlade, ključni razlozi koji su doprineli uspehu elektronske uprave u Srbiji.
- Vizija i koncept digitalizacije koji sprovodi Vlada definitivno će Srbiji omogućiti da u eri četvrte industrijske revolucije iskoristi svoju šansu i postane regionalni tehnološki, naučni i kulturni lider, a informacioni sistem eInspektor predstavlja samo jedan od primera kako je digitalizacijom Vlada Republike Srbije transformisala javnu upravu uvođenjem elektronske uprave - izjavio je Jovanović.
U svom obraćanju on se osvrnuo i na važnost saradnje unutar Evrope, ali i regiona Zapadnog Balkana, gde je istakao da je Digitalni samit Zapadnog Balkana, održan u aprilu u Beogradu, dokaz da u Srbiji i regionu postoji jaka politička volja za digitalnom transformacijom. Regionalna razmena znanja i ideja, ali i regionalno povezivanje i omogućavanje elektronskih usluga, od neprocenjivog je značaja za dalji razvoj svake ekonomije, ali i regiona u celini
Od ukupno 227 nominovanih projekata u 16 kategorija, Kancelarija za IT i eUpravu sa informacionim sistemom eInspektor plasirala se u 10 najboljih inovativnih inicijativa godine, a sinoć je u Londonu postigla veliki uspeh jer je proglašena za jednu od 3 najbolje u kategoriji inovativna inicijativa godine. U ovoj kategoriji našle su se kompanije i organizacije koje su implementirale inovativne prakse i tehnologije u svojim proizvodima, uslugama ili procesima, što je rezultiralo značajnim poboljšanjem efikasnosti u radu.
Informacioni sistem eInspektor ima za cilj da informatizuje rad sve 43 inspekcijske službe u Republici Srbiji. Uvođenjem ovog sistema obezbeđuje se bolja koordinacija između inspekcija, automatizacija rada inspekcijskih službi i bolja efikasnost nadzora, standardizuje se rad inspekcija i dostupnost podataka svim inspekcijama, a samim tim pojavljuje se i efekat smanjenja troškova za privredu. Prve četiri pilot inspekcije u kojima radi 831 inspektor (Sanitarna inspekcija, Tržišna inspekcija, Inspektorat za rad i Upravni inspektorat) počele su da koriste ovaj sistem još u januaru 2019. godine, a tokom jula će se uključiti još 32 inspekcije.
eInspektor omogućava viši nivo efikasnosti inspekcijskog nadzora u Republici Srbiji sa svrhom postizanja većeg nivoa primene propisa uz minimalno "inspekcijsko opterećenje" poslovnih subjekata i omogućavanje primene savremenih evropskih i svetskih koncepata i praksi inspekcijskog nadzora.
(Telegraf Biznis)
Video: Aleksandar Đorđević o saradnji sa Privrednom komorom Srbije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.