• 5

Bojkot Fejsbuka: Kompanije širom sveta se udružile, a ovo je priča koja stoji iza radikalne odluke

Neviđena lančana rekacija kompanija širom sveta. Njeni pokretači su optužili Fejsbuk da ne čini dovoljno da onemogući govor mržnje i objavljivanje dezinformacija

  • 5
Zakerberg, Fejsbuk, Novac

Foto: Tanjug/AP, Shutterstock, Pixabay

Starbaks, Koka Kola, Herši i Honda su nova velika imena koja bojkotuju Fejsbuk i povlače sve svoje reklame sa te i Instagram platforme koja je u vlasništvu iste kompanije.

Pre njih to su učinile i kompanije Dav, Lipton, američki operator Verizon, Patagonija, Apvork, REI, Nort fejs, grupacija Inilever i još više od 160 kompanija.
Dodatno, i Viber je prekinuo sve veze s Fejsbukom i izbacio Fejsbuk konekt, Fejsbuk SDK i GIPHY.

Organizatori bojkot kampanje kažu da je ovo postalo globalno i navode da biju bitku kako bi povećali pritisak da se ukloni govor mržnje.

Kampanja, Stop mržnji zarad profita (Stop Hate for Profit) poziva velike kopanije i u Evropi da se pridruže bojkotu, izjavio je Jim Steier, izvršni direktor Common Sense Medi. Otkako je kampanja pokrenuta ranije ovog meseca, više od 160 kompanija, potpisalo je da će prekinuti plaćanje oglasa na najvećoj svetskoj platformi društvenih medija za mesec jul.

"Free Press" i "Common Sense" zajedno sa Grupom za ljudska prava, kao i još nekoliko sličnih udruženja pokrenule su kampanju posle smrti Džordža Flojda koga je ubila policija u SAD.

- Sledeći korak je globalni pritisak - rekao je Steier dodajući da se nadaju kako će kampanja i regulatorni organi u Evropi imati čvršći stav prema Fejsbuku.

Evropska komisija je u junu najavila nove smernice za tehnološke kompanije, uključujući i sam Fejsbuk, kako ubuduće moraju da podnose mesečne izveštaje o načinu na koji postupaju sa dezinformacijama o koronavirusu.

Ogorčenje u SAD zbog smrti Flojda dovelo je do neviđene reakcije korporacija širom sveta.

Organizatori kampanje kažu da su pozvali američke saveznike, medijske i telekomunikacione kompanije da se pridruže kampanji. Fejsbuk je priznao da ima još posla i da treba dodatno raditi na alatima za borbu protiv govora mržnje.

Kako je navela ta kompanija, ulaganja u veštačku inteligenciju omogućila su joj da nađe 90% govora mržnje pre nego što to korisnici prijave.

Proširenje kampanje van SAD uzeće veći deo prihoda Fejsbuku od oglašavanja, ali verovatno neće imati velikog finansijskog uticaja. Unilever se, na primer, obavezao da će pauzirati svoje trošenje na Fejsbuku. To čini samo oko 10% od ukupno procenjenih 250 miliona dolara koje inače godišnje potroši na oglašavanje.

Godišnje Fejsbuk generiše 70 milijardi dolara od prodaje reklama, a otprilike četvrtina otpada od velikih kompanija.

Ali publicitet oko njegove politike naštetio je njegovoj percepciji i ugledu.

Ovo je uticalo da na tržištu Fejsbuk izgubi više od 56 milijardi dolara vrednosti, kao kompanija, dok je njen vlasnik, Mark Zakerberg lično izgubio više od 8 milijardi dolara, zbog čega je pao na listi najbogatijih ljudi na svetu s trećeg na četvrto mesto prema Blumbergovom indeksu milijardera.

Deonice kompanije pale su za 8,3 odsto.

Video: Zakerberg se izvinio celom svetu

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Realno stanje

    A šta je to Facebook?

  • Darko007

    Jedan facebook treba da nam odredjuje sta su dezinformacije...

  • Pa da vidimo

    Kada se ostane bez para!? Kako došlo, tako prošlo! Samo ne stoji on iza toga, zna se ko vedri i oblači?!

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke