≫ 

"Dugujem 15.000 €! Ne znam šta da radim": Naši frilenseri počeli da plaćaju porez, evo kako im ide

 ≫ 

Mnogi će morati da plate veliku svotu ukoliko žele da izbegnu krivične prijave, pa i zatvor

Komentari

  • Miky

    13. novembar 2020 | 00:18

    Bahacenje trenutne vlasti ziveli bi na grbaci naroda i jos bi mu otimali i hranu iz usta da gladuje i da im zaradjuje da bi se oni mogli vozikati u skupim automobilima, imati privatne sofere, obezbedjenje, jeftinu hranu u skupstini i sve ostale povlastice pored mescne plate preko 1000 evra. A ja koji sam radio kod privatnika unistio moje zdravlje za 300 evra, mesecna plata mi bila 6000 din a samo me autobuska mesecna karta kostala 5500 din i sad se pitam zasta sam radio da za nikakve pare unistim svoje zdravlje!!!!!. Sve ovo sto su smislili je harac a ne porez jer u bogatim zemljama se placa 20% a kao ovde u banana drzavi gde bi politicari bili milioneri preko tudjih ledja nabijaju harac od 45-80%!!!!!! Sramota i bezobrazluk nista drugo.

  • Boban

    13. novembar 2020 | 00:14

    Jos jedan od lopovluka drzave, oni to nazivaju porez a to nije porez nego harac. Kada nisam imao sta da jedem i kada nisam imao posao sam sam morao da se snalazim za posao, od zvojih usta sam odvajao da bi kupio opremu da bi mogao poceti raditi preko interneta (youtube), puno rada, truda i znanja sam ulozio i svoje vreme koje nije 2 sata dnevno nego 365 dana u godini po ceo dan!. Godinama sam zaradjovao mesecno do 20 evra i sada konacno kada sam poceo zaradjivati neki novac ne da zivim nego da prezivljavam drzava se setila kako da mi otme pola. Radim npr sa youtube i da bi dobio od njih 100 evra moram zaraditi 200 evra, youtube mi uzme pola i do sada mi je ostajalo tih 100 evra a sada ce mi politicari oteti od tih 100 evra od 50-80% i onda zasta ja radim ceo mesec za 20 evra?... Najgore je sto mi nije niko pomogao od strane drzave niti su mi platili internet niti pomogli oko kupovine opreme niti me savetovali niti pomogli u reklami a sada su se setili da otimaju jelo iz usta!!!!. Ovo je jos jednom potvrda drzave da njima ne treba neko ko je pametan nego samo neko kome mogu da otmu novac i da se hvale kako zivimo u zlatno doba i da je kasa puna, vi politicari zivite sigurno u zlatno doba na grbaci obicnih ljudi i posle se kao cudite zasto svako ko nesto zna odlazi odavde a svakim danom nas na to terate vasim postupcima!!! U makedoniji porez 10% a ovi nasi se setili da skinu i gace sa coveka i nabili porez preko 50% i sad ce jos nabijati i kamate pa biti 80% harac!.

  • Bbbb

    2. novembar 2020 | 10:08

    Razumem porez. Ok. Razumem zdravstveno. Ok. Ono sto ne razumem je 25% pio i 0.75% osiguranje za nezaposlenost. nezaposlen da placa za nezaposlenost? Da li imam neka prava kod honorarnog internet poslodavca? Ne! Da li imam placen godisnji odmor? NE! Da li mi ide staz? NE? DA li mi kad ne nadjem posao mesec dana drzava placa osiguranje u slucaju nezaposlenosti? Ne! D li trudna frilenserka ima porodiljsko od skoro 2 godine? NE! Pa ko je smislio taj PIO deo os 26 % i nezaposlenost of 0.75%? Neko 2003 godine kome nije ni bilo bitno jer ta grana nije ni postojala, pa nazvrljao nesto na papir... Zaposlen covek placa ove stavke koje sam oznacio sa ne. A kod frilensera je PLATI! A KAD PITAMO izvinite a sta to placamo? Odgovor je : pa nista, nemate niti jednu benificiju koje ina zaposlen covek koji uplacuje u pio fond. Ni jedno pravo i beneficiju ne ostvarujemo za nesto sto placamo.. Zakon iz 2003. Dobro se ne pozvase na neki Titov zakon za oporezivanje radnika na internetu.... 5 godina unazad...

  • Krle

    1. novembar 2020 | 17:29

    Ako hoces da organizujes takmicenje u smisljanju izgovora samo kazi srbima da treba da plate porez.

  • Hmm

    30. oktobar 2020 | 20:52

    Kad si mini privatnik i kad sve platis drzvavi uvek radis za dzabe...

  • Nn

    30. oktobar 2020 | 16:56

    Naravno da treba da se plati porez, ali 65% celokupne zarade za prethodnih 5 godina??(da, to je krajnji procenat kad se uračuna kamata) U roku od 15 dana? Pa sve I da neko želi da plati - KAKO?? I onaj ko je zarađivao 300eur i onaj ko je zarađivao 1500eur sigurno nije odvajao 5 godina 65% svega na stranu. Smislite nešto ljudski

  • Milijana

    29. oktobar 2020 | 17:29

    Neverovatno koliko komentara negativnih, sa sve indicijama da beze van Srbije ako dođe do naplate.. e pa lepo placajte porez kao svi sto placamo! Nema tu puno filozofije! Zasto bi vi izbegavali a mi svi placali! Porez plati da ti se dobrom vrati 😉 Bravo za PU!!!

    • 30. oktobar 2020 | 07:18

      Maja

      @Milijana

      E gledajuci like i unlike u ovom komentaru, tako je i procentualno ko placa, ko ne plaća.. Sede za računarima i tapkaju unlike i parice im ležu od časova i prodaja! Bravo Milijana za komentar!

    • 30. oktobar 2020 | 09:14

      Tijana

      @Milijana

      Konačno normalni komentari! Bravo za Milijanu i Maju. POREZ SE PLAĆA GOSPODO !

    • 30. oktobar 2020 | 09:16

      Milka

      @Milijana

      Bravo za komentare! POREZ SE PLAĆA!

    • 30. oktobar 2020 | 10:52

      Darko

      @Milijana

      Ne radi se tu o placanju poreza, svi bi mi platili problem je sto nas sistem ne prepoznaje i preterano su ogromne porezke stope. A kao najveci problem je to sto hoce da naplate retroaktivno, koje je pudalastina. Prvo niko nema para za to i prosto je nemogu ce to platiti tek tako. Da su nas samo upozorili i naveli da moramo da se prijavimo mi bi svi morali, a bilo bi manje vise ok ali oni to znaju pa hoce sto vise da zgrabe.

    • 31. oktobar 2020 | 23:13

      Milos

      @Milijana

      Porez se ne moze naplatiti zbog ugovora Srbije sa drugim zemljama o zabrani dvostrukog oporezivanja a doprinosi se odnose na osobe u radnom odnosu sa tim firmama a 99 posto njih nije u radnom odnosu.

    • 4. novembar 2020 | 15:58

      Coka

      @Milijana

      Vas dve ste verovatno na državnim jaslama, pa imate i bolovanje i trudničko i porodiljsko, ja kao frilenser treba sve to da platim a da nemam ništa. Porez hoću da platim, doprinose ne jer ne mogu nijedan da koristim. Na stranu to što je moja zarada već oporezovana u zemlji iz koje je došla. Kako ste se samo obradovale tuđoj nesreći, drage moje gospođetine, ali zaigraće mečka i vama, pa da vidim hoćete li moći da ležite kući posle porođaja ili ćete da držite časove sa koncima dole, kao ja. Želim i vama da vam se gospoda iz poreske smeju kad ih pitate šta i kako, da vas vraćaju jer im "ne treba vaših 300 dolara" Pa onda samo jednog dana da vas klepe, da se malo i ja smejem.

    • 6. novembar 2020 | 16:41

      Coka

      @Milijana

      Ljudi koji tepaju novcu i zovu ga "parice"- pa sve mi je jasno sa kim imam posla. Mislite da novac samo kaplje, a mi ne radimo ništa? Gospoja, ako zarađujete iz inostranstva tu mora da se radi, nije kao kod vas u preduzeću, pijete kafu kad hoćete, a na pauzi radite nokte. To o čemu ja pričam vi ne možete ni da pojmite, jer vaša znanja nisu konkuretna na svetskom tržištu, vi možete samo ovde da se uhlebite. Po svemu sudeći, vi ste od onih plaćenih stranačkih profila koji za minimalac botuje po portalima. Bilo bi me sramota da od tog hleba hranim decu, no dobro, nemamo svi isti obraz.

  • Vladan

    29. oktobar 2020 | 09:48

    Evo prostog objašnjenja apsurdnosti i nužnosti izmena zakona o oporezivanju: Ko su Gejmeri i Jutjuberi (najveći broj)? Tinejdžeri - deca. Svakodnevno se utrkuju među sobom ko će imati više pratilaca da bi im njihovo strimovanje igranja pokriveno reklamicama donelo neku kintu, kupili bolju tastaturu ili grafičku kartu, a oni najveštiji možda i bolji comp. I, sad je pitanje - kako i da li maloletnoj osobi naplatiti doprinose 30% kad ni ličnu kartu još nemaju a na udaru su Poreske uprave? Da li je 20% poreza previše za njih kad se u Srbiji drugima na platu uzima 10% i postoji neoporezovani deo 16.300,00? Sutra će možda ta deca ući u sve traženiju i odlično plaćenu gejming industriju, gde bez ovih iskustava i veština nemaju šanse. Znači do izbora "mi smo za decu", posle izbora "drpajmo decu i njihove roditelje na čiji račun im je stigla dečja uplata)". Ko su najčešći Frilenceri? - Studenti, nezaposlena lica, tehnološki viškovi. Ne traže socijalnu pomoć od države ili od roditelja (koje možda nemaju). Snađu se i naplate svoje znanje od stranaca. Da li i njih treba drati doprinosima i porezima kad su im primanja nesigurna i neredovna i često u visini minimalca u Srbiji? Prilagodite gospodo poslanici svoje zakone ovim kategorijama i sve će biti legalizovano!

    • 29. oktobar 2020 | 10:10

      sasa

      @Vladan

      A kako su podizali novac kao maloletna lica?

    • 30. oktobar 2020 | 01:44

      Luka

      @Vladan

      Tako sto mozes imati tekuci i devizni racun na svoje ime kao maloletnik po zakonu sve sto ti treba je da roditelj dodje jednom i potpise sa tobom neki dokument.

  • To je

    29. oktobar 2020 | 07:37

    Protivzakonito. Jos jedan dokaz halave vlasti.

  • Radovan

    29. oktobar 2020 | 00:49

    Skroz nerealna prica da je 50% poreza. Sad ko plati plati, a bice to nekih 15 do 20%. Ali svakako da treba porez da se placa.

  • Crnogorac sa papirima Srbije bree

    29. oktobar 2020 | 00:10

    A oce biti poreza na diplome što su naši rukovodioci nabavili na crno.ja ću raditi na crno dokle god ne pohapsite ljude sa lažnim diplomama . Porez neću da platim vulinovoj tetki i Tomi diplomi

  • Đeković Crnogorac sa srpskim papirima

    29. oktobar 2020 | 00:03

    Dali i mi brate koji kraduckamo po zapadu treba da prijavim zaradu bree

  • Konjobrat

    28. oktobar 2020 | 23:47

    Samooporezivanje = samoobrezivanje.

  • The new saint

    28. oktobar 2020 | 23:30

    I baka prase da plati porez, retroaktivno :) nešto mi je sumnjiv da je išta platio :)

  • supergnu

    28. oktobar 2020 | 23:10

    A zadrugari? Da li i oni placaju?🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️😂😂😂

  • Mira

    28. oktobar 2020 | 22:47

    Sta je sa advokatima? Na njih ne smete?!

    • 28. oktobar 2020 | 23:19

      Ja

      @Mira

      Advokati placaju porez, kao i zadrugari i ostali koje spominjete.

    • 29. oktobar 2020 | 07:35

      J. D

      @Mira

      Sta se gubis

    • 29. oktobar 2020 | 08:16

      Zoran

      @Mira

      Pa ako placaju porez advokati sto strajkovase, bunise se da ne daju fiskalne racune. Placaju porez pausalno Ma nemoj.

  • Djole

    28. oktobar 2020 | 22:41

    Pa ja sam mlad čovek isto zaradio sam pare sam bez ikakve pomoći države. Napravio sam firmu zaposlio sam ljude i šta sada? Ja ne treba da plaćam porez jer mi država nije pomogla? Meni država čak i odmaze umesto da pomaže. Radim po 12+ sati svaki dan porezi katastrofa. I onda dovedu stranu firmu plate im da dodju daju im pare za svakog čoveka kojeg zaposle, oslobode poreza i svašta nešto, a meni koji isto to radim ovde ne pada im na pamet da mi pomognu ili ponude iste uslove? Zar nije bolje unaprediti svoje firme koje će tu ostati a ne davati nekim koji će najverovatnije otići čim se te pare potroše?

  • Kejt

    28. oktobar 2020 | 22:34

    Predajem strani jezik preko interneta. Onog momenta kad dodju da mi uzmu porez, odoh iz drzave i radicu u inostranstvu, jer mogucnosti ima(kao sto ce vecina i da uradi).

    • 28. oktobar 2020 | 23:10

      Go go

      @Kejt

      Radim u fabrici 30 godina, I sve vreme placam porez po automatizmu. Ostacu ovde.

    • 28. oktobar 2020 | 23:17

      Pitanje

      @Kejt

      I tamo ces da platis porez i neces se buniti licemeru. Ovde na birou, socijali a preko neta kaplje lova. Muka mi je od vas sto prodajete veru za veceru.

    • 28. oktobar 2020 | 23:18

      Ja

      @Kejt

      Hoces tamo placati porez? Naravno da hoces i neces se buniti. U celom svetu se placa porez.

    • 28. oktobar 2020 | 23:26

      Komentar

      @Kejt

      A zasto ti ne bi placala porez na zaradu? I obican radnik placa. A tamo gde ces da bezis se isto placa.

    • 28. oktobar 2020 | 23:27

      Miki

      @Kejt

      Idi, da se odvoji zito od kukolja. Ima i nas sto ne prodajemo veru za veceru i nismo autosovinisti. Zanimljivo da sve sto vam ovde smeta, tamo vam ne smeta i prihvatate.

    • 29. oktobar 2020 | 08:17

      Zoran

      @Kejt

      Auh odlican komentar. Svaka cast.

    • 22. novembar 2020 | 18:56

      Kejt

      @Kejt

      Nije moj problem sto je tvoja strucnost rad u fabrici

    • 22. novembar 2020 | 18:57

      kejt_winslet

      @Kejt

      Tacno , PU ce da mi naplacuje porez redovno , svakog meseca, a ne retroaktivno-zelenaski 80% posle 5 godina

    • 22. novembar 2020 | 18:59

      kejt_winslet

      @Kejt

      Da , placacu porez redovno svakog meseca kako jer je PU u stanju da radi svoj posao. Necu placati retroaktivno-zelenaski 80% poreza

    • 22. novembar 2020 | 19:00

      kejt_winslet

      @Kejt

      komentar sa jeftinim floskolama i 0 argumenata. Nemam sta ni da ti odgovorim

  • Fenix

    28. oktobar 2020 | 22:12

    Sramota, drpaj od naroda, drpaj od snalazljivih ljudi. Ne bi se ljudi dovijali da imaju pristojne poslove i plate. Minimalac je bedan, koliko ode na račune?! Pa posle živi ceo mesec sa 15000... Jadni smo mi i bedni, a snalazljivog udri, otmi mu sve... Mi bre sami sebe ugnjetavamo.

  • Bravo jbt BRAVO...

    28. oktobar 2020 | 21:20

    Likovi mnogi voze auta (uzduz i poreko cele Srbije od malog sela do velikog grada) od par destina hiljada evra a ne mali broj njih i preko stotinu hiljada stanovi kuce jahte itd itd nigde zaposleni preko 30 krivicnih prijava a ni dana zatvora.... Od tkz frelensovanja ili bilo kakve druge postene zarade preko neta znaju samo eventualno to da upisu u google search. I tako zive dok ih neko ne rokne a te poreske nigde nema,kao ni u slucaju milonskih(evri su u ptanju ) utaju cak ima i zvanicna lista a jos veci broj njih cak i nisu na listi plus pevaci pevaljke pa ovde cak i obicni butikasi zgrcu milone od svercovane robe za koju cak i ne izdaju racun fiskalni. I svima njima i jos mnogim drugim muljatorima lopovima kriminalcima itd je jedno zajedncko a to je novac em sto nelegalno zaradju vec novac uzimaju od ovog narod i iznose napolje van Srbijie. I pored buljuka takvih koji se slobodno setaju vi bi u zatvor nekog ko zaradi na posten nacin par stotina evra od nekog Nemca ,Amerikanca itd i te pare unese u Srbiju... Nema dalje od ovog jbt ovo je dno ...

  • Dosta Lopovluka

    28. oktobar 2020 | 21:11

    A advokati, taksisti, popovi, pevačice/pevači? A Vulin? A test samostalnosti, kojim oteraste hiljade pausalaca. Korumpirana drzava uspostavlja lažni autoritet na najslabijima i najpametnijima, pod izgovorom zakona starog 20 godina. Da naplatite PIO, zdravstveno, osiguranje od nezaposlenosti od nezaposlenog coveka? Porez je ok i niko ne bezi od poreza, ali vi trazite od tih ljudi 55% od svake uplate! PIO a ne priznate radni staž jer ne priznate zanimanje... Potpuno ludilo, treba ljude obrazovati na koji nacin PU postupa, pokusava da predstavi da traze samo porez, skriva se da je iznos i do 80% od svake uplate! Skriva se da je tim ljudima uvodjenjem testa samostalnosti praktično onemogućila da udju u legalne tokove... Najbolje da se svi frilenceri prijave na socijalu. Za našu decu... Izađimo na ulice!

    • 28. oktobar 2020 | 21:29

      Taksista

      @Dosta Lopovluka

      Taksisti plaćaju svoje obaveze redovno. Taksisti su paušalci ako razumeš. BRINI SVOJU BRIGU, PUSTI MENE DA TAKSIRAM.

    • 28. oktobar 2020 | 22:10

      Nebojša

      @Dosta Lopovluka

      Zele da oporezuju cak i to sto ljudi salju kao poklon ili za izdrzavanje svojim porodicama. To je sumanuto. Apljacke javnih preduzeca su OK. To ih ne zanima. Porezi i doprinosi na plate su 61%. Primer 100.000 dinara i platite 61.000 dinara poreza i doprinosa a sa zdravstvenom knjizicom NE MOZETE nigde sem u svom gradu da se lecite i idete kod doktora sto je skandal. E sada ako od bruto plate odnosno prihoda to isto oporezujete onda je to 37, 8882%. To znaci klasicnu pljacku ako se oporezuje sa 40% ili 55,36%, a ima primera koje odvale i sa 80%. To je tako dokle se cuti i nema brige koga birati na izborima, nego se biraju lencuge, neznalice, pohlepni, mediokriteti, pljackasi. Drzava im nije nasla posao nego oni sami. A zasto onda po isttom principu ne OPOREZUJU NVO, nego se predsednik hvali kako je to dobro jer trose u Srbiji, a nije dobro sto frilenseri trose. Ja smatram placanje poreza patriotiumom prvog reda ali oni tolerisu rad na crno, placanje minimalca a ostatak u kesu, uvoz polovne opreme na kilo a prodaja na komade i sve na crno. Meni su poslali opomenu 2018 na 0,26 dinara nepostojeceg duga jer sam bio u preplati 6000 dinara, a samo postanska markica je kostala tada 23 dinara i jos trazili da se odreknrm plusa i da platim kamatu za nepostojeci dug. A kada sam im dao adrese za tri lokacije gde se radi sve na crno dok ja idiot placam sve poreze, rekli su nije to njihov a ni moj posao i da oni gledaju samo registrovana preduzeca. Zaista banditizam prve vrste.

  • Pastrik

    28. oktobar 2020 | 21:09

    Porez moraju svi da placaju,onda treba i sportise,pevace,umetnike.......sve nema pojedinaca

    • 28. oktobar 2020 | 21:22

      DRagutin

      @Pastrik

      Tako je, ali ako je te pare zaradio u Srbiji! A ako je te pare zaradio preko i verovatno je već platio porez na njih tamo gde ih je zaradio (I da nije platio porez preko u inostranstvu, NIJE IH ZARADIO U SRBIJI) zašto da onda ponovo plaća Srbiji porez koja mu ništa nije ni pomogla ni dala ? Ako smo počeli toliko da se mrzimo kao narod onda bolje i da nestanemo!

    • 28. oktobar 2020 | 21:43

      Miki

      @Pastrik

      Pa nije to baš tako kao što bi ti voleo.Novak pare zaradjuje u inostranstvu i da ne bi plaćao ovaj porez u Srbiji ili recimo Francuskoj postao je resident Monaka.Možeš i ti isto, niko ti ne brani,jedino što moraš da kupiš nekretninu tamo.Pa i Depardje je napustio Francusku i otišao da živi u Rusiji,zbog poreza.Zbog iste stvari Bitlsi su se preselili u USA iz GB.Vidiš nisi ti jedini sa tim problemom.I ja bih voleo da ne plaćam porez i PIO i knjigovodju i porez na nekretninu radnje i komunalije i firmarinu i ............ali ne može batice.

    • 28. oktobar 2020 | 23:24

      Ja

      @Pastrik

      Dragutine ne tropi. Oni ne placaju porez nigde. Zamisli nasa firma da ne placa porez na robu koju izvozi. Porez mora biti nizi ali i oni ga moraju placati.

  • ruralni srbin

    28. oktobar 2020 | 20:47

    Kako da budem frilenser i da imam mnogo para a da se zezam?Hvala.Porez ocu da placam.Hvala jos jednom.

  • revolution

    28. oktobar 2020 | 20:40

    a sta ce se desiti ako niko od freelancera na plati porez.....svih 100000 ce ih strpati u zatvor....ili ce im blokirati racune......poreska je znala za skok priliva para iz inostranstva na osnovu ugovora o radu ili nadoknade ali nije radila...kao i uvek...nista....samo prete zatvorom ako ne platis.....znam gomilu biznismena koji duguju ogromne sume za porewz vfec deceniju....oni nisu u zatvoru vec i dan danas rade i da...i dan danas ne placaju porez.

  • Hmhm

    28. oktobar 2020 | 20:34

    Da se uvede i porez na baksis pevacica, pevaljki i pevaca, bar da bude 70%, jer se lako i brzo zaradjuje i mnogo prikriva...

  • Gagac

    28. oktobar 2020 | 20:29

    Pa evo... Za 100 priloga na YouTube za skoro godinu dana i 500000 pregleda zaradio sam 84 evra.... Tražili mi broj računa u Srbiji ja poslao. Stiglo za 10 dana u banci mi uzeli malo više od 10 evra za njihove usluge. Pare sam ostavio u banci jer mi te pare ništa ne znače jer sam zaposlen. Sad očekujem da mi država naplati porez na štednji ulog koji banka obračunava svake Nove godine. Porez će biti nešto malo niži nego što ću dobiti kamatu na štednju. Pošto neću da prijavim porez na zaradu iz inostranstvu jer će mi uzeti još 35 evra.... Ja ću sačekati dae kazne sa nadam se 5000 dinara i da mi ostane 25 evra. You tubu ću javiti da mi ne šalju više ništa. Ako može nek ostane na mom adsensu ili ću pokloniti gladno deci afričke. Ovim lopurdama nedam. Inače uredno plaćam porez na nekretnine koje imam a i koje nemam jer 30 god čekam da mi legalizuju podrum od 23 m2 u kome stanujem sa ženom ali zato poresko rešenje stiže svake godine sa iznosom poreza kao da stanujem u krugu dvojke a ne u prigradskom naselju. Nedam pare uzmite sami....

  • Misko

    28. oktobar 2020 | 20:11

    Ovi jadni ljudi koji sad moraju da plaćaju poreze su dovedeni u ne ravnopravni položaj u odnosu na druge poreske obveznike koji duguju milione evra za poreze i nikom nista.

  • Gg

    28. oktobar 2020 | 19:52

    Porez mora da se placa i tacka. Svi.

    • 28. oktobar 2020 | 20:14

      Bobi

      @Gg

      Poreze plaća samo radnička klasa i sirotinja.

    • 28. oktobar 2020 | 23:53

      a

      @Gg

      Verovatno imate zavrsenu samo osnovnu skolu, radite po 12 sati popunjavate rafove u maxi-u ili amanu za 30000 pa vam smeta sto obrazovni ljudi zaradjuju vise

    • 29. oktobar 2020 | 08:22

      Zoran

      @Gg

      Obrazovani ljudi i treba da imaju mnogo veca primanja ali treba i porez da placaju kao svuda u svetu. Kao obrazovani ljudi to bi trebali da znaju a ne neobrazovani da placaju porez koji rade za 30 000 din.

    • 29. oktobar 2020 | 09:48

      a

      @Gg

      U tome i jeste poenta cele price. Ljudi koji rade za 30 000 i ne placaju porez. Porez placa poslodavac, da je u rukama tih radnika da biraju naravno da bi i oni pokusali da uklone ili bar smanje porez. Ali posto je placanje poreza do poslodavca hajde da svi kolektivno napadnemo ljude koji se pobune. Sto se tice toga da se placa porez u drugim zemljama vidim da svi kolektivno skacu na neproverene informacije. Informacije koje sam ja prikupio sto pretragom putem interneta sto informisanjem prijatelja iz raznih zemalja sveta, porezi za takozvane "freelansing" poslove iznose od 0 do 15 % i u vecini je to 0% jer je to novac koji se unosi u drzavu i povecava budzet sam po sebi sto ljudi plate sa tim parama namirnice na koje ide pdv, sto se tice zemalja koje naplacuju vise to su Amerika, Kanada i Srbija sa neverovatnih 50% (cak nas PDV iznosi nesto vise od 50%) i mi se merimo sa velikanima kojima je prosecno primenja 12-15 e po satu. Niko ne bi imao nista protiv placanja poreza da tu postoje neke regulisane povlastice ili da se pomogne takvim ljudima.Jer neko ko radi mesec dana za 400e (da bi imao zaradu donekle normalnu za zivot) dolazi sad porez za 50% i neko je radio citav mesec za 200 e Neke zemlje daju povlastice primera radi: Pocetni ulog drzave u iznosu od 7.500 e (Nemacka), popuste ili povlastice na nabavku materijala (sto kancelarijskog sto higijenskog) i placaju godisnji odmor u iznosu od polovine prosecne zarade. Samo mi da naplatimo i supe posle sto idemo iz Drzave

  • Boze sacuvaj

    28. oktobar 2020 | 19:50

    45-50% poreza?!Vi normalni?!

  • I

    28. oktobar 2020 | 19:36

    Strasno! Javasluk!

  • Srbin

    28. oktobar 2020 | 19:33

    Koje je zanimanje taj " Frilenser " ??? Zašto bi i oni, i pevači i pevaljke, i sl. bili izuzeti plaćanja poreza ??? A znaju da traže od Države da im pomogne, a da plate porez Državi - to zaboravimo. A time pomažu Državi i onima koji žive u njoj i od nje.

    • 28. oktobar 2020 | 19:59

      Boško

      @Srbin

      Frilenseri su uglavnom mladi ljudi koji svojim znanjem, u ogromnoj konkurenciji, uspevaju da zarade novac preko interneta. Bez sendviča, partijskih kjnižica, veza. Samo svojim znanjem i trudom uz bukvalno milione drugih iz celog sveta. Sav novac koji zarade potroše u Srbiji na proizvode i usluge koji su već oporezovani. Umesto da Srbija maksimalno pomogne i olakša tim ljudima, ona deli 10 hiljada evra po radniku stranim investitorima, daje im besplatnu struju, vodu i plaća dopeinose umesto njih. Nadam se da je malo jasnije u čemu je problem.

    • 28. oktobar 2020 | 20:24

      Voja

      @Srbin

      Ti si klasična neznalica koja pise o temi o kojoj pojma nema. Ti frilenseri unesu vise para u drzavu od gomile onih koji samo uzimaju i ne pada im na pamet da plate bilo kakav porez...

    • 28. oktobar 2020 | 21:30

      Pitanje

      @Srbin

      @DRagutin Bosko vas dvojica nemate pojma. Pa i radnik u Srbiji trosi pare na proizvode na koje je placen porez pa opet mora da plati porez na platu, pio i zdravstveno. Izgovor vam je glup do bola.

    • 28. oktobar 2020 | 22:04

      Boško

      @Srbin

      Stvarno nije komplikovano da se shvati, već piše u drugim komentarima: čak i da frilenser u Srbiji plati doprinose, PIO ne prihvata i ne priznaje staž niti imaš zdravstveno. Zakon ne poznaje frilensere, ali država očigledno poznaje novac koji su zaradili. Stopa poreza je sumanuta. Za poređenje, jedna Bugarska je ukinula doprinose u IT sektoru, a porez im je 10%. Pa vi sad uporedite sa ovim što piše u članku i šta radi majka Srbija.

    • 28. oktobar 2020 | 22:06

      milan

      @Srbin

      Evo ja sam taj radnik koji je zaposlen i državi plaćam pio, porez i zdravstveno svaki mesec u iznosu za puni iznps plate, nikada nisam bio prijavljen na minimalac, za 20 godina koliko radim samo za zdravstveno sam izzdvojio ako se izračuna desettak hiljada evra, a ni jednu uslugi nikada nisam tražio i prvi put prošle godine mi trebalo da sninim krve sudove nogu i kažu nemamo, dugo se čeka, idite privatno, ej, idite privatno, a dinar nisam iskoristio od 20 godina koliko sam plaćao to zdravstveno. kada odem u penziju, isto će tako neko da dođe da mi je smanji ili da izmisli da više i ne postoji. I još za vreme ove korone, pošto sam bio u karantinu, trebala mi neka potvrda za posao o produženju izolacije, 15 telefona sam okrenuo da nađem koga treba i na kraju kada sam dobio kaže lik sa druge strane 'otkud vam ovaj broj', ej, 20 godina ja plaćam zdravstveno da bi mi neko reko 'otkuda vam ovaj broj'

    • 28. oktobar 2020 | 23:23

      Pitanje

      @Srbin

      @Bosko opet lazes i lupetas. Pio i zdravstveno mozes da placas i sam bez da si zaposlen. Porez jeste visok, ali vi postavljate pitanje da li moraju placati porez i izgovor vam da pare trose u Srbiji, suludo.

    • 11. novembar 2021 | 17:33

      aca

      @Srbin

      ne,ne,pazite ovako. novac koji neka firma zaradi u srbiji i onaj ko dovlaci pare iz inostranstva,to je skroz razlicito. te dve kategorije moraju skroz razlicito da se tretiraju. jer u srbiji uzimas novac od gradjana za ugluge kao firma,uzimas domaci novac koji ide u tvoj dzep. u Rumuniji postoji kategorija u poreskoj upravi koja se zove SMALL BUSINESS (mali biznis). tu spada frilens sektor,gde je porez 6%. i mnoge druge drzave,naravno. jedino te neke male okupirane balkanske prcije kao bosna i srbija,udarile na jadne frilensere. cak ni bugarska,crna gora i makedonija jos uvek nisu trazile poreze od frilensera,niti donele taj zakon. znaci sve je vec odavno reseno po pitanju frilensera,tamo gde je neki normalan narod i normalna vlast. a ovde,odjednom resili da frilensere tretiraju isto kao da smo kompanija sa kamionima koja nelegalno i neprijavljeno vrsi transport. hahah. ili kao da si otvorio pekaru,a nisi prijavio. da sam vlast,stavio bih 5% za frilensere,i po zelji penziono. na taj nacin mozda bih naterao iz okolnih drzava slicne mlade ljude da dodju ovde da posluju.

  • Pera

    28. oktobar 2020 | 19:30

    Red je red plati pa se klati

    • 28. oktobar 2020 | 22:07

      Fenix

      @Pera

      Red?! A da nije malo mnogo 50% ??? Koliko ti dajes drzavi kad primis platu, jel toliko, 50% ???

  • Soki

    28. oktobar 2020 | 19:27

    Da li tu spada i trgovanje na berzi preko Foreksa?

  • xxx

    28. oktobar 2020 | 19:23

    Svi da placaju!!!! Ako moze nama od crkavica od plata po 30000 din da se uzima moze svima koji zgrcu veliku lovu a drzavi ne placaju nista!!!

    • 28. oktobar 2020 | 20:26

      Voja

      @xxx

      Znaci,ako nemam ja,neka nemaju ni drugi ? Ko je tebi kriv sto radis za 30 000 ? Malo ti je ? Idi na gradjevinu i zaradi 20€ dnevno,prijavice te neko... Ne...najlakse je kukati i gledati u tudje dvoriste.

    • 28. oktobar 2020 | 22:21

      Srdjan

      @xxx

      @xxx E, ako si nam rekao. Još sa 4 uzvičnika!!!! To valjda da te bolje čujemo. Samo zato što si ti to rekao, evo odma' da platimo. Inače, zar nije rečeno da je prosečna plata u Srbiji 500 evra? Gde si ti našao posao za 250?

  • Majstor

    28. oktobar 2020 | 19:21

    Šta će nama veći zatvor od ove države.

  • Sale71

    28. oktobar 2020 | 19:12

    Hoće li i tetkino čedo platiti porez na lovu iz Kanade???

  • Sibin

    28. oktobar 2020 | 19:07

    A pevaci i pevaljke???

  • Праведник

    28. oktobar 2020 | 19:06

    По српски: офшор и лаку ноћ, па тетки нека наплаћују. 10к еурића можеш преко границе унети и да те цмоке у дебело месо. Ко схвата, користиће...

  • A

    28. oktobar 2020 | 19:05

    Ako ja za svaki honorar zarađen u Srbiji plaćam porez oko 40%, zašto ne bi i oni koji zarađuju na ovaj način?

    • 28. oktobar 2020 | 19:27

      Boško

      @A

      Zato što Srbija u 2020. godini ne prepoznaje frilensing kao delatnost. Vi platite porez i doprinose, nemate staž i zdravstveno. Praktično poklanjate ogroman deo novca državi nizašta. Ako registrujete firmu, nameti stižu bez obzira imate li posla, a frilenseri često nemaju redovan mesečni prihod. Ukratko, pljačka ljudi koji svojim znanjem uspevaju da unesu i potroše novac u Srbiji.

    • 28. oktobar 2020 | 20:01

      BB

      @A

      Ako neces da placas porez, kao mi koji placamo, idi tamo gde se ne placa,(a gde je to?)samo znaj da je neko placao porez i punio budžet za prosvetu i tvoje profesore kad si se skolovao i za zdravstvo kada si se lečio,i za saobraćaj kad si putovao do faksa,...porez se svuda placa na prihode, da li je prevelik to je druga stvar...???

    • 28. oktobar 2020 | 23:54

      t

      @A

      Sto se tice prosvetnih radnika vecina je placena za ono sto i ne rade, dosta njih od kada je uvedeno online vodjenje nastave se umesto 8 sati ne udostoji ni da prisustvuje 30 minuta za studente kojima je to neophodno, sto se tice poreza za freelansere u drugim zemljama je to od 0 to 15% (u vecini je 0% jer se novac na taj nacin unosi od stranih investitora i stranih firmi i trosi u zemilj). Ko ce nekom freelanseru da osigura to da ga neki stranac nece nakon mesec dana rada zeznuti i otici sa novcem, da li mene drzava u tom momentu zakonski stiti za taj izgubljeni novac. Da li mi neko daje odstetu na ulozen novac u opremu, racunar, tastaturu mis i slicno sto je potrosni materijal. Treba da se placa retroaktivno zdravstveno u proteklih par godina koje neko mozda i nije koristio. I ne puni drzava budzet od poreza nego da iznese novac i placa vile po Americi. Sav novac koji sam zaradio ulozio sam u drzavu, dinar nisam iskoristio preko. Ali izgleda sav novac koji se zaradi putem PayPala (ne moze drzava da oporezuje dok se taj novac ne preuzme na domaci racun) treba placati na inostranim sajtovima pa da punimo budzet drugih zemalja koje to i postuju. A ljudi koji skacu da treba da se placa porez su uglavnom neobrazovani ljudi koji nisu zavrsili fakultet i koji ne mogu na ovaj nacin da zarade pare.

  • Čiča

    28. oktobar 2020 | 19:03

    Glasali ste

    • 28. oktobar 2020 | 19:30

      Srbin

      @Čiča

      Ti mora da si jedan od njih, pa te pogadja što moraš da platiš porez. Strašno, za sve vam je vlast kriva, kao da je DOS bio dobar.

    • 28. oktobar 2020 | 19:49

      @Srbin

      @Čiča

      Druze da se imalo razumes u nesto, znao bi da frilensing ne spada u nikakvu delatnost, samim tim placaju porez nizasta, a nemaju zdravstveno i ne ide im staz. Posto vidim da telegraf nigde nije objavio jednu vest pa cu ti ja reci da je doneta odluka da ce se placati porez na pomocne objekte, a u to spadaju podrumi, supe za smestaj ogreva, bunari, rezervoari, kotlarnice, zgrade za smestaj zivotinja, ambari, pa cak i nadstresnice sa osnovom vecom od 10 kvadratnih metara. Pa eto ti za koje si glasao pronalaze nacine kako da izmuzu jos vise para od ovih gradjana