Telegraf na IFA u Berlinu: Potrošači danas znaju šta žele od kućnih aparata, kompanije ih spremno prate
Štednja je izgleda reč koja će obeležiti period pred nama, i to optimalnim korišćenjem baš kućnih aparata i bele tehnike. To je i jedna od važnih tema na upravo otvorenom IFA sajmu u Berlinu, pa gotovo svaki štand ima agendu o energetskoj efikasnosti.
Počeo je jedan od najvećih sajmova potrošačke elektronike kojem prisustvuje i Telegraf Biznis, a više od 1.000 kompanija predstaviće od danas do 6. septembra svoje novitete. Kako je ovo prvi sajam posle pandemije za širu publiku, očekuje se velika poseta, a prepun press centar obećava najzanimljivije vesti iz ove industrije.
Kapacitet sajma je više od 200.000 posetilaca.
Kažu, tehnologija se vratila! Odnosno, nije zapravo ni nestajala, već sada sija u svom punom sjaju.
Štandovi nude sve od pametnih telefona i tableta, televizora i monitora do usisavača, fenova, frižidera i svega onoga što u našim kućama i stanovima ali i kancelarijama radi na struju.
Kako to obično biva, najveći brendovi su svoje ekskluzive predstvili dan pre početka sajma, pa su posebnu pažnju privukli televizori i njihove nove funkcionalnosti. Da će baš fokus biti na ovim uređajima ide u prilog i činjenica da će sve oči biti uprte u Svetsko prvenstvo u fudbalu koje se održava ove godine.
Na sajmu je i Comtrade sa svojim brendom Tesla. Kompanija na 220 kvadrata predstavlja svoje proizvode, a štand je prepun interaktivnih eksponata koji pokazuju kako tehnologija nije rezervisana samo za privilegovanu manjinu, već deo svakodnevice svih nas.
A to je jedna od ključnih tema ovogodišnjeg foruma.
Osim štednje i energetske efikasnosti, predstavnici na sajmu pokazali su da idu u korak s promenama navika kupaca. Naime, sve veće razumevanje tehnologije podiže očekivanja potrošača.
Upravo ulaganje u inovacije i preferencije uređaja koji su se posebno koristili tokom tada od kuće, omogućili su proizvođačima i brendovima dobru poziciju da se odvoje od konkurencije.
Personalizovane digitalne funkcije još uvek suviše retko ostvaruju puni potencijal, a tokom pandemije koronavirusa, potrošači su značajno poboljšali svoje razumevanje tehnologije. Ne samo da se pametni telefoni i sistemi za video konferencije koriste sa sve većim samopouzdanjem, već su se, u doba rada kod kuće, stavovi potrošača prema korišćenju podataka takođe pomerili od skepticizma ka otvorenosti.
Kako pokazuje poslednje IFA istraživanje, 74 odsto potrošača u Nemačkoj spremno je da dozvoli skladištenje više podataka, sve dok vide konkretnu korist u tome. Iz tog razloga, važno je da proizvođači neguju precizno razumevanje želja kupaca i gde je moguće, da generišu odgovarajuću digitalnu dodatu vrednost.
Moj toster, moj frižider, moj tablet
Kako se dalje navodi u IFA straživanju, u doba koronavirusa, ljudi su postali emocionalnije vezani za svoje kućne aparate i potrošačku elektroniku. Prema sopstvenom mišljenju, 60 odsto potrošača u Nemačkoj više ceni svoje elektronske uređaje kao osnovne saigrače u svakodnevnom životu nego što su to činili pre pandemije.
Samo 17 odsto se nije saglasio sa ovom izjavom u studiji.
Stručnjaci za robu široke potrošnje ističu da čak i potrošači koji su bili manje upućeni u tehnologiju odjednom su morali da se pozabave njome zboga rada kod kuće, kju ar kodovima za registraciju u restoranima i digitalnim sertifikatima o vakcinaciji na svojim pametnim telefona.
Činjenica je, utisak je ovde na IFA, da su aplikacije koje su zbog korone primorale ljude da se više okrenu tehnologiji, nastaviti da imaju pozitivne efekte učenja i navikavanja i nakon završetka pandemije, što će pripremiti teren za dalje značajne ponude iz sveta elektronike.
Ključne teme na sajmu su povezanost, održivost, mobilni uređaji, kućni aparati i deglobalizacija.
(V.B.)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Перагеније
Полако нестаје основна полуга Запада - помама куповине у потрошачком друштву. Ствари се доводе у ред - ваљда ће ускоро и рекламе да "о'ладе"...
Podelite komentar