Da li će pojeftiniti rezervni delovi bele tehnike i koliko se u cenu "ugrađuje" jedan TV panel

  • 0

IFA je ove godine okupila više od 1.000 kompanija koje su se utrkivale ponudama kućnih aparata i elektronike. S druge strane, radilo se i na digitalnim alatima koji mogu da pomognu malim i srednjim preduzećima da poboljšaju svoju konkurentnost.

Kako su nam rekli sagovornici na sajmu, raste prodaja uređaja koji su energetski efikasniji, ali i oni koji pomažu ljudima da balansiraju i brinu o svom zdravlju.

Pitali smo na štandovima ko i kako će se baviti kvarovima i rezervnim delovima u budućnosti. To pitanje posebno važno jer će i Srbija zabraniti garanciju na 3 godine za belu tehniku.

Naime, Evropska komisija predstavlja zakon kojim će se osigurati da proizvodi imaju oznaku trajanja uređaja, koja bi uzimala u obzir očekivano trajanje uređaja, ali i dostupnost i cenu rezervnih delova i troškove popravke.

Ova mera može očekivati i kod nas. Na dokumentu je radila evroposlanica Biljana Borzan, a koja je u intervjuu za Telegraf Biznis govorila o kakvom se tačno dokumentu radi.

Osim toga, u vreme ekonomskih izazova i poremećaja lanca snabdevanja, predstavnici kompanija su se potrudili da poslovnim partnerima a i kupcima pruže nove uređaje. Potrošači su se prethodnih godina dosta informisali, na šta ih je prinudio i rad od kuće, i sada bolje razumeju šta žele od kućnih aparata i bele tenike.

Više gledaju na tehnologiju kao način za promovisanje zdravijeg života, poboljšane performanse su danas velika kategorija kojoj raste prodaja i rašće u narednim. Pametni satovi i narukvice za praćenje zdravlja koji uključuju indikatore otkucaja srca i kiseonika u krvi ostaju posebno popularni.

Tu su i prečišćivači vazduha, a mi smo imali priliku da pristustvujemo i premijeri mini prečišćivača srpskog brenda Tesla.

Šta kada uređaj prestane da vas "sluša"?

Sa predstavnicima ove kompanije, osim o novitetima razgovarali smo i o ovom nezgodnom pitanju, a to je šta kada se uređaji pokvare:

Pitali smo Dejana Perkovskog, koji je direktor operacija u Tesla brendu, da li će se tržište rezervnih delova stabilizovati, odnosno, da li će se njihova cena kontrolisati, pošto znamo da su nekada delovi skuplji od popravke uređaja?

"Briga o kupcima je izuzetno zahtevan posao i Tesla tim tome pridaje veliki značaj. Kvalitet jednog branda se ogleda upravo u ovom segmentu. Brand Tesla ima razvijenu servisnu mrežu u celom regionu i šire, a u periodu garantnog roka, kupac nema skrivenih troškova", kaže Perkovski za Telegraf Biznis.

Prema njegovim rečima, cena proizvoda u određenom trenutku diktira i cene rezevnih delova.

"Uz kvalitetno planiranje, trudimo se da svi rezervni delovi budu dostupni našim kupcima kroz ceo životni vek uređaja. Postoje grupe proizvoda koje sadrže rezervne delove čija je cena u proizvodnji visoka i koji zauzimaju veliki procenat komercijalne cene uređaja, kao na primer TV paneli.

U takvim situacijama, u slučaju kvara u vangarantnom roku, kupcima savetujemo kupovinu novog uređaja, uz benefite naših zanimljivih prodajnih akcija, što je svakako povoljnija opcija", kaže nam Perkovski.

Dodatno, kako je ranije za naš portal rekao generalni direktor Tesle Nebojša Lozo, kompanija se fokusira na duži životni vek uređaja.

"Ulažemo dodatne resurse u promociju produženih garantnih rokova, kako bi se korisnici osetili sigurnije pri korišćenju uređaja, naveo nam je.

Video: Nebojša Lozo za Telegraf: Tesla pravi uređaje budućnosti

(V.B.)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>