"Dr Knežević, ono što vas je stvorilo, to će vas ubiti": Kako je mala beogradska firma dobila veliki posao
Svako mora za sebe da definiše šta je to uspeh, gde tačno vidi svoj biznis u budućnosti, kako bi, kada jednom dođe vreme za to, mogao da kaže - uspeli smo. Zatim, da nikada ne zaboravi da ništa ne može da uradi sam, kaže Ivan za Telegraf Biznis
Spremnost da pažljivo saslušaju kako bi razumeli šta su problemi koje je neophodno rešiti, precizna metodologija i sistematičnost doveli su jednoj tada, maloj kompaniji jednog ogromnog klijenta.
Reč je o kompaniji Simplify. Njen direktor Ivan Pribićević, u razgovoru za Telegraf Biznis govori o tome kako se gradi tako veliki posao, ali i šta bi danas uradili drugačije.
Daje i savete koji je to ispravan put do uspeha. Sa Ivanom smo razgovarali u okviru SPLET Tech, najveće regionalne konferencije o inovacijama i inovacionom preduzetništvu.
"Upoznala sam Ivana davno, bio je to period kada je Belmedik bio u usponu, posao je rastao brže nego što smo mogli da pratimo razvoj firme. U jednom trenutku je postalo haotično. Tražila sam rešenja i slušala pojedine koji su nudili usluge da nam pomognu. Ivan mi je ostavio utisak, prvo - nije ništa nudio kao gotov proizvod već je rekao da mora da upozna biznis, da vidi da li može da nam pomogne. Drugo svi su tražili novac unapred, on nije. To je isto bilo ključno", otkrila je Jasmina Knežević, osnivač i pokretač Bel Medica.
Kako je istakla, delovalo je da ta mala firma, tada dvojac svršenih studenata, plus Ivan, zna šta hoće.
"Ušao je u kol centar, među zaposlene, i posle dva meseca izneo izveštaj. Ušao je u srž našeg biznis modela, a mislila sam to niko osim mene ne može da razume. Pažnju smo posvećivali kvalitetu usluge, vodili smo računa da kažemo uvek "može", pa čak i ako ne, a onda interno tražimo rešenje. U tom traganju unapređivali smo sistem. Njegova ključna rečenica koja me opredila ka njemu bila je: 'Dr Knežević, ono što vas je stvorilo, to će vas ubiti", priča ona.
Kako kaže, to "može sve i odmah" nije bilo održivo sa rastom broja pacijenata i obimom posla.
A kako je to izgledalo iz drugog ugla?
- Iz današnjeg ugla, šta je bilo presudno da Belmedik ukaže poverenje i angažuje vašu kompaniju?
- Spremnost da pažljivo saslušamo svakog klijenta kako bismo u potpunosti razumeli šta su problemi koje je neophodno rešiti, sistematičnost, precizna metodologija i usmerenost na konkretan rezultat, od samog početka, u temelju su svih poslovnih aktivnosti kompanije Simplify.
Takav pristup primenili smo i u saradnji sa kompanijom Belmedic. Verujem da je to, kao i odličan tim koji je imao potrebno znanje i iskustvo, u velikoj meri uticalo da nam kompanija pokloni svoje poverenje iako je Simplify bio na početku svog razvoja.
Posle detaljnije analize i davanja konkretnih rešenja za svaki problem, kreirali smo zajednički proizvod - prediktivni model zakazivanja pregleda. Kasnije smo saznali da je bilo presudno to što su stekli utisak da znamo šta radimo, da smo u potpunosti razumeli biznis model kompanije Belmedic i na koji način je potrebno modifikovati pravac kojim su se tada kretali.
- Da li biste danas nešto drugačije uradili?
- Sigurno, zabrinuo bih se da ništa nismo naučili za 4 godine. Rad sa klijentom je dvosmerna ulica, zajedno se usavršavamo. Naš cilj je da, po završetku svakog projekta, postoji konkretan rezultat koji direktno utiče na unapređenje poslovanja klijenta.
Zahvaljujući takvom pristupu, Simplify je za kratko vreme ostvario saradnju sa velikim brojem klijenata.
- Na šta se danas fokusirate kada je reč o poslovanju sa vašim klijentima? Koja je to najbolja (ili najgora) lekcija koju ste naučili?
- Fokusiramo se na našu misiju da učinimo poslovanje jednostavnijim i time donesemo novu vrednost.
U doba kada je brzina sve, naše poslovne aktivnosti usmerene su u potpunosti ka pronalaženju rešenja koja će poslovne procese svakog klijenta do te mere učiniti jednostavnim da se efekat uštede vremena i novca odmah oseti.
Rekao bih da je najbolja lekcija saznanje da možemo raditi bilo gde u svetu i doneti vrednost svakom klijentu. Druga lekcija je da je nekim klijentima potrebno mnogo više vremena da uvide značaj procesnih unapređenja.
Svakako, konkurentsku prednost ostvaruju oni koji blagovremeno uvide važnost teme o kojoj govorim - unapređenje poslovnih procesa u smislu optimizacije i robotizacije, korišćenjem savremenih metodologija i tehnologija, ima dugoročan pozitivan uticaj na celokupno poslovanje svake kompanije.
- Koji je vaš savet za početnike u biznisu poput vašeg - na šta nikad ne treba da zaborave, odnosno, koji je put do uspeha, ako ne siguran, onda bar ispravan?
- Najvažnije, svako mora za sebe da definiše šta je to uspeh, gde tačno vidi svoj biznis u budućnosti, kako bi, kada jednom dođe vreme za to, mogao da kaže - uspeli smo.
Zatim, da nikada ne zaboravi da ništa ne može da uradi sam. Takođe, istakao bih da sopstveni biznis morate da živite i konstantno usavršavate svoje znanje i znanje vašeg tima.
Video: Korona iznedrila neke startape, ali šta će biti hit rešenja u narednom periodu
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.