Ponos Kragujevca: Inovativna ideja gimnazijalaca među najboljim na svetu

  • 0

Ideja o edukativnoj virtuelnoj sobi nastavnice Katarine Veljković prerasla je u projekat Escape room koji je ušao u finale svetskog takmičenja u konkurenciji sa 50 zemalja i 800 prijavljenih projekata, a onda i osvojio jedno od prva tri pobednička mesta.

Pored predstavnika iz Tunisa i Turske, đaci Prve kragujevačke gimnazije su,  zajedno sa svojom nastavnicom informatike Katarinom, poneli titulu pobednika na internacionalnom takmičenju Evropske fondacije za obuku i na taj način pokazali i svetu i Srbiji kako obrazovanje može da bude kreativno, izazovno i inspirativno.

- Kada sam saznala da je jedan od nagrađenih projekata naša Eskejp soba, prvo sam poslala poruku svojim đacima da smo uspeli, oni su bili oduševljeni jer znaju da se naporan rad isplati. Na prezentaciji projekta Escape room rekla sam da ukoliko ova inovativna ideja osvoji nagradu volela bih da ona podstakne sve nastavnike iz Srbije, ali i regiona da primene ovu metodologiju u svojim učionicama. Ujedno, volela bih da izađu iz svoje zone komfora i da se ohrabre da započnu promene u svojim nastavnim praksama. Obrazovanje zahteva inovacije. Obrazovanje zahteva hrabre nastavnike koji bez ikakvog straha zajedno sa svojim đacima pomeraju granice nastavne prakse - izjavila je Katarina i dodala:

"Takođe, obrazovni sistem mora da dozvoli nastavnicima autonomiju kako bi se uopšte desilo kvalitetno učenje od strane učenika i napredak u obrazovanju. Bez slobode u radu svakog nastavnika nema ni ključnih promena u obrazovanju".

Kako je sve počelo?

Nastavnica IT odeljenja u Kragujevcu, Katarina Veljković, koja je svojevremeno proglašena za jednog od 50 najboljih edukatora na svetu, došla je na ideju kako da postojeći nastavni plan i program predmeta Informatika i računarstvo približi većem broju učenika različitih uzrasta.

Đaci Prve kragujevačke gimnazije Foto: Privatna arhiva Katarine Veljković

Uvidevši, kao i svi ostali, da je pažnja đaka izuzetno usmerena ka društvenim mrežama, digitalnim uređajima i tehnologiji, odlučila je da ovu naklonjenost stavi u službu edukacije i obrazovanja. Iz te ideje rodio se projekat Escape room — otvoreni digitalni sadržaj, edukativna igra napravljena uz pomoć Minecraft platforme, koja omogućava đacima i nastavnicima da kroz virtuelni svet i na originalan način uče, rade i stvaraju.

Projekat Escape room realizovan je na konkursu Digitalna ekspedicija Izazov u okviru programa „Nova pismenost” koji partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion, a realizuju Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV), Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (ZVKOV) i Inicijativa „Digitalna Srbija”.

Video: Sinergija 2022: Benefiti korišćenja Power platforme za digitalnu transformaciju

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>