• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

"Startapi privlače u zemlju važne investicije i novac": Srpski ekosistem od danas na važnoj svetskoj platformi

Vreme čitanja: oko 3 min.

Pristupanje Dealroom platformi, pridružuje našu zemlju bazi od 80 svetskih ekosistema

  • 0
inicijativa digitalna srbija Foto: Telegraf.rs

"Ova platforma omogućava komunikaciju naših startap ekosistema na lokalnom nivou, sa svetom, a takođe omogućava komunikaciju investitora i nekako Srbija kreće u svet sa startapima", istakla je Jelena Begović, ministarka nauke, tehnološkog razvoja i inovacija na predstavljanju srpskog startap ekosistema na globalnoj platformi Dealroom.

Ministarka je istakla da startap zajednica omogućava otvaranje novih radnih mesta, kao i da utiče na razvoj ekonomije jedne zemlje.

- Do sada je registrovano oko 250 naših startapa i ovim putem pozivam sve ostale da zaista iskoriste ovu platformu. Startapi su često kompanije koje se osnivaju sa idejom da neke tradicionalne industrije naruše i da uvedu nove inovativne proizvode i usluge, i da kreiraju neku novu vrstu radnih mesta i poslova. Startapi su jako bitni za ekonomsku raznolikost, gde privredu čuvate da se ne fokusira na jednu ili nekoliko industrija već se ona diverzifikuje i samim tim postaje mnogo otpornija na mnoge izazove sa kojima se već i danas součavamo.

- Startapovi su postali privlačni za različite vrste kapitala i samim tim privlačite u zemlju važne investicije i finansijska sredstva - dodaje.

U Srbiji danas postoji oko 500 startapova, dok 3.000-4.000 startapova predstavlja zreo ekosistem, naveo je direktor Inicijative Digitalna Srbija Nebojša Bjelotomić.

- Dealroom je referentan sajt u kojem ako nisi tamo, pitanje je da li ljudi znaju "ko si ti", a jako je bitno u ovom svetu startapova i VC-jeva da ljudi znaju za tebe. Zato što ako želiš da podigneš investiciju, da bi svoju ideju doveo do toga da neko vidi nju, ako želiš da korisnici čuju za tebe, ako neka veća kompanija želi da sarađuje sa tobom, oni će vrlo verovatno otići na taj Dealroom i pogledati da li si na njemu - istakao je Bjelotomić.

- Oko 500 startapova je nedovljno da bismo možda privukli broj VC-jeva koje želimo. Negde 3.000-4.000 je nešto što je zreo ekosistem i na njih dođe 50 do 100 VC-jeva i dobijete efekat da se stvari dešavaju same od sebe - dodaje direktor Inicijative Digitalna Srbija i poziva i druge startapove da se registruju na platformi.

Ispred startapova 60 seconds i Repute prisutnima se obratio CEO Ivan Kadić, ističući da je komunikacija ključna:

- Komunikacija je ključna kako bismo ostali, kako bismo našli klijente, kako bismo prošli investicionu rundu... U početku je potrebno reći samo "ja postojim", faktički si se mapirao, tu si slobodan si da te kontaktiraju, sledeći su klijenti i podizanje investicije i to je ona ključna faza kada morate da budete otvoreni prema svetu. Pored skaliranja, veoma je važan i brending, način na koji ćemo predstaviti sebe, ali takođe i čitav jedan ekosistem jer zajedno smo u tome i kad bude jedan rastao, tako će rasti i drugi startapi i pomeraćemo stvari napred.

Kako sve to izgleda iz ugla investitora, pojasnio je Jan Kobler ispred fonda South Central Ventures.

- Svi ljudi koji imaju svoje firme, rade na nekom fantastičnom proizvodu, ali često on nema svoju publiku jer su ih radili introverntni ljudi koji su se više fokusirali na proizvod nego na priču sa klijentima i investitorima, tako da mislim da svaki takav kamenčić u tom mozaiku koji unapređuje komunikaciju i vidljivost je izuzetno bitan i za pojedinačne kompanije i sa stanovišta celog ekosistema. Mi kao investitor ulazimo u jako rane faze razvoja kompanija koje su jako rizične, nemaju razrađene organizacione šeme.

- Ono što je naš glavni zadatak jeste da u te firme koje naprave neki iskorak, uspemo da privučemo kapital koji ima više domenskog znanja, to su veliki fondovi Zapadne Evrope ili iz Amerike prvenstveno. Na neki način ja vidim nas kao most između regiona i tih fondova koji imaju zaista domensko znanje i koje mogu više od kapitala da doprinesu razvoju tih kompanija i mislim da je ta vrsta vidljivosti i kredibiliteta nešto što pravi ceo region kao interesantnu destinaciju za taj tip investitora. Dealroom je jedna od incijativa koja defintivno doprinosi vidljivosti i kredibilitetu ekosistema - dodaje Jan.

Pristupanje Dealroom platformi, pridružuje našu zemlju bazi od 80 svetskih ekosistema sa ciljem da omogući transparentnost i vidljivost srpskog startap ekosistema kako lokalno tako i globalno.

Video: Comtrade i Microsoft partneri već 20 godina

(Telegraf Biznis)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>