Vreme čitanja: oko 2 min.
Kako je raditi u IT kompaniji? Više od 1.000 srednjoškolaca posetilo IT kompanije u Srbiji
Vreme čitanja: oko 2 min.
Posete su tokom trajanja projekta organizovane u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Subotici i Ćupriji
Više od 1000 učenika i 40 nastavnika IT odeljenja srednjih škola iz cele Srbije je tokom protekle tri godine učestvovalo u nastavnim posetama u okviru susreta “Digitalna Ekspedicija:Otkrivanje” u 15 IT kompanija.
Poseta kompaniji Microsoft Development Centar Serbia (MDCS) jedna je od poslednjih u ovom ciklusu susreta organizovanih u okviru programa „Nova pismenost“ koji partnerski sprovode Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Propulsion zajedno sa Inicijativom Digitalna Srbija. Učenici srednjih škola iz Majdanpeka, Vršca i Pančeva posetili su Razvojni centar kompanije Microsoft, kako bi im zaposleni približili osećaj rada u jednoj digitalnoj kompaniji i kako se znanja stečena u školi primenjuju u praksi.
Učenike i njihove nastavnike su dočekali Dragan Tomić, generalni direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji, Nebojša Bjelotomić direktor Inicijative Digitalna Srbija i Darko Soković, rukovodeći partner za strategiju i razvoj u organizaciji Propulsion, dok je predavanje o MDCS-u srednjoškolcima održao Aleksandar Damjanović, Senior Software Engineer u kompaniji.
„Od samog osnivanja, kompanija ulaže u lokalnu zajednicu. Podržavamo različite aktivnosti, organizacijom ili učešćem na konferencijama, imamo saradnju sa fakultetima širom Srbije, dok naši zaposleni učestvuju u programima različitih obrazovanih ustanova, odnosno nesebično dele znanja sa mlađim generacijama. Ulaganje u mlade talente suštinski je deo naše kulture, dok prenošenje znanja i iskustva predstavlja ključnu stavku. Uvek mi je drago kad vidim ovoliki broj mladih ljudi, koji još uvek istražuju i upuštaju se u IT industriju, to je dokaz da smo svih ovih godina na dobrom putu, da se vraćanje zajednici čini na pravi način, jer to znači i opstanak i budućnost same industrije“, naveo je na događaju Dragan Tomić, direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji i VP of Engineering u kompaniji Microsoft.
Rukovodeći partner za strategiju i razvoj u organizaciji Propulsion, Darko Soković istakao je da ovakvi susreti pomažu povezivanju obrazovnog sektora i privrede. “Pitanja medijske i digitalne pismenosti kojima se naš program ‘Nova pismenost’ bavi nisu samo presudne životne veštine u savremenom dobu – ova poseta pokazuje da je digitalna pismenost osnova konkurentnosti i na tržištu rada ne u budućnosti, već i sad u Srbiji”, zaključio je Soković.
“Naše kompanije članice Inicijative Digitalna Srbija ponovo su otvorile vrata srednjoškolcima i pomogle im da bliže upoznaju profesije i mogućnosti rada u IT industriji. Posebno me čini srećnim to što su nam danas u gostima bili učenici iz Majdanpeka, Vršca i Pančeva, i to što su tokom prethodnih poseta deca iz cele Srbije imala priliku da upoznaju IT kompanije, razgovaraju sa više od 40 zaposlenih o tome kako izgleda njihov svakodnevni posao i koje obrazovanje je potrebno, i verujem da će njima to značajno pomoći u izboru karijere”, izjavio je Nebojša Bjelotomić direktor Inicijative Digitalna Srbija.
Posete su tokom trajanja projekta organizovane u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Subotici i Ćupriji. Srednjoškolci su dolazili iz Beograda, Novog Sada, Zrenjanina, Vršca, Paraćina, Aranđelovca, Ivanjice, Loznice, Niša i Kragujevca, a pored MDCS-a, učenici su tokom trajanja susreta “Digitalna ekspedicija: Otkrivanje” posetili i kompanije Vega IT, Nordeus, Levi9, Devtech, Quantox, 3Lateral, Inspira group, Symphony, Direct Media i Saga New Frontier Group.
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.